Олімпіадні завдання 10 клас
Останнє редагування: 2017-01-20
Завдання гімназійної олімпіади з української мови та літератури
10 клас
1. Запишіть речення, розставивши пропущені розділові знаки. Побудуйте структурну схему, зробіть повний синтаксичний розбір.
Сонце і повітря лоскочуть щоки а зелень ялинових гілок виглядає з-під снігу так свіжо що здається надворі стоїть весна одягнена в білі шати.
2. Напишіть цифри словами.
Від 596 відняти 387. До 1777 додати 952. Скласти 45 з 4564. Вручити мандати 487 депутатам. Сума чисел дорівнює 875.
3. До поданих фразеологізмів підберіть близькі за значенням.
Було не було –
За тридев’ять земель –
Палицею кинути –
Як води в рот набрав –
Як рак свисне –
4. Складіть та запишіть речення так, щоб запропоновані слова в першому випадку були прислівниками, а в другому – однозвучними з ними словами.
Вголос – в голос, по-іншому – по іншому, докупи – до купи.
5. Відредагуйте текст і запишіть його правильно.
Ось народжується ранок. Небо ще зовсім темне. Ось пробивається преший промінь. Цей промінь розбуджує пташок, всіх інших. Якщо піти на природу вранці, коли перший промінь прокидається, можна побачити, як хитаються квіти від діамантової роси. З першим променем прокидаються бджілки. За першим променем пробивається другий. З другим променем прокидаються люди. Починається трудовий день.
6. У кожному синонімічному ряді знайдіть і випишіть фразеологізм, який різниться за значенням від інших. Поясніть його значення.
1. П’ятами накивати, тягу дати, дати прочухана.
2. Ходити на задніх лапках, танцювати під чужу дудку, гнутися в дугу.
3. Піймати облизня, сісти в калюжу, долити олії до вогню.
4. Обливати брудом, підкласти свиню, підвести під монастир.
5. Зірвати маску, заливати за шкуру сала, виводити на чисту воду.
7. Намалюйте і заповніть схему «Літературні роди й жанри».
8. Ідейно-художній аналіз поезії .