Ви Гість.

ВІКТОРИНА-ЗМАГАННЯ «БУДЬ ОБЕРЕЖНИМ З ВОГНЕМ »

Останнє редагування: 2016-12-16

Автор: Плюта Валентина Іванівна

                                                                                                              



ВІКТОРИНА-ЗМАГАННЯ

«БУДЬ  ОБЕРЕЖНИМ  З ВОГНЕМ »

 

Мета вікторини-змагання:    закріпити знання учнів з питань пожежної безпеки; сформувати  навички  правильних  дій  при  пожежі; навчитися  швидко  оцінювати  небезпечні  ситуації; приймати  оптимальне  рішення  щодо  їх  подолання;; активізувати  пізнавальну  та  творчу  діяльність  школярів;  виховувати  бережне  відношення  до  свого  здоров'я.

Обладнання :

картинки та пам’ятки з безпечного поводження у громадських та житлових приміщеннях; знаки пожежної безпеки; пам' ятки  прийомів пожежегасіння;  столи для журі  та  команд,індивідуальні  картки  для  команд, вогнегасники  для  танцю, костюми  для  виступаючих, компакт-диск  з  музикою, інтерактивна  дошка, флешка  з  записями ,тазики  з  водою  для  практичної  частини.

Учасники: команди по 5 чоловік.

 

А.  Повідомлення  теми  та  мети  вікторини

Діти, я отримала загрозливого листа, але не знаю, хто його написав. Може ви здогадались? «Якщо ви не відгадаєте мої загадки, то я спалю всі школи і всі будинки. А загадки мої такі:  

1. Хто я такий?   2. Де я ховаюся? 3. Як мене перемогти? Підпис: злий В.»

Відгадати, хто такий злий В?

-         Це злий Вогонь.

  Друга загадка – де він ховається?

-         Сірники, загапальнички, новорічні хлопавки, свічки, бенгальський вогонь, вогонь у печі і т.д.).

А  як   перемогти злий Вогонь, не дати йому вирватися на волю ? Це  проблема, яку  треба  розв'язати

«Довідкове   бюро»  інформує :

Кожні  5 секунд  на  планеті виникає пожежа.  

Кожний 5-й, що загинув  на пожежі, - дитина.

80 % пожеж  виникає  через  дитячі  пустощі.     

 

Так, сьогодні  дуже  гостро  встає  проблема  знання  та   дотримання  правил  пожежної  безпеки, збереження  свого  життя.  Тому сьогодні  ми проводимо  вікторину - змагання « Будь  обережним з вогнем ».

 

 

 

 

Б.  Основна теоретична частина.

 

Перевіримо як ви знаєте правила пожежної безпеки, дотримуваєтесь  їх, чи вдастся нам перемагти вогонь.

 

Сьогодні змагаються  3  команди-групи.  

Представлення  команд – 5 балів, емблеми – 5 балів.

 

 1 команда  « Рятівники»          

Наш  девіз:

Відважним  будь, часу не гай,

Тому, хто в біді -допомагай.

 

2 команда  « Пожежники»               

Наш  девіз:

Завжди в житті, і день за днем

Будь обережним ти з вогнем.

 

3  команда – « МНС»            

Наш   девіз:

МНС завжди на варті: стихійні лиха – це не жарти.

З води і вогню вас команда врятує,

І вдень, і вночі людський спокій чатує.

 

В групі-команді по  5  учнів: є  капітан (спікер) команди, який  організує  роботу  групи,  інші  учні – доповідачі, які  усно  відповідають  на  питання. Я  буду  ведучою-інструктором. Якщо  щось  не  зрозуміли, звертайтеся  за  допомогою.

 

ПАМЯТКА  роботи  групи :

1 Повага  до  кожного.     

2  Дружба  у  співпраці.

3  Комунікативність, ввічливість.   

4  Правило  активного  слухання- не  перебивайте  один  одного. 

5  Уважно  слухайте  мене.

 

                     І тур  ВПРАВА  « МІКРОФОН »

 

   Зараз  я  задаю  вам  питання, на які  ви  даєте відповідь.  Відповідаємо по черзі,  за правильну повну  відповідь – 1 бал. Починаймо!

 

1. За  яким номером телефону потрібно звертатися  у випадку виникнення пожежі? (101).

2. Чому не можна гасити пожежу на електроприладах водою? (буде замикання або пораження струмом)

3. Що слід зробити, якщо в квартирі чути запах газу? (104)

4. Що може статися через витік газу? ( Вибух )

5. Чи  можна вибивати вікна при пожежі? (Ні, бо у приміщення почне поступати свіже повітря, яке прискорює горіння).

6.  Чому у дитячих закладах двері приміщень відчиняються назовні? (Тому, що у такому випадку при евакуації не створюється велике скупчення людей)

7.  Чому не  можна кидати у вогонь аерозольні упаковки? (Аерозольні упаковки — вибухонебезпечні).

8. На що необхідно лити воду під час гасіння :  на вогонь  чи на палаючий предмет? (На палаючий предмет)

9. Що треба  робити, якщо під час перегляду телевізора  з нього пішов дим? (Вимкнути телевізор. Викликати пожежну службу, позвати на допомогу дорослих або самому накинути на телевізор щільну тканину, ковдру).

10. На  що можна  встановлювати  електропраску? (На металеву підставку)

11. Головна вогнегасна речовина (Вода)

12.  Де в задимлених  приміщеннях  потрібно  шукати  дітей? (У шафі, під ліжком,  під  столом).

 

ІІ тур « МОЗКОВИЙ  ШТУРМ »

 

У цьому турі командам дається завдання на картках. За правильно  виконане завдання – 5 балів.

 

    1.  Які причини виникнення пожеж у побуті? (Залишені без догляду електронагрівальні прилади, перевантаження електромережі при одночасному вмиканні у розетку декількох електроприладів, куріння у постелі, ігри дітей з сірниками, пустощі з вогнем, нагрівання або кидання у вогонь аерозолів, вибухонебезпечних або невідомих предметів,ігри з запальничкми, петардами, хлопавками, бенгальськими  вогниками, не кидати одяг, іграшки біля запалених печей )

 

2. Мати  наказує  донечці: «Сірники — погана забавка, яка  призводить до біди. Тому  не можна  тобі …»

 гратися з сірниками, запалювати папір, тополиний пух, траву, переносити вогонь;

 без догляду дорослих розпалювати багаття;

 гратися біля гарячої плити;

 за відсутності дорослих умикати побутові електронагрівальні прилади;

 палити легкозаймисті речовини;

 умикати або запалювати газову плиту;

залишати в лісі чи на лузі тліючу ватру. Навіть найменша жаринка може спричинитися до великої лісової пожежі. Тоді заплачуть і загинуть квіти, дерева та всі мешканці лісу.

 

3. Чого  не  слід  робити  на  випадок  пожежі ?

Боротися з вогнем самостійно, не викликаючи пожежників ;

Намагатися вийти через сходи або задимлений коридор ;

Спускатися  по   водостічних  трубах  і  стояках ;

Вистрибувати  з  вікон  чи  балкона

Забувати . що перший  ворог – це  дим

При сильному  задимленні  сусіднього  приміщення  не рекомендується  відкривати  двері .

                                    

                                        ІІІ  тур «ТЕСТУВАННЯ »

 

       Командам пропонуються питання про порядок дій людини, яка опинилася у небезпечній ситуації і три варіанта відповіді. Максимальна оцінка за відповідь — 5 балів.

Учитель роздає командам по 1 картці із запитаннями. Команди відмічають правильні відповіді і повертають картки  журі.

 

Команда 

1.     Якщо виникне пожежа, як ви будете діяти?

а) зателефоную по 101;

б) покличу на допомогу сусіда;

в) втечу, нікому нічого не сказавши.

 

2.     Якщо кімната почала наповнюватися їдким димом, що ви будете робити?

а) відчиню вікно, залишу відкритими двері;

б) буду просуватися до виходу;

в) закрию рот і  ніс вологою ганчіркою і буду просуватися до виходу.

 

3.     Загорілася електромережа , ваші дії?

а) буду гасити її водою;

б) знеструмлю мережу, потім почну гасити;

в) буду кликати на допомогу.

 

Команда 

1.   Що робити, якщо на вас загорівся одяг?

а) буду бігати, зриваючи одяг;

б) впаду, буду кататися, збиваючи полум’я;

в) завернуся у ковдру.

 

2.     Що треба робити, якщо при приготуванні їжі загорілася олія на сковороді?

а) ввимкну вогонь, накрию сковороду кришкою;

б) буду гасити водою;

в) спробую винести сковороду до сміттєвого відра  і вилити туди олію.

 

3.     Ви розпалюєте газову колонку або духовку газової плити. Сірник згас, а  ви не  встигли запалити газ, що ви будете робити?

а) дістану новий сірник і ще раз спробую підпалити;

б) перекрию газ;

в) перекрию газ та перевірю тягу

 

Команда  

 

1.  Якими будуть ваші дії, якщо вас відрізало вогнем у квартирі на п’ятому поверсі?

а) вологими рушниками  закрию щілини по периметру двері, скоротивши приток диму;

б) відкрию вікно і покликаю на допомогу;

в) зроблю мотузку з простирадл, прив’яжу до батареї опалення і стану спускатися;

г) стану голосно кричати.

 

2.   Що ви будете робити, якщо побачите, як на лісовій полянці горить минулорічна трава?

а) пройду мимо;

б) намагатимусь загасити вогонь, закидаючи його землею;

в) повідомлю про пожежу дорослим

 

3.     Ви побачили, що маленькі діти кидають у вогонь папір, аерозолі. Що ви будете робити?

а) зупиню, роз’ясню, що це — небезпечно;

б) пройду мимо;

в) намагатимусь звернути увагу дітей на інші більш  безпечні заняття.

        

IVтур  «РОБОТА  З  МАЛЮНКАМИ.  

ЗАХИСТИ  МАЛЮНОК »

 

Командам пропонуються картки з малюнками, на кожному з яких зображені

 2  небезпечні ситуації   і містяться  2 фрази    з пожежної безпеки, які слід закінчити.

 

 За правильні відповіді нараховується 5 балів, за неточні відповіді-3 бали, за неправильні — 0 балів. Враховується також і швидкість виконання завдання. 

Відповіді: (слова, якими  можуть  бути доповнені фрази)

1.     … не  можна  зберігати  відкритими;

2.     … витягувати  гаряче  вугілля  з  печі;

3.     … залишати  увімкнутий  телевізор  без  догляду ;

4.     … ігра  з  сірниками ;

5.     … підпалювати  в  лісі  суху  траву  та  речі, що  швидко  загораються ;

.6.     …заборонено.

 

Vтур «ВИЯВЛЕННЯ ДЖЕРЕЛ НЕБЕЗПЕКИ»

   

   У цьому турі командам  даю  однакові малюнки на тему «Дитина у кухні». Завдання команд — знайти максимум джерел можливої пожежі і травм для дитині.  Скільки команда знаходить джерел небезпеки — стільки балів і отримує. Команда, яка перша і без помилок виконує завдання — отримує додаткові бали (кількість додаткових балів визначає журі).

 

Правильні відповіді: (Перелік небезпек, що зображені на малюнку) 

1.     Маленька дитина сама на кухні в оточенні багатьох небезпек.

2.     Кухонні рушники сушаться над плитою.

3.     З крану ллється дуже гаряча вода.

4.    Дитина торкається рукою сковороду з гарячою їжею.

 5.    Ручка сковорідки розгорнута назовні від плити 

 

Стомилися ?

       

                               ХВИЛИНКА -   ВІДПОЧИНОК

                   

Діти, всім вам знати варто,

 Що з вогнем погані жарти,

 Будьте всюди обережні –

 Вивчіть правила пожежні!

            Якщо виникла пожежа,

            Всюди полум’я і дим,

            Побіжіть до телефону

             Та дзвоніть на „101”.

Грались діти сірниками,

 Не послухалися мами.

 А тепер вони в лікарні

 Опіки лікують й травми.

             Запальничка, діти, теж

             Є причиною пожеж.

             Пам’ятай, дитино, кожна:

             З нею гратися не можна!

Якщо  будеш  ти  в  поході,

Завжди  другом  будь  природі.

Від  пожежі  бережися

Не  розводь  багаття  в  лісі.

             Будь  уважним  в  школі , вдома -

              Здавна  людям  всім  відомо.

             Важно  полум’я  згасить,

             Воно  знищить  все  умить.

 

                      VI тур «КАПІТАНИ, КАПІТАНИ, ПОСМІХНІТЬСЯ»

 

1.                Завдання   на логічне мислення.

 Послухайте випадок і дайте оцінку  дівчинці.

-                     “Наталочка схвильовано кричить у трубку телефону:     

-                     Алло, пожежна охорона! Негайно приїздіть сюди. У нас пожежа!”       

-                     Приїде  сюди  пожежна  машина ?

 

 Практичне   завдання  ,,Викликай  пожежну,,оцінюється у 5 балів.

Завдання капітанам:  У вас  вдома загорівся телевізор, вам  треба  викликати пожежну  команду  правильно, щоб приїхали до вашого  дому .

 Діти  набирають номер  101, називають  чітко свою  домашню  адресу, прізвище, їм'я  того, хто  дзвонить, що горить ..

 

 - Але запам’ятайте  одне дуже важливе правило: ”Даремно пожежників не турбуй!”. Через пустуна, який навмисне  викличе  пожежників, може  згоріти  якийсь  будинок, бо  пожежники  не встигнуть туди  вчасно  приїхати.

 

 А зараз ми з вами проведемо гру слів. Ви маєте називати слова, які повязані з вогнем.  Але треба, щоб вони не повторювались із тими, що придумають інші. Кількість слів відповідатиме кількості балів.

Почали!

 (1 хвилину звучить тиха музика). (Пожежа, пожежник, сірники, сирена, полум'я, гасити, рятувати, пожежний щит, вогнегасник...).

       

VIІ тур  «МАРАФОН  ЗАГАДОК»


1.  Червона  корова  всю  солому  на  чорне   борошно  змолола. (Вогонь, попіл.)

2.  Чим  вогонь  тушити  будем,  Якщо  воду  не здобудем? (Пісок, земля, цупка тканина)
3.  Маленька  зірка  відлетіла, Багато  лиха  наробила. (Іскра)
4. Смілива людина, що бореться з вогнем? (Пожежник).

5. Лишає  він  страшні  сліди, усе  він  пожирає,

     А як даси  йому  води, відразу помирає.   (Вогонь)

6.  Дерев`яна паличка  темну голівку має, темряву розганяє. (Сірник).

 

VIІІ  тур    «ПРОДОВЖИ РЕЧЕННЯ»

 

 Коли  розпочинаються новорічні і різдвяні свята, усім хочеться зустріти їх весело, без неприємностей.

У зв’язку з цим потрібно дотримуватися основних протипожежних вимог під час свят: 

 

1. Встановлюйте ялинку на надійній, стійкій підставці, подалі від …( штор, гардин та інших предметів, які легко піддаються вогню. Не ставте її в проходах та біля виходу з помешкання).

 

2. Не одягайте дітей в костюми…( з легкозаймистих матеріалів: …,…,…, …,).

 

3. Не  купуйте  і  не  використовуйте…(піротехніку, …, …, …).

 

                                               Бонусне питання

 

Памятайте, що  дим – головний  ворог при пожежі! Як виживати в диму?

Хто  хоче  стати   пожежником ? Вам  важно  навчитися  виживати  в  диму

Дайте поради, як цьому навчитися.

 

                         ПОРАДА  « Виживання  в  диму »

Вам  важно  навчитися  виживати  в  диму, для   цього  влітку, коли  купаєтеся, ниряйте  і  затримуйте  дихання.

Можна  опустити  обличчя  в  воду  та  протриматися  в  такому  стані  секунд  10. Так  Ви  навчитися     виживати  в  диму.

 

 В. Заключна  частина

 

1.   Гра «ОЦЕ Я, ОЦЕ МИ, ОЦЕ ДРУЗІ  ВСІ  МОЇ »

Вихователь: А  зараз  ми пограємо  з вами   вцікаву ігру,  перевіримо , чи ви не порушуєте правил пожежної безпеки. Увага! Я називаю   рядки, а ви доповнюєте словами: “Оце я, о це ми, оце друзі всі мої”, якщо  потрібно. Будьте  уважні.

-                            Хто без дозволу із вас не вимикає в плитці газ?

-                            Зараз гості всі почують, хто з електрикою пустує?

-                            Якщо в полі хліб палає, хто пожежних викликає?

-                            Розігрівсь  утюг  твій  дуже, що  робити  будеш ,

-                            друже?  За  гаряче  не  хапай,  із  розетки  вимикай.

-                            Хто  так  робить ?

-                            Новий рік! Зійшлись хлоп'ята, щоб ялинку прикрашати. Хтось на гілку ставить свічку і вона починає палати. Хто це робить з вас, малята?

-                            Хто почув, що пахне дим, викликає 101.

Вихователь : Молодці, добре знаєте правила.

          

  3.   ПІДСУМКИ

Ми  пригадали  всі  правила  пожежної  безпеки, виконали

всі  завдання вікторини. Перемогли  ми  з  вами  ВОГОНЬ -

зберегли  всі  школи  та  будинки. 

 

ШКАЛА  ОЦІНЮВАННЯ .  САМООЦІНКА

-Як  оцінюєте роботу групи?

- В цілому роботу?

-Що найбільш сподобалося?

-Були труднощі?

-Ви їх побороли?

Як  ми  з  вами  співпрацювали ? Що  можна  поставити ?.

Поки  журі  підводить  підсумки, вивчимо  з  вами  лічилку  про   пожежну  безпеку .

 

                                       ЛІЧИЛКА

Не вмикай на кухні газ – РАЗ,

Не клади в запіч дрова – ДВА,

В лісі сірників не три – ТРИ,

Не лишай вогонь в квартирі – ЧОТИРИ,

Не лягай при свічці спать - П’ЯТЬ,

Іскра впала на підлогу – погасіть – ШІСТЬ,

Зачиніть вікно, коли в небі грім – СІМ,

У грозу під деревом не стій у лісі – ВІСІМ,

Сірником не забавляйтесь – ДЕВ’ЯТЬ,

Пам’ятайте всі, про що в лічилці йдеться – ДЕСЯТЬ.

 

А  хто  залишився, називає  прислів’я  про  вогонь та пожежу

 

                                        ПРИСЛІВ'Я

1. Сірник невеличкий, а вогонь – велетень. 2. Не май звички сірники носити в кишені. 3. Сірник маленький, а біда велика. 4. З вогнем погані жарти – жартувати з ними не варто. 5.Сірники не чіпай, в сірниках вогонь.

2. СЛОВО   ЖУРІ.    ВРУЧЕННЯ   ГРАМОТ.   ФОТО  НА ПАМ'ЯТЬ.

       

                                          Вогонь - це не іграшка!             

                       Пожежа – це велике нещастя!                                            

                                            

                                              

                                            

                                                       

                      

«Довідкове   бюро»  інформує: 

 

 

 

v   Кожні  5 секунд  на  планеті виникає пожежа.  

 

v   Кожний 5-й, що загинув  на пожежі, - дитина.

 

v   80 % пожеж  виникає  через  дитячі  пустощі.       1.  Які причини виникнення пожеж у побуті?

 

Залишені без догляду електронагрівальні прилади, перевантаження електромережі при одночасному вмиканні у розетку декількох електроприладів, куріння у постелі, ігри дітей з сірниками, пустощі з вогнем, нагрівання або кидання у вогонь аерозолів, вибухонебезпечних або невідомих предметів,ігри з запальничкми, петардами, хлопавками, бенгальськими  вогниками, не кидати одяг, іграшки біля запалених печей.

 

2. Мати  наказує  донечці: «Сірники — погана забавка, яка  призводить до біди. Тому  не можна  тобі …»

 

 гратися з сірниками, запалювати папір, тополиний пух, траву, переносити вогонь;

 

 без догляду дорослих розпалювати багаття;

 

 гратися біля гарячої плити;

 

 за відсутності дорослих умикати побутові електронагрівальні прилади;

 

 палити легкозаймисті речовини;

 

 умикати або запалювати газову плиту;

 

залишати в лісі чи на лузі тліючу ватру. Навіть найменша жаринка може спричинитися до великої лісової пожежі. Тоді заплачуть і загинуть квіти, дерева та всі мешканці лісу.

 

3. Чого  не  слід  робити  на  випадок  пожежі ?

 

Боротися з вогнем самостійно, не викликаючи пожежників ;

 

Намагатися вийти через сходи або задимлений коридор ;

 

Спускатися  по   водостічних  трубах  і  стояках ;

 

Вистрибувати  з  вікон  чи  балкона

 

Забувати . що перший  ворог – це  дим

 

При сильному  задимленні  сусіднього  приміщення  не рекомендується  відкривати  двері .

 

 

 

1.  Які причини виникнення пожеж у побуті?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картки - тести

команда 

1.     Якщо виникне пожежа, як ви будете діяти?

а) зателефоную по 101;

б) покличу на допомогу сусіда;

в) втечу, нікому нічого не сказавши.

2.     Якщо кімната почала наповнюватися їдким димом, що ви будете робити?

а) відчиню вікно, залишу відкритими двері;

б) буду просуватися до виходу;

в) закрию рот і  ніс вологою ганчіркою і буду просуватися до виходу.

3.     Загорілася електромережа , ваші дії?

а) буду гасити її водою;

б) знеструмлю мережу, потім почну гасити;

в) буду кликати на допомогу.

II  команда 

1.   Що робити, якщо на вас загорівся одяг?

а) буду бігати, зриваючи одяг;

б) впаду, буду кататися, збиваючи полум’я;

в) завернуся у ковдру.

2.     Що треба  робити, якщо при приготуванні їжі загорілася олія на сковороді?

а) ввимкну вогонь, накрию сковороду кришкою;

б) буду гасити водою;

в) спробую винести сковороду до сміттєвого відра  і вилити туди олію.

3.     Ви розпалюєте газову колонку або духовку газової плити. Сірник згас, а  ви  не  встигли запалити газ, що ви будете робити?

а) дістану новий сірник і ще раз спробую підпалити;

б) перекрию газ;

в) перекрию газ та перевірю тягу

 

 

III  команда  

1.  Якими будуть ваші дії, якщо вас відрізало вогнем у квартирі на п’ятому поверсі?

а) вологими рушниками  закрию щілини по периметру двері, скоротивши приток диму;

б) відкрию вікно і покликаю на допомогу;

в) зроблю мотузку з простирадл, прив’яжу до батареї опалення і стану спускатися;

г) стану голосно кричати.

2.   Що ви будете робити, якщо побачите, як на лісовій полянці горить минулорічна трава?

а) пройду мимо;

б) намагатимусь загасити вогонь, закидаючи його землею;

в) повідомлю про пожежу дорослим.

3.     Ви побачили, що маленькі діти кидають у вогонь папір, аерозолі. Що ви будете робити?

а) зупиню, роз’ясню, що це — небезпечно;

б) пройду мимо;

в) намагатимусь звернути увагу дітей на інші більш  безпечні заняття.

       

 ПАМЯТКА  роботи  групи :

1.  Повага  до  кожного.     

 

2.  Дружба  у  співпраці.

 

3.  Комунікативність, ввічливість.   

 

4.  Правило  активного  слухання - не  перебивайте  один  одного. 

 

5.  Уважно  слухайте  мене.

2. Мати  наказує  донечці: «Сірники — погана забавка, яка  призводить до біди. Тому  не можна  тобі …»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Чого  не  слід  робити  на  випадок  пожежі ?

 

  

 

Активні користувачі за останні 15 хвилин: