Ви Гість.

Інформаційна картка учасника

Останнє редагування: 2016-11-17

Автор: Шевчук Леся Віталіївна

Інформаційна картка

учасника першого (міського) туру

всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2017»

у номінації «Початкова освіта»

Прізвище, ім’я, по батькові

Шевчук Леся Віталіївна

Місце роботи

Заклад «Загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №36 Вінницької міської ради»

Посада

Вчитель початкових класів

Освіта (найменування вищого навчального закладу, рік закінчення навчання)

Вища, Глухівський державний педагогічний інститут, 2007р.

Самоосвіта (за останні 5 років; очна, дистанційна форма; рік проходження та найменування освітніх програм, курсів, тренінгів тощо)

«Розвиток творчих здібностей на уроках в початковій школі»

Педагогічний стаж

12 років

Кваліфікаційна категорія

ІІ

Звання

-

Педагогічне кредо

«Недостатньо тільки отримувати знання, треба знати їх застосування. Недостатньо тільки бажати, треба діяти»

Технології, методи та форми, що використовуються

у навчально-виховному процесі

Навчання у сучасній школі має забезпечувати оптимальні передумови для самореалізації особистості школяра, розкриття усіх закладених у ній природних задатків, її здатності до свободи, відповідальності й творчості. Розвиток творчих здібностей має бути невід’ємною умовою змісту усіх навчальних предметів початкової школи, органічно доповнювати навчальний процес, щоб забезпечити єдність знань, умінь і навичок учнів та їхніх творчих можливостей.

Розвиток творчих здібностей – це вміння використовувати знання в нестандартних ситуаціях, розвиток психічних процесів.

Розвивати творчість – означає виховувати у дітей інтерес до знань, самостійність у навчанні. Маленький учень добре вчиться лише тоді, коли він переживає успіх, хоча б невеликий.

Тому на кожному уроці ставлю перед собою такі завдання:

  • запалити в дитячому серці вогник допитливості;
  • збагачувати знання школярів про природу, суспільне життя, трудову діяльність людей;
  • розвивати різні види пам'яті;
  • розвивати уяву і фантазію;
  • розвивати увагу, спостережливість;
  • формувати мовленнєві вміння, комунікативно – творчі здібності;
  • пробуджувати інтерес до навчання, робити його цікавим, пізнавальним, розвивальним;
  • розвивати творче мислення;
  • навчити працювати з навчальною і дитячою книгою;
  • виховувати національну самосвідомість, духовність.

Навчити дітей вчитися, прищепити їм стійкий інтерес до знань, прагнення самостійно збагачуватися ними, починаючи вже з першого класу – основні мої завдання.

Серед шляхів розвитку творчих здібностей, пізнавальної активності, самостійності, самореалізації дітей підкреслюється необхідність використання в роботі з учнями початкових класів різноманітних завдань – навчальних, розвивальних, пізнавальних, інтелектуальних, нестандартних, творчих.

Розвитку творчих здібностей сприяють:

- словесні творчі завдання на добір рими, складання початку чи закінчення вірша;

- складання казки за малюнком;

- створення продовження казки, оповідання;

- складання чистомовок;

- використання анаграм, метаграм;

- словесне малювання;

- творчі списування текстів;

- вилучення зайвого;

- скоромовки.

Виховувати творчу людину без краси неможливо. Прекрасне вічне джерело духовності, натхнення, творчості. Воно існує поряд з людиною, тому що краса, яка не сприймається, - мертва. І якщо люди втратять здатність відчувати красу, вона ніколи не зможе врятувати світ.

Враження шкільного дитинства відкладаються в пам’яті на все життя і впливають на подальший розвиток дитини. В емоційному сприйнятті дитинства зароджуються витоки майбутньої творчої особистості, тому залучаючи дітей до творчості, створюючи постійно «ситуацію успіху», поважаючи дитину, я  в змозі виховати творчо працюючу особистість.

Автопортрет «Я – педагог і особистість»

(у формі есе)

   Я, Шевчук Леся Віталіївна, вчитель початкових класів, класний керівник 4 – А класу. Пам′ятаю, як ще у свої шкільні роки  мріяла стати вчителем. Уявляла, як заходжу до класу, і мене зустрічають щирими, щасливими посмішками учні.

  Як вчитель володію такими якостями: терпіння, тактовність, уважність, скромність. Впевнена, що у відносинах між учнем і вчителем повинні бути взаємоповага, взаєморозуміння, відкритість та щирість.

Посилання на персональний Інтернет-ресурс (за наявності)

-

Активні користувачі за останні 15 хвилин: