Ви Гість.

Вправи на розвиток творчих здібностей

Останнє редагування: 2015-02-27

Автор: Ільницька Наталія Олександрівна

Вправи на розвиток творчих здібностей

1.Поділити дітей на групи. Кожна група отримує набір матеріалів:пластилін,камінчики,кольорові серветки, целофанові пакети, сірники,підставка. За допомогою цих матеріалів треба зобразити зміни у природі і захистити свій витвір словесно.

2.Домалюй композицію за допомогою кольорових олівців так,щоб вийшов осінній пейзаж.

 

 

3. Збери листочки,шишки,горішки,жолуді,ягоди горобини.Виготов з них композицію і принеси на виставку “Осіння фантазія”.

4.Розкажи за картиною,які зміни відбулися в природі.

 

5.Розмалюй перший листочок такими кольорами,які притаманні для весни,а другий для осені. Що між ними ще різного?

 

6.Уявіть,що ви деревцята,які ростуть в лісі. Спробуйте передати їх стан, якщо почав дути сильний осінній вітер(злива,ясно).

7.Розглянь малюнки. Склади за ними розповідь “Які зміни відбуваються в природі восени?”

           

8.Уявіть себе художником. Які об’єкти ви зобразили б на своїй картині та в яких кольорах,якщо це була б рання (пізня) осінь?

9.Пофантазуйте.Як ви уявляєте осінь?Чи є це істота?За допомогою яких засобів можна передати красу природи цієї пори?Спробуйте її передати.

10.Обєднайтеся в групи по 5 учнів. Ваше завдання продумати і показати якесь осіннє явище природи за допомогою міміки та жестів.

11.Накресліть таблицю,яка складається з 9 екранів. Оберіть об’єкт живої природи,який ви будете аналізувати. Заповніть таблицю в певному порядку,починаючи з центральної комірки.

Об’єкти живої природи:

6.

3.НАДСИСТЕМА

(клас,місце)

9.

4.Минуле

1.Система

(об’єкт,його властивості,функції)

7.Майбутнє

5.

2.Підсистема

(частини)

8.

 

1.Що(хто) це?Яке воно?Назвіть властивості та функції.

2.З яких частин складається?

3.Де живе?

4.Яким був у минулому?

5.З яких частин складався в минулому?

6.Де знаходився в минулому?

7.Яки об’єкт буде в майбутньому?

8.З яких частин буде складатися?

9.Де буде мешкати?

Висновок: Зміни живого об’єкта залежать від таких умов:світло,тепло,вода,повітря,їжа.

 

12. “Круги Луллія”

 

-Як мати-й-мачуха може рости взимку,біля річок і давати плоди?Доведіть користь такого перетворення.

13. “Морфологічний аналіз”

- Придумати фантастичну тварину.

По вертикалі позначені різні тварини,по горизонталі-частини їх тіла та місце де вони живуть. Необхідно заповнити клітинки перетину та указати всі ознаки.

Після того,як таблиця заповнена,взяти вибірково деякі ознаки і придумати фантастичну тварину. Поясніть умови життя такої тварини.

 

Тварина

Частини тіла

Місце

Голова

Тулуб

Хвіст

Лапи

Заєць

 

 

 

 

 

Жираф

 

 

 

 

 

Лисиця

 

 

 

 

 

Крокодил

 

 

 

 

 

 

14. “Біном фантазії”

Два учні записують слово з різних сторін дошки:Один-живий об’єкт, інший-неживий. Наприклад: муха-камінчик. За допомогою різних прийменників записують різні словосполучення(муха на камінчику,камінчик з мух,камінчик без мухи,муха під камінчиком).Придумати історію з відповідним заголовком.

15. Як ви вважаєте, чи однаково шурхотить ліс хвойний, листяний та змішаний?(Шум вітру в лісі змінюється залежно від породи дерев. Сосни та ялини розбивають вітер на вихори, що часто налітають один за одним; при цьому  утворюється свистячий звук високого тону. У листяному лісі постійно стоїть шум, тому, що широка поверхня листків розбиває вітер на невеликі струмки. Листя, дрижачи, руться одне об одного, шелестять. Навесні, коли листя молоде та ніжне, їхнє шелестіння м’яке; грубішає воно восени, коли листки стають жорсткішими.

16.Творча задача

Для лісу характерно трьохярусне розташування рослин. Вирубали рослини верхнього ярусу(полога лісу). Назвіть можливі наслідки. Перерахуйте фактори, дія яких зміниться.
Можлива відповідь. Зміняться умови життя інших ярусів: частину рослин загине, частина пристосується до нових умов. У першу чергу зміниться освітленість нижніх ярусів, а також - водний режим грунту і частково - мінеральний склад (за рахунок зміни кількості “Споживачів”). Все це призведе до зміни рослинного співтовариства на цій ділянці. Велика ймовірність того, що загинуть тіньолюбні рослини, що опинилися на світлі. Світлолюбні, навпаки, зростатимуть краще. Під їх пологом розвинеться нове покоління тіньолюбних рослин.

17. Розповісти про природний світ лісу. Один учень показує маршрут подорожі за планом місцевості і повідомляє через які природні спільноти він проходить, другий називає тварин і птахів, яких він зустріне на своєму шляху, третій розповідає про рослини, які він побачить в дорозі.

18. Завдання  “Лист зеленому другу”

Учень вводиться в наступну ситуацію “Уяви, що десь в глибині лісу росте невелике деревце. Іноді його поливає дощик, іноді похитує вітер. Буває, що на деревце прилітає зграйка птахів - співають, метушаться, б'ються ... і відлітають. Це деревце сказало по секрету, що йому дуже хочеться мати друга - людини, краще школяра, ніж дорослого. І що спочатку йому хочеться отримати від нього листа ... ”

Учитель пропонує дітям: “Напишіть деревцю. Може бути, хтось із вас виявиться саме тим другом, якого воно чекає. Подумайте, про що йому хотілося б прочитати у вашому листі, на які питання відповісти, що ви могли б запропонувати деревця, щоб воно з радістю погодився дружити з вами?”Робота може бути проведена як невеликий твір, краще - з ігровими елементами: лист вкладається в конверт, супроводжується малюнками, заповнюється адресу.

19.Доведіть,чому листя на дереві жовтіє,а згодом і обпадає?

20.Щоб сталось з природою,якби зникло сонце?Обгрунтуйте.





Активні користувачі за останні 15 хвилин: