Ви Гість.

"Від слова до пісні"

Останнє редагування: 2018-02-08

Автор: Бужак Лілія Василівна

посилання: ЕОП "Від слова до пісні"

 

Методичні рекомендації щодо використання посібника

 «Від слова до пісні» в навчально-виховному процесі

Впровадження сучасних інформаційних технологій на уроках літератури стає однією з актуальних проблем методики викладання предмета в сучасних закладах освіти. Використання електронних засобів навчального призначення дозволяють підвищити ефективність уроків виразного читання та вивчення поезії напам'ять, дають можливість створити такі умови, коли всі учні залучаються до активної, творчої навчальної діяльності.

Дидактичні можливості даного електронного засобу навчального призначення можна стисло визначити так:

-урізноманітнення типів навчальних завдань;

-створення навчальних середовищ, які забезпечують "занурення" учня в уявний світ, у певні соціальні й виробничі ситуації;

-забезпечення зворотного зв'язку, широкі можливості діалогізації навчального процесу;

-індивідуалізація процесу навчання і розширення поля самостійності; 

-активізація навчальної роботи учнів на уроці;

-посилення мотивації навчання.

На сучасному етапі розвитку освіти мультимедіа дозволяють об'єднувати в одній комп'ютерній програмно-технічній системі текст, графічнезображення та анімацію. Кожен із застосовуваних інформаційних компонентів має власні виражальні засоби та дидактичні можливості, що спрямовані на забезпечення оптимізації навчального процесу. За допомогою посібника «Від слова до пісні» можна використовувати різноманітні форми організації пізнавальної діяльності: групову, індивідуальну. Активно проходить робота з формування читацької культури учнів, розвитку естетичних смаків.

Даний посібник рекомендовано використовувати під час проведення уроків вивчення поезії напам'ять та виразного читання  поетичних творів у нестандартних методах і прийомах.

 Посібник відповідає основним дидактичним принципам викладання української літератури. Збережено методичні принципи комунікативності, свідомості, наочності, доступності, позитивного емоційного фону.

Вивчаючи відповідні теми програмового матеріалу, учням пропонується прослухати аудіозаписи (у виконанні вихованців комунального закладу « ЗШ І-ІІІ ступенів № 36 ВМР») до запропонованих поетичних творів, розгадати кросворди, перевірити свої знання в ігровій формі « Вгадай  мелодію», «Літературний квадрат». Наступним кроком будуть завдання, які сприятимуть кращому розумінню і засвоєнню програмового матеріалу, а саме: кросворди, гра «Літературний квадрат» та «Вгадай мелодію».

Доречним буде для розширення кругозору учнів звернутися до рубрик: «Література рідного краю», «Позакласне читання», у яких представлено чудові музичні твори Д.Павличка, М.Сингаївського, В.Івасюка та неперевершеної Вінницької поетеси та композитора З. Красуляк.

 Для перевірки знань з теорії літератури та змісту програмових творів ЗНО розроблено два види тестів: репродуктивного та репродуктивно-творчого характеру.

Виконавши усі запропоновані види дидактичних завдань у нетрадиційній формі, учні  починають одержувати задоволення від самого процесу навчання, незалежно від зовнішніх мотиваційних факторів, а вчитель урізноманітнює навчальний процес та покращує організацію уроків літератури. 

Активні користувачі за останні 15 хвилин: