Загальні положення
Останнє редагування: 2015-02-24
Автор: Пономарьова Олена Вікторівна
Формування здорового способу життя є обов’язковим завданням і умовою розвитку творчих здібностей учня та виховання його як творчої особистості. Школа – це місце, де дитина проводить значну частину часу, тому саме тут відкриваються великі можливості для здійснення ряду заходів із питань збереження здоров’я.
Гурткова робота є традиційною формою навчально-виховного процесу, яка при правильній організації дозволяє розкрити інтелектуальний та духовний потенціал учнів. Розвитку творчих здібностей дітей сприяє доброзичливий клімат, атмосфера поваги і співробітництва педагога та учнів, увага до кожного учня, заохочення до успіху. Істотною рисою гуртків є порівняно невеликий кількісний склад учнів, груповий характер діяльності, наявність спільних інтересів і спільної мети.
В. О. Сухомлинський писав: «Гуртки – важлива форма виховання підлітків. Цінність гурткової роботи полягає в тому, що кожен може протягом тривалого часу випробувати свої здібності, задатки, пробувати в конкретній справі свої схильності, знайти улюблену роботу. Без гуртків, в яких вирує допитлива думка, не можна уявити ні інтелектуального, ні емоційно-естетичного виховання. Кожен гурток - центр творчої праці і повноцінного інтелектуального життя.»
Перебуваючи в гуртку, школярі отримують цінний досвід спілкування не лише у класному колективі, де «усі місця розподілені та зайняті», де досить мало шансів проявити себе в іншій іпостасі й майже немає шансів на те, щоб змінити стереотип сприйняття дитини колективом однокласників у іншій ролі й на іншому ієрархічному місці
Гурткова робота розвиває пам’ять, мислення, допитливість; формує навички практичного застосування знань, навички зв’язано викладати думку; створює основи безперервної освіти, закладає фундамент для майбутньої спеціалізації, враховуючи перспективи розвитку сучасної науки, техніки, економіки.
Формування свідомого та відповідального ставлення до здоров’я, яке починається в ранньому дитинстві, має поступово входити до системи світогляду, ставати складовою частиною загальної культури. Саме рівень загальної культури обумовлює поведінку, стиль життя і , в решті решт, стан здоров’я людини.
Процесу формування свідомого та відповідального ставлення до здоров’я сприяє робота гімназійного гуртка Юних інспекторів дорожнього руху. Гурток створено з метою вивчення учнями знань з правил дорожнього руху та профілактики дорожньо-транспортного травматизму.