Ви Гість.

Вступ

Останнє редагування: 2016-03-14

Автор: Базалійська Любов Петрівна

Усі з дитинства знають, що певні речі зробити неможливо,

Але завжди знаходиться неук, який цього не знає.

Саме він і робить відкриття.

Альберт Ейнштейн

Актуальність.      Пріоритетним напрямком роботи практичного психолога закладу «Вінницький технічний ліцей» є створення системи пошуку та моніторингу розвитку обдарованих, талановитих та здібних учнів, розроблення рекомендацій зі створення сприятливих умов навчання та виховання дітей у ліцеї та у сім’ї.

Значна роль в процесі своєчасного виявлення дитячої обдарованості, розвитку та формування особистості обдарованої дитини належить батькам. Часто саме вони першими помічають обдарованість дитини, хоча це не завжди легко зробити, оскільки не існує якогось стереотипу обдарованості – кожна дитина проявляє свої здібності по-своєму. Легше, звісно, помітити актуальну обдарованість, тобто очевидну, проявлену, наприклад, у прискореному розвитку пізнання дитини, у великому обсязі знань і вмінь, у творчій активності, в конкретних значимих продуктах її діяльності, хоча багато батьків не демонструють цього. І дуже непросто помітити обдарованість потенційну – неочевидну для оточуючих, оскільки діти з потенційними ознаками обдарованості не випереджають однолітків за загальним розвитком, а їхня своєрідність, зокрема, сміливість, оригінальність, незалежність дій і суджень, індивідуалізм, не вкладається в звичні для багатьох уявлення про обдаровану дитину як про старанного, успішного, слухняного, акуратного учня. Хоча відомо, що значну частку видатних вчених, письменників, громадських діячів становлять саме ті люди, чия обдарованість у дитинстві залишалася непоміченою. По-різному проявлятиметься обдарованість дитини не лише залежно від її віку, а й від статі, умов розвитку, соціального оточення, культурних особливостей тощо. Поряд з глибокими, об’єктивними причинами труднощів виявлення батьками обдарованості у дітей, пов’язаними з ходом вікового дозрівання, зі змінами спрямованості прагнень, рисами особистості дитини (Н.С. Лейтес), мають місце суб’єктивні, зокрема, нерозуміння батьками змісту і проявів дитячої обдарованості.

Труднощі, з якими стикаються самі обдаровані діти і їхні батьки, зумовлюють постановку широкого спектру задач, одна із яких – оптимізація розуміння батьками проявів обдарованості їхніх дітей, яка надає можливість отримати розуміння і підтримку дитини у пошуку найкращого використання здібностей і для  самої дитини, і для оточуючих.

Актуальність написання практичного посібника полягає у недостатній психологічній компетентності батьків з проблеми розуміння ними проявів дитячої обдарованості.

Мета – зробити аналіз психологічної літератури за темою «Батькам обдарованої дитини», особливо з питань : загальна характеристика дитячої обдарованості,  ії прояви та розуміння батьками проявів дитячої обдарованості.

Практичне значення практичного посібника полягає у творчому аналізі власних матеріалів (виступів перед батьками, розроблений та апробований тренінг для батьків «Підвищення психологічної грамотності батьків щодо виховання обдарованої дитини», матеріали консультацій для батьків обдарованих дітей) та підборі матеріалів, корисних для батьків, які виховують обдарованих дітей. Також матеріали можуть бути корисними у роботі  практичних психологів, соціальних педагогів.

Активні користувачі за останні 15 хвилин: