Ви Гість.

Картка

Останнє редагування: 2015-12-05

Автор: Македонська Людмила Михайлівна

                                    Інформаційна картка учасника конкурсу

«Учитель року»

1.

Прізвище, ім’я, по батькові

Македонська Людмила Михайлівна

2.

Які вищі навчальні заклади закінчили, у якому році, спеціальність за дипломом

Вінницький державний педагогічний університет ім. М. Коцюбинського 2001 р.

Спеціальність «Математика та фізика»

3.

Педагогічний стаж роботи

                                    

14 років

4.

Місце роботи(найменування навчального закладу відповідно до статуту)

Заклад «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №12 ВМР»

5.

Посада

Вчитель математики

6.

Кваліфікаційна категорія

Вища

7.

Звання

 

8.

Класи, в яких викладаєте

5кл, 10 кл.

9.

Посилання на власний Інтернет-ресурс

mlmsch12.blogspot.com

 

10.

                                               Педагогічне кредо

Візьми промінь світла

І спрямуй його туди,

Де панує темрява...

 

Візьми усмішку

І подаруй її тому,

Хто так її потребує.

 

Візьми доброту

І яви її тому, хто сам

Не вміє віддавати.

 

Візьми віру

І віддай кожному,

Хто не має її.

 

Візьми любов  

і неси її всьому світові.

 

11.

Інноваційні форми роботи та технології, що використовуєте

 

Однією з актуальних проблем на сучасному етапі розвитку педагогічної теорії та практики є активізація пізнавальної діяльності учнів. Саме від її вирішення залежить ефективність навчальної діяльності, яка проявляється в міцному засвоєнні знань, стимулюванні та розвитку інтересу до навчання, формуванні самостійної думки та підготовці до самостійного життя.

У педагогічних дослідженнях найчастіше активізацію пізнавальної діяльності розглядають як організацію сприйняття навчального матеріалу учнями, коли засвоєння знань відбувається шляхом розкриття взаємозв'язку між явищами, порівняння нової інформації із вже відомою, а також конкретизації, узагальнення та оцінки навчального матеріалу з різних точок зору.

Використання та удосконалення різних форм та методів навчання спонукає до активізації, в першу чергу, самого навчального процесу, а вже потім до активізації пізнавальної діяльності учнів.

Педагогічну проблему вирішую через сучасні технології на основі особистісно-орієнтованого педагогічного процесу, активізації та інтенсифікації діяльності, підвищення ефективності управління та організації навчального процесу. Особливу увагу приділяю ігровій технології, комп’ютерній (інформаційній) технології навчання,  технології колективно-групового навчання, технології кооперативного навчання, технології ситуаційного моделювання.

Ефективним шляхом виховання у школярів зацікавленості до вивчення предмета і розвитку пізнавальних процесів, що відбуваються на уроці, є дидактичні ігри та різноманітні ігрові прийоми.

Ігрову форму занять можна застосовувати на різних етапах уроку та вивчення теми.

Щоб формули краще запам’ятались, а також для контролю за їх засвоєнням, на уроках я використовую такі дидактичні ігри:

Математичне доміно, що складається з 12-13 карток, кожна з яких поділена рискою на дві частини – на одній записано завдання, на другій – відповідь до іншого завдання.  Під час закріплення навчального матеріалу проводжу гру «Так-ні».

Я вважаю, що сучасні технології повністю відповідають вимогам ХХІ століття, так як  освітня галузь «Математика»  акцентується на досягненні учнями компетентностей, а не обмежується лише оволодінням знаннями, навичками й уміннями, достатніми для успішного володіння іншими освітніми галузями, та забезпеченні неперервної освіти, яка є однією з опорних і важливих складових загальноосвітньої підготовки.

 

 

16

Автопортрет учасника « Я-педагог і особистість»

«Жоден завойовник не може змінити сутність мас, жоден державний діяч не може підняти світові справи вище ідей і здібностей покоління дорослих, з якими він має справу. Але вчитель, я вживаю це слово в широкому розумінні, може зробити більше, ніж завойовник і державні глави. Вони, вчителі, можуть створювати нове уяву і звільнити приховані сили людства».

 Н. Реріх

        
Я - вчитель нової школи, і пишаюся цим. Всі ми були учнями, і напевно у кожного був учитель, якого ми любили, поважали, більше за інших. Він був не просто педагогом, а й мамою і сестрою, а часто і старшим другом. Саме такий учитель і вплинув на мій вибір професії. З дитинства я виявляла інтерес до математики, але в якийсь сфері діяльності її краще застосувати я не знала. У старших класах наш класний керівник розмовляв з нами про вибір професії, розповідав про плюси і мінуси різних професії. І саме тоді я зрозуміла сенс висловлювання: «Учитель - це звучить гордо». Тому, вибравши професію вчителя, я з одного боку, буду займатися улюбленим предметом, а з іншого, зможу передавати свої знання майбутнім поколінням. 

Тисячі професій народжуються і вмирають. Та серед вічних професій учительська посідає особливе місце: вона початок усіх професій. Змінюються умови й засоби виховання, та незмінним залишається головне призначення вчителя - навчити людину бути Людиною. Ця професія також дає змогу бути постійно молодим, спілкуючись з дітьми.

 Є такий афоризм: «Не даруй людині картину - подаруй їй фарби і полотно. Не даруй людині книгу – подаруй блокнот і ручку. Не даруй того, що ти вважаєш щастям – подаруй їй свободу вибирати своє щастя.»   Це і є смисл роботи вчителя. Не обрати за своїх учнів їх майбутню долю, а допомогти їм пізнати цей світ і себе в ньому, знайти своє призначення. Не втручатися постійно в процес їх самопізнання, а чекати, коли учень звернеться з питанням, за порадою або з цікавою пропозицією. Якщо змогли іх розворушити, примусили думати, мріяти, шукати, діяти, будете знати, що ви на своєму місці.

          В чому переконана я і чому намагаюся навчити своїх вихованців? Насамперед тому, що:

  1. Кожна людина гідна поваги, поважай інших і будуть поважати тебе.

  2. Немає недостойних професій, всяку роботу треба виконувати так добре,   як ти вмієш, щоб сам собі міг сказати: «Я зробив у даному випадку все, що міг», а успіх тебе знайде.

  3. Людина повинна прагнути до всебічного розвитку, все життя вчитися, пізнавати  світ, ніколи не зупинятися на досягнутому.

         Якою я бачу працю вчителя? Ця праця вимагає повної віддачі, якщо ти хочеш бути шанованим та затребуваним.  Ця праця вимагає постійного навчання, творчого підходу.  Ця праця  вимагає постійних внутрішніх змін. Моє педагогічне кредо: «Тільки творчий, захоплений своєю працею вчитель  може виховати  творчого, успішного у житті учня». Для себе я сформулювала такі педагогічні заповіді, яких намагаюся дотримуватись у своїй роботі:.

         1. Кожна дитина – творча, неповторна особистість. Шануй цю особистість.  Знайди і плекай неповторність цієї особистості, її обдарування та здібності.

         2. Будь справедливим, послідовним та великодушним у вихованні. Вмій бачити,  вмій дивуватися, захоплюватися навіть найменшими перемогами своїх учнів. Вмій вселити в них віру у перемогу у складних ситуаціях. Пробачай їм їхні недоліки, промахи. Адже ти теж не є вершиною досконалості.

          3.Будь прикладом для дитини, люби життя

           Коли дитина бачить перед собою розумного, успішного, оптимістичного  вчителя, то це запорука успіху у процесі навчання і виховання.

Я люблю школу, люблю дітей, люблю спостерігати, як з малих п’ятикласників, поступово «вилуплюються», як пташенята,  людяні, великодушні, творчі  особистості, які мають всі передумови стати успішними в цьому житті.

Підводячи підсумок хочеться зробити наголос на те, що справжньому вчителю потрібно бути завжди у пошуку чогось нового,не тільки із його предмету, а й загалом в житті. Саме такий підхід служитиме для його учнів приміром для слідування, і вчитель не просто навчить дитину певних знать з певної дисципліни, а саме цінне навчить її бути у пошуку знань та здобувати їх в дорослому  житті.

 

 

Активні користувачі за останні 15 хвилин: