Загальнопізнавальний 
розвиток

У дітей старшого дошкільного віку відбувається «накопичення» інформації.

У 5-6 років дитина сміливо «перетинає простір і час», йому все цікаво, його все манить і приваблює. Він з однаковим завзяттям намагається освоїти як те, що піддається осмисленню на даному віковому етапі, так і те, що поки не в змозі глибоко і правильно усвідомити.

У дітей 5-6 років спостерігається:

- Прагнення розширити свій кругозір;

- Бажання виявити і вникнути в існуючі в нашому світі зв'язки і відносини;

- Потреба утвердитися у своєму ставленні до навколишнього світу;

Дорослі повинні допомогти спрямувати  процес пізнання дітей 6-7 років на:

- Встановлення причинно-наслідкових взаємозв'язків нашого світу;

- Змістовне упорядкування інформації.                         

Розуміння причинно-наслідкових зв'язків, уміння їх виділяти в потоці подій, явищ, спроби маніпулювання або в уявному плані дозволяють розвиватися дитині в декількох напрямках.

- Збагачення і становлення пізнавальної сфери.

- Розумовий розвиток - оволодіння поняттями "причина-наслідок" не можливо без уміння аналізувати явища, події, зіставляти їх, узагальнювати, розмірковувати, робити елементарні умовиводи; уміння планувати свої і чужі дії.

- Розвиток психічних навичок - пам'яті, уваги, уяви, різних форм мислення.

Загальнопізнавальний розвиток включає в себе такі напрямки:

«У світі природи»

«У світі предметів»

«У світі людей»

Попередня