Ви Гість.

My first English words

Останнє редагування: 2016-03-23

Автор: Міщук Світлана Василівна

ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ

ВІННИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

МІСЬКИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

«ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД №19»

 

 

Номінація “Електронно-освітній ресурс”

   My first

English words

 

Міщук Світлана Василівна

керівник гуртка англійської мови

КЗ “ДНЗ №19”

Струк Світлана Миколаївна

вихователь КЗ “ДНЗ №19”

 

Вінниця 2016 рік

Вступ. Опис посібника

 Навчання іноземної мови – не обов’язковий, але бажаний компонент дошкільної освіти. В сучасному світі стало дуже важко без знання іноземної мови. Дедалі більше батьків прагнуть, щоб їхні діти якомога раніше розпочали вивчення іноземної мови. Актуальність раннього навчання іноземної мови зумовлена нагальною потребою підготовки молодого покоління до розбудови нового українського суспільства та держави, що впевнено рухається шляхом інтеграції в європейський і світoвий культурний простір.

Особливістю вивчення іноземної мови у ДНЗ є те, що діти вивчають її у штучних умовах, коли необхідно широке використання засобів наочності, що виконує різні функції. Наочність служить опорою в розумінні сприйнятого на слух матеріалу, забезпечує правильне осмислення його на етапі ознайомлення, робить матеріал зрозумілішим, яскравішим, несподіваним, загадковим, що сприяє підвищенню зацікавленості дітей і приводить до підвищення мотивації вивчення англійської мови. 

Навчання дітей англійської мови починається з формування вмінь сприймати іншомовне мовлення на слух. Першочерговою вимогою до навчання аудіювання (відтворення дітьми почутої іноземної лексики) є повне розуміння іншомовних слів, які вводить педагог на заняттях з англійської мови в ДНЗ. Аудіювання готує говоріння, а говоріння допомагає сприймати мовлення на слух. Аудіювання є вихідним засобом навчання дошкільників англійської мови, сприяє оволодінню звуковим аспектом мови, фонемним складом, інтонацією, зразками мовлення, у широкому сенсі виховує культуру слухання, розвиває пам’ять, зокрема, слухову.

Серед розмаїття методів та прийомів впливу на дітей, в останній час широкого застосування знаходять ІКТ. З досвіду роботи нами встановлено, що електронні посібники є набагато цікавішими для дітей, аніж друковані матеріали. Робота з електронними ресурсами є ефективною та результативною.

        Сучасний методичний інструментарій пропонує нам окремі посібники, як друковані так і електронні з картинками. Однак серед опрацьованих нами джерел відсутня система у подачі матеріалу. Крім того, здебільшого, подані картинки ілюструють лише слова-іменники.

Навчання дітей англійської мови починається з формування вмінь сприймати іншомовне мовлення на слух. Першочерговою вимогою до навчання аудіювання (відтворення дітьми почутої іноземної лексики) є повне розуміння іншомовних слів, які вводить педагог на заняттях з англійської мови в ДНЗ. Аудіювання готує говоріння, а говоріння допомагає сприймати мовлення на слух. Аудіювання є вихідним засобом навчання дошкільників англійської мови, сприяє оволодінню звуковим аспектом мови, фонемним складом, інтонацією, зразками мовлення, у широкому сенсі виховує культуру слухання, розвиває пам’ять, зокрема, слухову.

  Серед розмаїття методів та прийомів впливу на дітей, в останній час широкого застосування знаходять ІКТ. З досвіду роботи нами встановлено, що електронні посібники є набагато цікавішими для дітей, аніж друковані матеріали. Робота з електронними ресурсами є ефективною та результативною.

 Сучасний методичний інструментарій пропонує нам окремі посібники, як друковані так і електронні з картинками. Однак серед опрацьованих нами джерел відсутня система у подачі матеріалу. Крім того, здебільшого, подані картинки ілюструють лише слова-іменники.

На окремих подано назву українською чи російською мовами, на інших лише англійською. Те ж стосується і аудіоматеріалів. Вони або лише озвучують, без ілюстрування, або ж подають ілюстрацію з текстом без аудіювання. Використання таких посібників знижує ефективність роботи, не дозволяє комплексно вирішувати поставлені завдання.

 Серед розмаїття наочного матеріалу, необхідного для використання в роботі при вивченні конкретної лексичної теми, ми не знайшли такого, що відповідав би означеним вище умовам. Перед нами постала проблема створення ресурсу систематизованого за такими критеріями:

На вирішення проблеми нами визначено ряд завдань:

     “Англійська мова для дітей дошкільного віку” (І.А.Кулікова).

      за цими темами та дібрати відповідні картинки до них.

  У ході роботи по реалізації визначених завдань нами було опрацьовано рекомендовані програми вивчення англійської мови у дошкільному навчальному закладі (“Граючись. вчимося” та “Англійська мова для дітей дошкільного віку”); підібрано та систематизовано саме ті картинки, що були визначені нами відповідно до опрацьованих програм; створено електронний ресурс “My first English words”; який апробовано під час занять з англійської мови у молодшій, середній та старшій вікових групах ДНЗ №19.

На вирішення проблеми нами визначено ряд завдань:

     “Англійська мова для дітей дошкільного віку” (І.А.Кулікова).

      за цими темами та дібрати відповідні картинки до них.

  У ході роботи по реалізації визначених завдань нами було опрацьовано рекомендовані програми вивчення англійської мови у дошкільному навчальному закладі (“Граючись. вчимося” та “Англійська мова для дітей дошкільного віку”); підібрано та систематизовано саме ті картинки, що були визначені нами відповідно до опрацьованих програм; створено електронний ресурс “My first English words”; який апробовано під час занять з англійської мови у молодшій, середній та старшій вікових групах ДНЗ №19. Оскільки у дошкільників переважає наочно-образне мислення і невеликий життєвий досвід, їх приваблює новизна, привертає і затримує увагу на певний час динамічність і яскравість зображень, які ми створили завдяки анімаційним можливостям мультимедіа, а саме мультимедійній презентації. Презентація логічно пов’язана послідовністю слайдів, об’єднаних однією тематикою і загальним принципом оформлення. З її допомогою вихователь може продемонструвати матеріал з теми, яка вивчається, розвивати у дітей образне мислення. Мультимедіа сприяє створенню умов для організації роботи шляхом сполучення навчального матеріалу та забезпечення його успішного сприйняття з підключенням різних видів пам’яті: зорової, слухової, емоційної.

  Наукова новизна. Результати розробленого електронного ресурсу вносять внесок у систематизацію необхідного об’єму лексичного англомовного матеріалу відповідно до діючої програми, за якою вивчається англійська мова в ДНЗ.

Оскільки у дошкільників переважає наочно-образне мислення і невеликий життєвий досвід, їх приваблює новизна, привертає і затримує увагу на певний час динамічність і яскравість зображень, які ми створили завдяки анімаційним можливостям мультимедіа, а саме мультимедійній презентації. Презентація логічно пов’язана послідовністю слайдів, об’єднаних однією тематикою і загальним принципом оформлення. З її допомогою вихователь може продемонструвати матеріал з теми, яка вивчається, розвивати у дітей образне мислення. Мультимедіа сприяє створенню умов для організації роботи шляхом сполучення навчального матеріалу та забезпечення його успішного сприйняття з підключенням різних видів пам’яті: зорової, слухової, емоційної.

   Наукова новизна. Результати розробленого електронного ресурсу вносять внесок у систематизацію необхідного об’єму лексичного англомовного матеріалу відповідно до діючої програми, за якою вивчається англійська мова в ДНЗ.

 

 

 

Активні користувачі за останні 15 хвилин: