Ви Гість.

"Ляльками грай - професії вивчай"

Останнє редагування: 2018-02-12

Автор: Мельник Наталя Борисівна

 

ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ  ВІННИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА «МІСЬКИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ»

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД №18 ВІННИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ»

 

 

 

 

«З ЛЯЛЬКАМИ ГРАЙ –

 ПРОФЕСІЇ  ВИВЧАЙ»

НОМІНАЦІЯ «Дидактичні ігри»

 

 

 

 Авторський склад гри:

Мельник Наталя Борисівна

завідувач, (043)50 – 45 – 35

Коваль Олеся Дмитрівна

вихователь – методист,

 (097) 51-54 – 834

Басіста Ольга Миколаївна

вихователь,

 (043)50 – 45 – 35

 

 

 

м. Вінниця

2018р. 

 

 

   Автори: Мельник Наталя Борисівна, завідувач комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад №18 Вінницької міської ради»;                       Коваль Олеся Дмитрівна, вихователь-методист комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад №18 Вінницької міської ради»;                         Басіста Ольга Миколаївна, вихователь комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад №18 Вінницької міської ради»

 

      Мельник Н.Б., Коваль О.Д., Басіста О.М. «З ляльками грай – професії вивчай». Дидактична гра/ Мельник Н.Б., Коваль О.Д., Басіста О.М.    – Вінниця:  «ММК», 2018, 27с.

 

Рецензенти:

 Продан О.С., завідувач комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад №25 Вінницької міської ради».   

 Іщенко Т.В. вихователь комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад № 18  Вінницької міської ради».

  

Рекомендовано методичною радою

 Комунального  закладу

«Дошкільний навчальний заклад №18

Вінницької міської ради»

(Протокол № 1 від 17.01.2018 р.)

 

 

      Багатофункціональна дидактична гра  «З ляльками грай – професії вивчай» для   дітей дошкільного віку стане в нагоді  вихователям закладів дошкільної освіти під час індивідуальної та групової роботи з дітьми, вчителям – логопедам, батькам. Гра містить в собі цікаві завдання та вправи, що дасть можливість дітям  орієнтуватися та  використати свої знання під час адаптації в соціумі та  вибору майбутньої професії.  

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

 

 TOC \o "1-1" \h \z \u ВСТУП... PAGEREF _Toc505879177 \h 408D0C9EA79F9BACE118C8200AA004BA90B02000000080000000E0000005F0054006F0063003500300035003800370039003100370037000000

АКТУАЛЬНІСТЬ.. PAGEREF _Toc505879178 \h 608D0C9EA79F9BACE118C8200AA004BA90B02000000080000000E0000005F0054006F0063003500300035003800370039003100370038000000

МЕТА ГРИ... PAGEREF _Toc505879181 \h 708D0C9EA79F9BACE118C8200AA004BA90B02000000080000000E0000005F0054006F0063003500300035003800370039003100380031000000

ОПИС ГРИ... PAGEREF _Toc505879182 \h 808D0C9EA79F9BACE118C8200AA004BA90B02000000080000000E0000005F0054006F0063003500300035003800370039003100380032000000

ОПИС ІГРОВОГО ОБЛАДНАННЯ.. PAGEREF _Toc505879183 \h 908D0C9EA79F9BACE118C8200AA004BA90B02000000080000000E0000005F0054006F0063003500300035003800370039003100380033000000

ВАРІАНТИ ІГОР.. PAGEREF _Toc505879184 \h 1708D0C9EA79F9BACE118C8200AA004BA90B02000000080000000E0000005F0054006F0063003500300035003800370039003100380034000000

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ.. PAGEREF _Toc505879185 \h 2608D0C9EA79F9BACE118C8200AA004BA90B02000000080000000E0000005F0054006F0063003500300035003800370039003100380035000000

ДОДАТКИ... PAGEREF _Toc505879186 \h 2708D0C9EA79F9BACE118C8200AA004BA90B02000000080000000E0000005F0054006F0063003500300035003800370039003100380036000000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

В країні нашій стільки справ,

І кожна з них цікава,

Що я ще досі не добрав -

Яка ж найкраща справа?

Н.Забіла

 

Я знаю, що кожна дитина – мріє стати найкращою. Але мрії не завжди збуваються… Як же досягнути задуманого? Як обрати професію в майбутньому, щоб і цікава, доступна і зрозуміла, а також щоб приносила користь для держави і звісно достаток для себе. Професія – це рід занять, трудової діяльності, що потребує певних знань, умінь та навичок і є джерелом життя. Кругозір дошкільників доволі обмежений, тому наше з вами завдання ще з раннього віку навчити, познайомити, зоорінтувати дитину у виборі майбутньої  професії. Сьогодення пропонує нам багато цікавих та різноманітних професій хоча про них багато хто не знає навіть із дорослих.

З давніх  - давен люди намагались розподілити обов’язки  і цим створили перші посилання до   професій. Але час не стояв на місці, змінювалась планета, змінювався рід занять людей, зростали потреби, створювались нові  професії. XXI століття – вік швидкого прогресу, насичений різноманіттю різних професій. Як не загубитись? Як вибрати цікаву, доступну, сучасну  професію? Щоб охопити таку кількість  цікавих справ потрібно знайомитися з ними  вже з раннього дитинства.

Сучасні дослідження показали, саме в дошкільному віці діти активно виявляють інтерес до професій дорослих. У них виникає бажання наслідувати старших, вони відчувають радість і задоволення від трудових зусиль, усвідомлюють користь від своїх дій, виявляють повагу до результатів праці. Це створює сприятливі умови для ознайомлення  дошкільників з працею дорослих, збагачення власного життєвого досвіду. А отриманні в дошкільному віці знання і ціннісне ставлення до  праці дорослих допоможуть дітям у дорослому житті приймати правильні рішення.

  Дорослим важливо не упустити цей важливий період у розвитку дитини, період в якому закладаються основи майбутнього дитини.

    Опрацювавши літературу з даного питання, вивчивши можливості та захоплення наших малюків, ми зрозуміли, що потрібно починати діяти. І використовувати для цього найпростіші і найдоступніші матеріали для малят. На допомогу прийшла  наша улюблена лялька та різні ігрові прийоми дидактичних ігор для розвитку мовлення, мислення, уяви.  Тому  на часі було створення багатофункціональної дидактичної гри «З ляльками грай – професії вивчай».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

АКТУАЛЬНІСТЬ

          Сучасні діти мріють про професії, які нині є «на слуху». Зокрема хлопчики вважають привабливими такі професії як бізнесмен, президент країни, директор банку, власник нафтової компанії, поліцейський. Дівчатка, уявляючи майбутнє, бачать себе моделями, актрисами, співачками. За результатом опитування дітей, зовсім непопулярними є професії кравця, перукаря, будівельника, пекаря, кухаря, хлібороба. А якщо дорослий пропонує уявити себе у ролі сантехніка чи столяра – це викликає в дітей здивування. Нині діти вважають популярними ті професії, які обговорюють дорослі, пропагують ЗМІ. Тож і батьки і педагоги мають пам’ятати, що саме їхні судження суттєво впливають на формування системи цінностей дошкільника.

           Для того аби допомогти дитині зрозуміти, що результат праці є цінністю, що можливість принести користь є радістю, дорослий має створити умови для формування в дітей позитивних уявлень про різні професії. [5, с.47]

Базовий компонент дошкільної освіти та освітня програма  для дітей від двох до семи років «Дитина», яку використовують педагоги  в нашому закладі для реалізації освітніх завдань, орієнтує педагога на пошуки нових форм та  методів у роботі з дітьми та як найефективніше використовувати їх в роботі. Сучасний темп розвитку цивілізації заставляє дитину ще з раннього віку  вміти  орієнтуватися в соціумі і це одне з головних завдань  педагогів та батьків.

Тому опрацювавши результати опитування дітей, врахувавши потреби сьогодення, виникла необхідність у   створені багатофункціональної дидактичної гри  «З ляльками грай – професії вивчай».

 

 

 

 

 

 

МЕТА ГРИ

             Сформувати поважне ставлення до людини – професіонала своєї справи;

             Надати   дітям інформацію про різні  сучасні професії;

             Ознайомити дітей з професійними діями конкретної професії;

             Накопичувати факти про процес праці та її результати, формувати уявлення про її значущість;

             Створити позитивно - емоційний настрій у дітей;

             Розвивати пізнавальну  активність та збагачувати словник дітей;

             Розвивати естетичний смак;

             Виховати в дітей поважне ставлення до «непопулярних» професій та повагу до праці дорослих;

             Виховувати  у дітей бажання гратися та навчатися;

             Виховуємо у дітей почуття прекрасного.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ОПИС ГРИ

Багатофункціональна дидактична гра «З ляльками грай -  професії вивчай» спрямована на розвиток мовлення, мислення, уяви, пізнавальної сфери. Гра призначена для групової, індивідуальної роботи та спільної діяльності педагога (дорослого) з дитиною. Завдання у грі спрямовані на розв’язання  освітніх ліній: «Дитина в соціумі», «Мовлення дитини», «Дитина  у світі культури».

Гра відповідає віковим можливостям  дітей дошкільного віку 4 - 6 років. 

Дидактична гра  містить: три ляльки – представники трьох сучасних професій (стиліст-іміджмейкер, автомеханік, домогосподарка); варіанти завдань,  які розкривають зміст даних професій та допоможуть дітям отримати  знання в процесі практичної діяльності з предметами та картинками, розміщеними у папці, що належать до обов’язків представника даної професії.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ОПИС ІГРОВОГО ОБЛАДНАННЯ

Лялька Мілена-стиліст-іміджмейкер

        За останнє десятиліття в нашій країні з’явилися досі невідомі професії: іміджмейкер, стиліст, імідж-консультант. Чим займаються ці люди і які їхні головні обов’язки?

        Іміджмейкер створює оригінальний образ, що запам’ятовується, індивідуальний стиль, неповторний вигляд. Фахівці такого рівня працюють з політиками, відомими особистостями, створюють образи для моделей світових подіумів.

Стилісти можуть працювати в різних областях: перукарське мистецтво, make-up (візажист), косметологія.

 Завдання професійного іміджмейкера — подати клієнта в найкращому світлі. Для цього почасти потрібно бути маркетологом: вивчити цільову аудиторію, зрозуміти її переваги і очікування. Яскраве тому підтвердження — політика. Іміджмейкер ретельно опрацьовує образ державного діяча, максимально відповідний поданням виборця. Футболка або сорочка? Суворий або з посмішкою на обличчі? Кожна деталь, яка впливає на сприйняття, враховується грамотним фахівцем.

Стиліст-іміджмейкер намагається комбінувати цілі замовника і його індивідуальний образ. Ні для кого не секрет, що відповідний зовнішній вигляд може допомогти людині в досягненні поставлених цілей, просуванню по кар’єрних сходах. Казкову ауру навколо професії створили легенди про казкові доходи імідж-консультантів. Здавалося б, що може бути простіше? Дні безперервно гортаєш журнали, стежиш за модними тенденціями, спілкуєшся зі знаменитостями. Середній чек відомих фахівців доходить до декількох тисяч доларів за одну консультацію. Правда, не багатьом вдається досягти подібних висот.

 

Лялька Яринка - домогосподарка

 

          Раніше, ще років п'ятнадцять-двадцять тому, непрацююча жінка була радше дивиною, ніж закономірністю. Сьогодні ж жінка -домогосподарка - зовсім звична справа. Чому жінки присвячують себе дому і сім'ї, стаючи домогосподарками? І що це таке: професія, борг чи стан душі?

Що впливає на вибір?

      Хтось стає домогосподаркою за власним бажанням, хтось - за інерцією (після народження дитини), хтось - вимушено (необов'язково коханого чоловіка, через відсутність добре оплачуваної роботи). У кожному разі, це величезний тягар турбот і справ, це чималий працю, від якого багато жінок просто тікають ... на роботу.

До речі, раніше, в минулі століття, домогосподаркою називалася «господиня будинку, глава господарства», яка займалася важкою роботою - обов'язків у неї було хоч відбавляй. Звичайно, сьогодні все по-іншому, але це ще зовсім не означає, що сидіти вдома і готувати-прати-прибирати легше, ніж ходити на роботу в офіс. Де ж справжнє місце жінки - вдома з дітьми або на роботі, вирішити може тільки сама жінка. І факторів, що визначають її вибір - стати бізнес-леді або віддатися турботам про дім і сім'ю, безліч.

 • Мрії про майбутнє (ким жінка себе бачить), бажання і прагнення. Якщо ви з дитинства мрієте про затишний гніздечку, де ви - повноправна господиня, старанна дружина і приблизна мама, то підсвідомо будете вибудовувати і спрямовувати своє життя так (у дрібницях, яких самі часто не помічаєте, зовні ніби йдучи по іншому шляху), щоб в результаті прийти саме до цієї мети.

 • Природні здібності, про які ми, між іншим, нерідко забуваємо. Якщо ви володієте неабиякими здібностями (і бажанням!) Готувати всілякі витребеньки, якщо ваші хобі - вишивання, шиття, розведення квітів, дизайн і т.д., то чому не займатися улюбленими справами на благо дому та сім'ї, паралельно виховуючи дітей і придумуючи з ними нові захоплення?

 • Обставини, в яких ви перебуваєте в момент свого вибору. Це може бути все що завгодно: від поставленого чоловіком (коханим, якому начебто і немає бажання перечити) умови не працювати, недоцільність роботи (зважаючи занадто «непримітною» зарплати в порівнянні з чоловікової) до народження дитини.

 • Темперамент. Психологи вважають, що закладені з дитинства особливості характеру і темперамент дуже впливають на здатність вести домашнє господарство. Перевірте себе і вибирайте (якщо є така можливість), що більше до душі: робота чи домашнє господарство.

Стан душі

 Ви з задоволенням займаєтеся домашніми справами? Побут для вас - не тягар? Тримати будинок у порядку, чистоті й затишку - обов'язкова складова щасливого життя? Прання, готування, догляд за чоловіком і дітьми - не вимушена необхідність, а улюблена робота, приємний, не обтяжують працю? Тоді ви - природжена домогосподарка.

Чистюля

        Справжня чистюля ні в якому разі не стане чекати чоловіка, щоб він виніс сміття (прибрав свої кинуті на підлокітник її улюбленого крісла шкарпетки, вигуляти собаку, закинув на жахливо високу антресоль зимове взуття і т.д.). Вона просто вимиє, випере, погладить, прибере і при цьому чудово буде себе почувати. Навіщо чекати і просити (він все одно зробить не так!), Якщо вона навіть телевізор спокійно дивитися не може, коли в мийці варто немита чашка або дитина пролив на підлогу компот? Нехай чоловік, прийшовши додому, просто захоплюється чистотою і блиском! Будь-який, заглянув до неї на вогник, мимоволі буде поглядати по кутах і напевно подумає, що пора й самому зробити генеральне прибирання. Для неї привести в порядок себе - значить, привести в порядок будинок.

 

 

Кулінарка

 Вона не випустить з дому нікого, навіть практично ненависного одного чоловіка, не нагодувавши досхочу і намагаючись впхнути ще десерт. Вона чарівно приготує все що завгодно з нічого, вона щогодини буде потихеньку підгодовувати домашніх чимось смачненьким, і крім того, гарненько годувати п'ять разів на день. Навіть якщо ви виявитеся у неї вдома несподівано і вона почне голосити, що «в домі пусто і абсолютно нічим пригостити», вже через 10 хвилин від достатку на столі у вас почне крутитися голова і ви тут же подумаєте, наскільки по-різному ви розумієте вираз «в домі пусто і нічим пригостити». Вона просто не мислить себе без кухні, а всі навколо підтвердять - це її покликання.

Майстриня на всі руки

          Вона здатна без зусиль і віртуозно справитися з будь-яким видом домашньої роботи. Вона ніколи не сидить на місці: встигає не тільки прибрати, попрати і приготувати, але ще й змайструвати з донькою вбрання для ляльок і картини з листя, для сина розробити самостійно (нехай простеньку, ну і що?) Модель літака з картону і машинку з лози та дроту. Вона чудово знає, як вбити цвях, повісити фото в рамці, навіть змайструвати полицю. Вона пишається собою, і правильно робить - адже бути майстринею добре! Хіба не приємно, коли знайомі матусі приходять за ідеями виробів для дітлахів, а свекруха не перестає захоплюватися і хвалитися всім, яка у неї невістка!

Професія

        Найчастіше присвятити себе сім'ї і будинку жінки вирішуються з двох причин. По-перше, після народження дитини (дітей), а по-друге, вийшовши заміж за людину, що має високе положення в суспільстві. Така домогосподарка бере на себе виховання дітей або всі обов'язки по дому (якщо чоловік заробляє достатньо, і як наслідок, проводить багато часу на роботі, її завдання - забезпечити хороший тил).

 

 

Мамочка

         Справжня матуся повністю віддається вихованню свого чада, догляду за ним і безмежної любові. Бо ще з раннього дитинства вона знала, що хоче стати мамою, не думала про кар'єру, тому що головною метою в її житті було народити і виховати дитину. Не зовсім так? Тоді інший варіант: коли в її житті з'явився цей крихітний і такий рідний чоловічок, вона не спала ночами, цілими днями не могла на нього надивитись, зрозуміла, що готова заради нього на все і відтепер хоче жити заради нього і для нього. Вона розчинилася в дитині - і зробить все, щоб виростити гідну людину. Чоловіки дуже цінують матусь і всіляко потурають їм у вихованні маляти (маляток?).

Леді

            Домогосподарка-леді зазвичай не домувальниця, але мудра жінка. Вона не стала перечити чоловікові, коли він сказав, що за фінансове забезпечення сім'ї відповідає він, і попросив її не обтяжувати себе «непотрібної» роботою, а просто вести домашнє господарство і робити те, що їй подобається. Але леді не буде проводити дні безперервно біля телевізора, їй не подобається сидіти вдома і байдикувати - вона постійно вдосконалюється. Як? Ходить на курс и англійської / німецької / французької, відвідує студію дизайну, ходить на художні виставки, займається йогою, танцями, психологією і відстежує всі події в країні. Вона повинна відповідати певному рівню, щоб бути цікавою і для чоловіка, і для його оточення. Ви ж, поспілкувавшись з нею, на наступний же день обов'язково кудись запишетесь.

Декоративна

          У неї є домробітниця, няня, а можливо, і особистий кухар, і ще багато всього для комфорту. Власне кажучи, декоративна домогосподарка до цього і прагнула - вдало вийти заміж, для закріплення шлюбу народити дитину, для дитини взяти няню і ... займатися собою. Вона відвідує перукаря, косметолога, манікюрницю і масажиста чи не кожен день, а решту часу тріпається по телефону. Вона знає про всі нові колекціях одягу у всіх магазинах і про всі діючі знижки. Вона переглядає всі глянсові журнали і обговорює їх до дрібниць з іншими декоративними домогосподарками. Вона не боляче засмучується, якщо чоловік не вписався в поворот («машина сильно постраждала?»), Але може ридати 3:00 над зламаним нігтем. Домогосподаркою її можна назвати лише формально, але такий стан справ її цілком влаштовує.

Скільки коштує домогосподарка?

       Якби звичайної матусі-домогосподарці платили зарплату за її роботу як домогосподарки, кухарі, психолога і маси інших, то вона отримувала б не менше 138 095 доларів на рік. Такі дані дослідження, проведені експертами відомої фірми Salary.com Inc, Waltham.

         Яким чином експерти розрахували цей цікавий показник? Вони склали середню заробітну плату домогосподарки, кухарі, виховательки дитячого садка, оператора пральної машини, водія, менеджера, швейцара, генерального директора невеликої фірми і психолога. Типова матуся-домогосподарка до того ж виходить за межі тарифної сітки, оскільки в середньому працює 92 години на тиждень, що на 52 години довше встановлених законодавством 40 годин.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

           Лялька  МАКС – автомеханік

 

           Автомеханік — кваліфікований автослюсар, який виконує ремонт і технічне обслуговування автомобільного транспортного засобу, а також здійснює контроль над технічним станом автомобілів за допомогою діагностичного устаткування і приладів. Зазвичай професії «автослюсар» навчають в ПТУ або на курсах, а професії «автомеханік» - в технікумах і ліцеях.

      На великих авторемонтних підприємствах і СТО з появою складного діагностичного і ремонтного устаткування виникла подальша спеціалізація автослюсарів: моторист, автоелектрик, маляр, шиномонтажник, вулканізаторник тощо.

Профорієнтаційна робота – запорука вірного вибору. Автомеханік – це одна з найбільш затребуваних професій сучасності. Дізнайтеся дещо про секрети кар’єри працівника автомобільного напряму.

     Професія автомеханіка була і залишається актуальною. Різноманітних рухомих технічних засобів стає все більше, а їх обслуговування ускладнюється і вдосконалюється з кожним днем. Будь-якому механізму завжди потрібен належний догляд. А це можуть здійснити добре навчені і кваліфіковані робітники.

    Якісно виконана робота автомеханіка може значно знизити ризик виникнення аварійних ситуацій, тим самим дозволяючи гарантувати безпеку водія і його пасажирів. А для того, щоб стати фахівцем у цій сфері, необхідно придбати певні професійні навички, знання.

     Автомобіль став необхідністю у повсякденному житті, без нього багато хто не уявляє свого пересування. Кількість транспортних засобів на дорогах нашого міста щороку зростає. Автомобіль – наймасовіший технологічний продукт, який виробляють у світі, а відповідно в Україні кількість авто лише збільшується. Транспортні засоби удосконалюють, вони краще задовольняють потреби споживачів, але стають складнішими в обслуговуванні. І цей величезний парк авто потрібно комусь обслуговувати. Автомеханіки є першою ланкою у цій сфері і без цих спеціалістів обслуговування транспорту неможливе. Саме автомайстри продовжують термін служби автомобіля та забезпечують безпеку водія на дорозі.

     Професія автомеханіка у світі технологічного прогресу має широкий профіль і дуже популярна та затребувана на ринку праці. А ще досвідчені майстри мають непогані заробітки. І нині серед молоді професії, пов’язані із обслуговуванням та ремонтом транспортних засобів, стали популярними.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВАРІАНТИ ІГОР

Ігри ляльки Ярини - домогосподарки

«Вітаміни для дитини»

Мета: розширити знання дітей про корисні  та шкідливі для здоров’я продукти; розвивати увагу, мислення, зв’язне мовлення, зорове сприймання; збагачувати словниковий запас дітей словами – назвами предметів за темою «їжа»; виховувати свідоме ставлення до свого здоров’я.

Матеріал: фішки, картинки із зображенням продуктів харчування.

Хід гри:

Лялька Ярина пропонує дитині розглянути картинки. Дитина повинна визначити шкідливі  та корисні продукти харчування та позначити  їх відповідними фішками: гачечком – корисну, хрестиком – шкідливу.

Ускладнення: коли діти засвоять, яка їжа корисна, а яка шкідлива, запропонувати пояснити чому та назвати страви, в яких їх можна використати, що з них приготувати.

 

 

         

 

«Готуємо обід»

Мета: формувати вміння дітей утворювати прикметники із іменників (назви соку, варення, каш та супів); закріплювати назви овочів, фруктів та круп’яних виробів; розвивати уважність, зосередженість; виховувати інтерес до гри.

Матеріал: ігрові поля зі стравами, які можна приготувати, картки з різними інгредієнтами.

Хід гри

Лялька Ярина пропонує дітям  утворити команди (або по одному гравцю). Кожній команді (кожному гравцю) пропонується ігрове поле зі стравою. Слід дібрати інгредієнти з яких можна приготувати дану страву та заповнити поле. Потім команди по черзі називають страву та з яких інгредієнтів її готують.

Ускладнення: назвати страви, в яких можна використати ті чи інші продукти.

 

 

 

                            

«Посуд український -  посуд сучасний»

Мета: формувати вміння дітей порівнювати та називати сучасний та народний посуд, помічати в ньому подібне та відмінне; розвивати дбайливе ставлення до посуду; виховувати інтерес до сучасного та традицій  минулого нашого народу.

Матеріал: сюжетні картинки із зображенням посуду сучасного та минулого (глиняного), фон для викладання  картинок.

Хід гри:

Лялька Ярина пропонує розглянути картинки з посудом та згрупувати їх: на основне поле з фоном сучасного посуду викласти картинки з сучасним посудом, а на фон з глиняним посудом – глиняний, традиційний стародавній.

Ускладнення: дитина повинна порівняти  сучасний та народний посуд. Відмітити спільне та відмінне.

 

 

                                 

 

 

Ігри ляльки  Макса – автомеханіка

«Розрізні картинки»

Програмовий зміст: вправляти дітей в умінні складати цілісний малюнок з його частин; розвивати образне мислення; виховувати посидючість.

Матеріал: зображення цілого малюнка (зразок), розрізані картинки.

Хід гри.

Лялька Макс пропонує дітям вибрати картинку, а потім до неї додає розрізані картинки такого ж формату. Малюк повинен скласти картинку.  Після того як діти добре будуть складати картинки гру можна продовжити на швидкість.

Ускладнення: збільшити кількість розрізних картинок  та запровадити обмеження в часі.

 

 

 

                   

«Що потрібно для роботи?»

Мета:  сформувати в дітей знання про технічні професії та знаряддя праці, потрібних для певного виду справи;  поповнити словник дітей  назвами знарядь праці, об’єктів роботи, одягу та ін.; розвивати  мову, логічне мислення, пам'ять; виховувати позитивне ставлення  до майбутніх професій технічного спрямування.

Матеріал: картки із зображенням людини – професіонала; картинок, що відносяться до певного виду професії (знаряддя, об’єкти та ін..)

Хід гри.

Лялька Макс пропонує дітям вибрати будь – яку картку. Розглянути і розповісти які предмети відповідають цій  професії.

Ускладнення: визнати зайві предмети та розповісти до якої професії вони належать.

 

 

                 

 

«Поремонтуй  автомобіль»

Мета: систематизувати знання дітей про професію автомеханік; навчити дітей складати цілу картинку з частин різної форми (пазли); закріпити знання дітей про знаряддя праці автомеханіка та частини автомобіля; виховувати  позитивне ставлення до професії автомеханіка.

Матеріал:  розрізані картинки (пазли) на тему «автомобілі»; набір картинок із зображенням інструментів.

Хід гри.

Лялька Макс пропонує дітям скласти з пазлів автомобіль, називаючи його частини (колесо, капот, двері, бампер та ін..). З набору картинок підібрати інструменти для ремонту машини. Після того як діти добре будуть складати картинки гру можна продовжити на швидкість.

Ускладнення: збільшити картинки  з зображенням різних  марок автомобілей та запровадити обмеження в часі.

 

 

                      

                                          

 

 

 

Ігри ляльки Мілени - стиліста-іміджмейкера

«Створи зачіску»

Мета:  навчити дітей створювати зачіски за допомогою різних технік  («косички», «хвостики», гульки» та ін.); сформувати навички самообслуговування; розвивати в дітей мілку мускулатуру рук, естетичний смак, творчу уяву; виховувати бажання відтворювати задумане та почуття стилю.

Матеріал: панно з штучним волоссям різних кольорів; біжутерія для волосся.

Хід гри.

Лялька Мілена  пропонує дітям уявити себе перукарями - стилістами і створити чудові зачіски. Для цього дітям роздають панно з штучним волоссям. Щоб створити зачіску можна використовувати різну біжутерію. 

Ускладнення: дітям пропонується створити зачіски за призначенням             (в садочок, для занять спортом, на свято та ін..).

 

    

                         

«Створи імідж»

Мета: розширити та закріпити знання  дітей про різні предмети одягу та їх призначення; формувати вміння добирати одяг до виду діяльності; навчити дітей підбирати кольори,  використовуючи спектр їх природного поєднання; розвивати уяву, естетичну компетентність, вміння фантазувати; виховувати у дітей  почуття стилю.

Матеріал: площинні ляльки; різного виду предмети одягу, картки для створення іміджу (розмальовки).

Хід гри:

Лялька Мілена дає дітям різні завдання: одягнути ляльку на свято; на виставу; для заняття спортом та ін..

Ускладнення: дітям пропонується картинки-розмальовки для створення іміджу ляльки.

 

 

 

 

 

 

 

«Краса українського національного костюма»

Мета: розширити та закріпити знання дітей про народний національний український  одяг; збагачувати словник дітей словами – назвами одягу: крайка, корсетка, плахта, жупан, шаровари; розвивати зв’язне мовлення, вміння утворювати зменшувально – пестливі слова; стимулювати до вживання прислів’їв; сприяти духовно – моральному розвитку дітей; прищеплювати любов до культури українського народу; виховувати  інтерес до народних традицій.

Матеріал: лялька,  народний традиційний одяг для ляльки.

Хід гри.

Лялька Мілена приїжджає в  Україну і зустрічається з подружкою Оксанкою.  Лялька Оксана пропонує дітям познайомити Мілену з традиційним одягом  України. Діти одягають ляльку, називаючи предмети одягу.

Ускладнення: діти одягаючи ляльку, розповідають про український національний костюм, його особливості та призначення.

 

 

                  

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Базовий компонент дошкільної освіти/ наук.кер. А.М. Богуш, дійсний член НАПН України, проф.. д-р пед..наук; авт..кол.: Богуш А.М., Бєлєнька Г.В., Богніч О.Л. та ін.. – К.,2012. – 26с.
  2. Освітня програма «Дитина» для дітей від 2 до 7 років/ наук.кер. В.О. Огнев’юк,  ректор Київського університету ім..Б. Грінченка, авт..кол. Г.В. Бєлєнька,  Богніч О.Л. та ін.. – К.,2016. – 304с.
  3. Методичні рекомендації до програми «Дитина» для дітей від 2 до 7 років/ наук.кер. В.О. Огнев’юк,  ректор Київського університету ім..Б. Грінченка, авт..кол. Г.В. Бєлєнька,  Богніч О.Л. та ін.. – К.,2016. – 304с.
  4. Т.Г. Левченко/ Тематичні тижні в ДНЗ. – Х. : Видавнича група «Основа», 2010. – 158 с.
  5.  Вихователь – методист журнал, № 1, 2018; ст.. 46 – 53.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКИ

ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ  ВІННИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА «МІСЬКИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ»

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД №18 ВІННИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ»

 

 

 

 

«З ЛЯЛЬКАМИ ГРАЙ –

 ПРОФЕСІЇ  ВИВЧАЙ»

НОМІНАЦІЯ «Дидактичні ігри»

 

 

 

 Авторський склад гри:

Мельник Наталя Борисівна

завідувач, (043)50 – 45 – 35

Коваль Олеся Дмитрівна

вихователь – методист,

 (097) 51-54 – 834

Басіста Ольга Миколаївна

вихователь,

 (043)50 – 45 – 35

 

 

 

м. Вінниця

2018р. 

 

 

   Автори: Мельник Наталя Борисівна, завідувач комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад №18 Вінницької міської ради»;                       Коваль Олеся Дмитрівна, вихователь-методист комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад №18 Вінницької міської ради»;                         Басіста Ольга Миколаївна, вихователь комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад №18 Вінницької міської ради»

 

      Мельник Н.Б., Коваль О.Д., Басіста О.М. «З ляльками грай – професії вивчай». Дидактична гра/ Мельник Н.Б., Коваль О.Д., Басіста О.М.    – Вінниця:  «ММК», 2018, 27с.

 

Рецензенти:

 Продан О.С., завідувач комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад №25 Вінницької міської ради».   

 Іщенко Т.В. вихователь комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад № 18  Вінницької міської ради».

  

Рекомендовано методичною радою

 Комунального  закладу

«Дошкільний навчальний заклад №18

Вінницької міської ради»

(Протокол № 1 від 17.01.2018 р.)

 

 

      Багатофункціональна дидактична гра  «З ляльками грай – професії вивчай» для   дітей дошкільного віку стане в нагоді  вихователям закладів дошкільної освіти під час індивідуальної та групової роботи з дітьми, вчителям – логопедам, батькам. Гра містить в собі цікаві завдання та вправи, що дасть можливість дітям  орієнтуватися та  використати свої знання під час адаптації в соціумі та  вибору майбутньої професії.  

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

 

 TOC \o "1-1" \h \z \u ВСТУП... PAGEREF _Toc505879177 \h 408D0C9EA79F9BACE118C8200AA004BA90B02000000080000000E0000005F0054006F0063003500300035003800370039003100370037000000

АКТУАЛЬНІСТЬ.. PAGEREF _Toc505879178 \h 608D0C9EA79F9BACE118C8200AA004BA90B02000000080000000E0000005F0054006F0063003500300035003800370039003100370038000000

МЕТА ГРИ... PAGEREF _Toc505879181 \h 708D0C9EA79F9BACE118C8200AA004BA90B02000000080000000E0000005F0054006F0063003500300035003800370039003100380031000000

ОПИС ГРИ... PAGEREF _Toc505879182 \h 808D0C9EA79F9BACE118C8200AA004BA90B02000000080000000E0000005F0054006F0063003500300035003800370039003100380032000000

ОПИС ІГРОВОГО ОБЛАДНАННЯ.. PAGEREF _Toc505879183 \h 908D0C9EA79F9BACE118C8200AA004BA90B02000000080000000E0000005F0054006F0063003500300035003800370039003100380033000000

ВАРІАНТИ ІГОР.. PAGEREF _Toc505879184 \h 1708D0C9EA79F9BACE118C8200AA004BA90B02000000080000000E0000005F0054006F0063003500300035003800370039003100380034000000

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ.. PAGEREF _Toc505879185 \h 2608D0C9EA79F9BACE118C8200AA004BA90B02000000080000000E0000005F0054006F0063003500300035003800370039003100380035000000

ДОДАТКИ... PAGEREF _Toc505879186 \h 2708D0C9EA79F9BACE118C8200AA004BA90B02000000080000000E0000005F0054006F0063003500300035003800370039003100380036000000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

В країні нашій стільки справ,

І кожна з них цікава,

Що я ще досі не добрав -

Яка ж найкраща справа?

Н.Забіла

 

Я знаю, що кожна дитина – мріє стати найкращою. Але мрії не завжди збуваються… Як же досягнути задуманого? Як обрати професію в майбутньому, щоб і цікава, доступна і зрозуміла, а також щоб приносила користь для держави і звісно достаток для себе. Професія – це рід занять, трудової діяльності, що потребує певних знань, умінь та навичок і є джерелом життя. Кругозір дошкільників доволі обмежений, тому наше з вами завдання ще з раннього віку навчити, познайомити, зоорінтувати дитину у виборі майбутньої  професії. Сьогодення пропонує нам багато цікавих та різноманітних професій хоча про них багато хто не знає навіть із дорослих.

З давніх  - давен люди намагались розподілити обов’язки  і цим створили перші посилання до   професій. Але час не стояв на місці, змінювалась планета, змінювався рід занять людей, зростали потреби, створювались нові  професії. XXI століття – вік швидкого прогресу, насичений різноманіттю різних професій. Як не загубитись? Як вибрати цікаву, доступну, сучасну  професію? Щоб охопити таку кількість  цікавих справ потрібно знайомитися з ними  вже з раннього дитинства.

Сучасні дослідження показали, саме в дошкільному віці діти активно виявляють інтерес до професій дорослих. У них виникає бажання наслідувати старших, вони відчувають радість і задоволення від трудових зусиль, усвідомлюють користь від своїх дій, виявляють повагу до результатів праці. Це створює сприятливі умови для ознайомлення  дошкільників з працею дорослих, збагачення власного життєвого досвіду. А отриманні в дошкільному віці знання і ціннісне ставлення до  праці дорослих допоможуть дітям у дорослому житті приймати правильні рішення.

  Дорослим важливо не упустити цей важливий період у розвитку дитини, період в якому закладаються основи майбутнього дитини.

    Опрацювавши літературу з даного питання, вивчивши можливості та захоплення наших малюків, ми зрозуміли, що потрібно починати діяти. І використовувати для цього найпростіші і найдоступніші матеріали для малят. На допомогу прийшла  наша улюблена лялька та різні ігрові прийоми дидактичних ігор для розвитку мовлення, мислення, уяви.  Тому  на часі було створення багатофункціональної дидактичної гри «З ляльками грай – професії вивчай».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

АКТУАЛЬНІСТЬ

          Сучасні діти мріють про професії, які нині є «на слуху». Зокрема хлопчики вважають привабливими такі професії як бізнесмен, президент країни, директор банку, власник нафтової компанії, поліцейський. Дівчатка, уявляючи майбутнє, бачать себе моделями, актрисами, співачками. За результатом опитування дітей, зовсім непопулярними є професії кравця, перукаря, будівельника, пекаря, кухаря, хлібороба. А якщо дорослий пропонує уявити себе у ролі сантехніка чи столяра – це викликає в дітей здивування. Нині діти вважають популярними ті професії, які обговорюють дорослі, пропагують ЗМІ. Тож і батьки і педагоги мають пам’ятати, що саме їхні судження суттєво впливають на формування системи цінностей дошкільника.

           Для того аби допомогти дитині зрозуміти, що результат праці є цінністю, що можливість принести користь є радістю, дорослий має створити умови для формування в дітей позитивних уявлень про різні професії. [5, с.47]

Базовий компонент дошкільної освіти та освітня програма  для дітей від двох до семи років «Дитина», яку використовують педагоги  в нашому закладі для реалізації освітніх завдань, орієнтує педагога на пошуки нових форм та  методів у роботі з дітьми та як найефективніше використовувати їх в роботі. Сучасний темп розвитку цивілізації заставляє дитину ще з раннього віку  вміти  орієнтуватися в соціумі і це одне з головних завдань  педагогів та батьків.

Тому опрацювавши результати опитування дітей, врахувавши потреби сьогодення, виникла необхідність у   створені багатофункціональної дидактичної гри  «З ляльками грай – професії вивчай».

 

 

 

 

 

 

МЕТА ГРИ

             Сформувати поважне ставлення до людини – професіонала своєї справи;

             Надати   дітям інформацію про різні  сучасні професії;

             Ознайомити дітей з професійними діями конкретної професії;

             Накопичувати факти про процес праці та її результати, формувати уявлення про її значущість;

             Створити позитивно - емоційний настрій у дітей;

             Розвивати пізнавальну  активність та збагачувати словник дітей;

             Розвивати естетичний смак;

             Виховати в дітей поважне ставлення до «непопулярних» професій та повагу до праці дорослих;

             Виховувати  у дітей бажання гратися та навчатися;

             Виховуємо у дітей почуття прекрасного.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ОПИС ГРИ

Багатофункціональна дидактична гра «З ляльками грай -  професії вивчай» спрямована на розвиток мовлення, мислення, уяви, пізнавальної сфери. Гра призначена для групової, індивідуальної роботи та спільної діяльності педагога (дорослого) з дитиною. Завдання у грі спрямовані на розв’язання  освітніх ліній: «Дитина в соціумі», «Мовлення дитини», «Дитина  у світі культури».

Гра відповідає віковим можливостям  дітей дошкільного віку 4 - 6 років. 

Дидактична гра  містить: три ляльки – представники трьох сучасних професій (стиліст-іміджмейкер, автомеханік, домогосподарка); варіанти завдань,  які розкривають зміст даних професій та допоможуть дітям отримати  знання в процесі практичної діяльності з предметами та картинками, розміщеними у папці, що належать до обов’язків представника даної професії.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ОПИС ІГРОВОГО ОБЛАДНАННЯ

Лялька Мілена-стиліст-іміджмейкер

        За останнє десятиліття в нашій країні з’явилися досі невідомі професії: іміджмейкер, стиліст, імідж-консультант. Чим займаються ці люди і які їхні головні обов’язки?

        Іміджмейкер створює оригінальний образ, що запам’ятовується, індивідуальний стиль, неповторний вигляд. Фахівці такого рівня працюють з політиками, відомими особистостями, створюють образи для моделей світових подіумів.

Стилісти можуть працювати в різних областях: перукарське мистецтво, make-up (візажист), косметологія.

 Завдання професійного іміджмейкера — подати клієнта в найкращому світлі. Для цього почасти потрібно бути маркетологом: вивчити цільову аудиторію, зрозуміти її переваги і очікування. Яскраве тому підтвердження — політика. Іміджмейкер ретельно опрацьовує образ державного діяча, максимально відповідний поданням виборця. Футболка або сорочка? Суворий або з посмішкою на обличчі? Кожна деталь, яка впливає на сприйняття, враховується грамотним фахівцем.

Стиліст-іміджмейкер намагається комбінувати цілі замовника і його індивідуальний образ. Ні для кого не секрет, що відповідний зовнішній вигляд може допомогти людині в досягненні поставлених цілей, просуванню по кар’єрних сходах. Казкову ауру навколо професії створили легенди про казкові доходи імідж-консультантів. Здавалося б, що може бути простіше? Дні безперервно гортаєш журнали, стежиш за модними тенденціями, спілкуєшся зі знаменитостями. Середній чек відомих фахівців доходить до декількох тисяч доларів за одну консультацію. Правда, не багатьом вдається досягти подібних висот.

 

Лялька Яринка - домогосподарка

 

          Раніше, ще років п'ятнадцять-двадцять тому, непрацююча жінка була радше дивиною, ніж закономірністю. Сьогодні ж жінка -домогосподарка - зовсім звична справа. Чому жінки присвячують себе дому і сім'ї, стаючи домогосподарками? І що це таке: професія, борг чи стан душі?

Що впливає на вибір?

      Хтось стає домогосподаркою за власним бажанням, хтось - за інерцією (після народження дитини), хтось - вимушено (необов'язково коханого чоловіка, через відсутність добре оплачуваної роботи). У кожному разі, це величезний тягар турбот і справ, це чималий працю, від якого багато жінок просто тікають ... на роботу.

До речі, раніше, в минулі століття, домогосподаркою називалася «господиня будинку, глава господарства», яка займалася важкою роботою - обов'язків у неї було хоч відбавляй. Звичайно, сьогодні все по-іншому, але це ще зовсім не означає, що сидіти вдома і готувати-прати-прибирати легше, ніж ходити на роботу в офіс. Де ж справжнє місце жінки - вдома з дітьми або на роботі, вирішити може тільки сама жінка. І факторів, що визначають її вибір - стати бізнес-леді або віддатися турботам про дім і сім'ю, безліч.

 • Мрії про майбутнє (ким жінка себе бачить), бажання і прагнення. Якщо ви з дитинства мрієте про затишний гніздечку, де ви - повноправна господиня, старанна дружина і приблизна мама, то підсвідомо будете вибудовувати і спрямовувати своє життя так (у дрібницях, яких самі часто не помічаєте, зовні ніби йдучи по іншому шляху), щоб в результаті прийти саме до цієї мети.

 • Природні здібності, про які ми, між іншим, нерідко забуваємо. Якщо ви володієте неабиякими здібностями (і бажанням!) Готувати всілякі витребеньки, якщо ваші хобі - вишивання, шиття, розведення квітів, дизайн і т.д., то чому не займатися улюбленими справами на благо дому та сім'ї, паралельно виховуючи дітей і придумуючи з ними нові захоплення?

 • Обставини, в яких ви перебуваєте в момент свого вибору. Це може бути все що завгодно: від поставленого чоловіком (коханим, якому начебто і немає бажання перечити) умови не працювати, недоцільність роботи (зважаючи занадто «непримітною» зарплати в порівнянні з чоловікової) до народження дитини.

 • Темперамент. Психологи вважають, що закладені з дитинства особливості характеру і темперамент дуже впливають на здатність вести домашнє господарство. Перевірте себе і вибирайте (якщо є така можливість), що більше до душі: робота чи домашнє господарство.

Стан душі

 Ви з задоволенням займаєтеся домашніми справами? Побут для вас - не тягар? Тримати будинок у порядку, чистоті й затишку - обов'язкова складова щасливого життя? Прання, готування, догляд за чоловіком і дітьми - не вимушена необхідність, а улюблена робота, приємний, не обтяжують працю? Тоді ви - природжена домогосподарка.

Чистюля

        Справжня чистюля ні в якому разі не стане чекати чоловіка, щоб він виніс сміття (прибрав свої кинуті на підлокітник її улюбленого крісла шкарпетки, вигуляти собаку, закинув на жахливо високу антресоль зимове взуття і т.д.). Вона просто вимиє, випере, погладить, прибере і при цьому чудово буде себе почувати. Навіщо чекати і просити (він все одно зробить не так!), Якщо вона навіть телевізор спокійно дивитися не може, коли в мийці варто немита чашка або дитина пролив на підлогу компот? Нехай чоловік, прийшовши додому, просто захоплюється чистотою і блиском! Будь-який, заглянув до неї на вогник, мимоволі буде поглядати по кутах і напевно подумає, що пора й самому зробити генеральне прибирання. Для неї привести в порядок себе - значить, привести в порядок будинок.

 

 

Кулінарка

 Вона не випустить з дому нікого, навіть практично ненависного одного чоловіка, не нагодувавши досхочу і намагаючись впхнути ще десерт. Вона чарівно приготує все що завгодно з нічого, вона щогодини буде потихеньку підгодовувати домашніх чимось смачненьким, і крім того, гарненько годувати п'ять разів на день. Навіть якщо ви виявитеся у неї вдома несподівано і вона почне голосити, що «в домі пусто і абсолютно нічим пригостити», вже через 10 хвилин від достатку на столі у вас почне крутитися голова і ви тут же подумаєте, наскільки по-різному ви розумієте вираз «в домі пусто і нічим пригостити». Вона просто не мислить себе без кухні, а всі навколо підтвердять - це її покликання.

Майстриня на всі руки

          Вона здатна без зусиль і віртуозно справитися з будь-яким видом домашньої роботи. Вона ніколи не сидить на місці: встигає не тільки прибрати, попрати і приготувати, але ще й змайструвати з донькою вбрання для ляльок і картини з листя, для сина розробити самостійно (нехай простеньку, ну і що?) Модель літака з картону і машинку з лози та дроту. Вона чудово знає, як вбити цвях, повісити фото в рамці, навіть змайструвати полицю. Вона пишається собою, і правильно робить - адже бути майстринею добре! Хіба не приємно, коли знайомі матусі приходять за ідеями виробів для дітлахів, а свекруха не перестає захоплюватися і хвалитися всім, яка у неї невістка!

Професія

        Найчастіше присвятити себе сім'ї і будинку жінки вирішуються з двох причин. По-перше, після народження дитини (дітей), а по-друге, вийшовши заміж за людину, що має високе положення в суспільстві. Така домогосподарка бере на себе виховання дітей або всі обов'язки по дому (якщо чоловік заробляє достатньо, і як наслідок, проводить багато часу на роботі, її завдання - забезпечити хороший тил).

 

 

Мамочка

         Справжня матуся повністю віддається вихованню свого чада, догляду за ним і безмежної любові. Бо ще з раннього дитинства вона знала, що хоче стати мамою, не думала про кар'єру, тому що головною метою в її житті було народити і виховати дитину. Не зовсім так? Тоді інший варіант: коли в її житті з'явився цей крихітний і такий рідний чоловічок, вона не спала ночами, цілими днями не могла на нього надивитись, зрозуміла, що готова заради нього на все і відтепер хоче жити заради нього і для нього. Вона розчинилася в дитині - і зробить все, щоб виростити гідну людину. Чоловіки дуже цінують матусь і всіляко потурають їм у вихованні маляти (маляток?).

Леді

            Домогосподарка-леді зазвичай не домувальниця, але мудра жінка. Вона не стала перечити чоловікові, коли він сказав, що за фінансове забезпечення сім'ї відповідає він, і попросив її не обтяжувати себе «непотрібної» роботою, а просто вести домашнє господарство і робити те, що їй подобається. Але леді не буде проводити дні безперервно біля телевізора, їй не подобається сидіти вдома і байдикувати - вона постійно вдосконалюється. Як? Ходить на курс и англійської / німецької / французької, відвідує студію дизайну, ходить на художні виставки, займається йогою, танцями, психологією і відстежує всі події в країні. Вона повинна відповідати певному рівню, щоб бути цікавою і для чоловіка, і для його оточення. Ви ж, поспілкувавшись з нею, на наступний же день обов'язково кудись запишетесь.

Декоративна

          У неї є домробітниця, няня, а можливо, і особистий кухар, і ще багато всього для комфорту. Власне кажучи, декоративна домогосподарка до цього і прагнула - вдало вийти заміж, для закріплення шлюбу народити дитину, для дитини взяти няню і ... займатися собою. Вона відвідує перукаря, косметолога, манікюрницю і масажиста чи не кожен день, а решту часу тріпається по телефону. Вона знає про всі нові колекціях одягу у всіх магазинах і про всі діючі знижки. Вона переглядає всі глянсові журнали і обговорює їх до дрібниць з іншими декоративними домогосподарками. Вона не боляче засмучується, якщо чоловік не вписався в поворот («машина сильно постраждала?»), Але може ридати 3:00 над зламаним нігтем. Домогосподаркою її можна назвати лише формально, але такий стан справ її цілком влаштовує.

Скільки коштує домогосподарка?

       Якби звичайної матусі-домогосподарці платили зарплату за її роботу як домогосподарки, кухарі, психолога і маси інших, то вона отримувала б не менше 138 095 доларів на рік. Такі дані дослідження, проведені експертами відомої фірми Salary.com Inc, Waltham.

         Яким чином експерти розрахували цей цікавий показник? Вони склали середню заробітну плату домогосподарки, кухарі, виховательки дитячого садка, оператора пральної машини, водія, менеджера, швейцара, генерального директора невеликої фірми і психолога. Типова матуся-домогосподарка до того ж виходить за межі тарифної сітки, оскільки в середньому працює 92 години на тиждень, що на 52 години довше встановлених законодавством 40 годин.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

           Лялька  МАКС – автомеханік

 

           Автомеханік — кваліфікований автослюсар, який виконує ремонт і технічне обслуговування автомобільного транспортного засобу, а також здійснює контроль над технічним станом автомобілів за допомогою діагностичного устаткування і приладів. Зазвичай професії «автослюсар» навчають в ПТУ або на курсах, а професії «автомеханік» - в технікумах і ліцеях.

      На великих авторемонтних підприємствах і СТО з появою складного діагностичного і ремонтного устаткування виникла подальша спеціалізація автослюсарів: моторист, автоелектрик, маляр, шиномонтажник, вулканізаторник тощо.

Профорієнтаційна робота – запорука вірного вибору. Автомеханік – це одна з найбільш затребуваних професій сучасності. Дізнайтеся дещо про секрети кар’єри працівника автомобільного напряму.

     Професія автомеханіка була і залишається актуальною. Різноманітних рухомих технічних засобів стає все більше, а їх обслуговування ускладнюється і вдосконалюється з кожним днем. Будь-якому механізму завжди потрібен належний догляд. А це можуть здійснити добре навчені і кваліфіковані робітники.

    Якісно виконана робота автомеханіка може значно знизити ризик виникнення аварійних ситуацій, тим самим дозволяючи гарантувати безпеку водія і його пасажирів. А для того, щоб стати фахівцем у цій сфері, необхідно придбати певні професійні навички, знання.

     Автомобіль став необхідністю у повсякденному житті, без нього багато хто не уявляє свого пересування. Кількість транспортних засобів на дорогах нашого міста щороку зростає. Автомобіль – наймасовіший технологічний продукт, який виробляють у світі, а відповідно в Україні кількість авто лише збільшується. Транспортні засоби удосконалюють, вони краще задовольняють потреби споживачів, але стають складнішими в обслуговуванні. І цей величезний парк авто потрібно комусь обслуговувати. Автомеханіки є першою ланкою у цій сфері і без цих спеціалістів обслуговування транспорту неможливе. Саме автомайстри продовжують термін служби автомобіля та забезпечують безпеку водія на дорозі.

     Професія автомеханіка у світі технологічного прогресу має широкий профіль і дуже популярна та затребувана на ринку праці. А ще досвідчені майстри мають непогані заробітки. І нині серед молоді професії, пов’язані із обслуговуванням та ремонтом транспортних засобів, стали популярними.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВАРІАНТИ ІГОР

Ігри ляльки Ярини - домогосподарки

«Вітаміни для дитини»

Мета: розширити знання дітей про корисні  та шкідливі для здоров’я продукти; розвивати увагу, мислення, зв’язне мовлення, зорове сприймання; збагачувати словниковий запас дітей словами – назвами предметів за темою «їжа»; виховувати свідоме ставлення до свого здоров’я.

Матеріал: фішки, картинки із зображенням продуктів харчування.

Хід гри:

Лялька Ярина пропонує дитині розглянути картинки. Дитина повинна визначити шкідливі  та корисні продукти харчування та позначити  їх відповідними фішками: гачечком – корисну, хрестиком – шкідливу.

Ускладнення: коли діти засвоять, яка їжа корисна, а яка шкідлива, запропонувати пояснити чому та назвати страви, в яких їх можна використати, що з них приготувати.

 

 

         

 

«Готуємо обід»

Мета: формувати вміння дітей утворювати прикметники із іменників (назви соку, варення, каш та супів); закріплювати назви овочів, фруктів та круп’яних виробів; розвивати уважність, зосередженість; виховувати інтерес до гри.

Матеріал: ігрові поля зі стравами, які можна приготувати, картки з різними інгредієнтами.

Хід гри

Лялька Ярина пропонує дітям  утворити команди (або по одному гравцю). Кожній команді (кожному гравцю) пропонується ігрове поле зі стравою. Слід дібрати інгредієнти з яких можна приготувати дану страву та заповнити поле. Потім команди по черзі називають страву та з яких інгредієнтів її готують.

Ускладнення: назвати страви, в яких можна використати ті чи інші продукти.

 

 

 

                            

«Посуд український -  посуд сучасний»

Мета: формувати вміння дітей порівнювати та називати сучасний та народний посуд, помічати в ньому подібне та відмінне; розвивати дбайливе ставлення до посуду; виховувати інтерес до сучасного та традицій  минулого нашого народу.

Матеріал: сюжетні картинки із зображенням посуду сучасного та минулого (глиняного), фон для викладання  картинок.

Хід гри:

Лялька Ярина пропонує розглянути картинки з посудом та згрупувати їх: на основне поле з фоном сучасного посуду викласти картинки з сучасним посудом, а на фон з глиняним посудом – глиняний, традиційний стародавній.

Ускладнення: дитина повинна порівняти  сучасний та народний посуд. Відмітити спільне та відмінне.

 

 

                                 

 

 

Ігри ляльки  Макса – автомеханіка

«Розрізні картинки»

Програмовий зміст: вправляти дітей в умінні складати цілісний малюнок з його частин; розвивати образне мислення; виховувати посидючість.

Матеріал: зображення цілого малюнка (зразок), розрізані картинки.

Хід гри.

Лялька Макс пропонує дітям вибрати картинку, а потім до неї додає розрізані картинки такого ж формату. Малюк повинен скласти картинку.  Після того як діти добре будуть складати картинки гру можна продовжити на швидкість.

Ускладнення: збільшити кількість розрізних картинок  та запровадити обмеження в часі.

 

 

 

                   

«Що потрібно для роботи?»

Мета:  сформувати в дітей знання про технічні професії та знаряддя праці, потрібних для певного виду справи;  поповнити словник дітей  назвами знарядь праці, об’єктів роботи, одягу та ін.; розвивати  мову, логічне мислення, пам'ять; виховувати позитивне ставлення  до майбутніх професій технічного спрямування.

Матеріал: картки із зображенням людини – професіонала; картинок, що відносяться до певного виду професії (знаряддя, об’єкти та ін..)

Хід гри.

Лялька Макс пропонує дітям вибрати будь – яку картку. Розглянути і розповісти які предмети відповідають цій  професії.

Ускладнення: визнати зайві предмети та розповісти до якої професії вони належать.

 

 

                 

 

«Поремонтуй  автомобіль»

Мета: систематизувати знання дітей про професію автомеханік; навчити дітей складати цілу картинку з частин різної форми (пазли); закріпити знання дітей про знаряддя праці автомеханіка та частини автомобіля; виховувати  позитивне ставлення до професії автомеханіка.

Матеріал:  розрізані картинки (пазли) на тему «автомобілі»; набір картинок із зображенням інструментів.

Хід гри.

Лялька Макс пропонує дітям скласти з пазлів автомобіль, називаючи його частини (колесо, капот, двері, бампер та ін..). З набору картинок підібрати інструменти для ремонту машини. Після того як діти добре будуть складати картинки гру можна продовжити на швидкість.

Ускладнення: збільшити картинки  з зображенням різних  марок автомобілей та запровадити обмеження в часі.

 

 

                      

                                          

 

 

 

Ігри ляльки Мілени - стиліста-іміджмейкера

«Створи зачіску»

Мета:  навчити дітей створювати зачіски за допомогою різних технік  («косички», «хвостики», гульки» та ін.); сформувати навички самообслуговування; розвивати в дітей мілку мускулатуру рук, естетичний смак, творчу уяву; виховувати бажання відтворювати задумане та почуття стилю.

Матеріал: панно з штучним волоссям різних кольорів; біжутерія для волосся.

Хід гри.

Лялька Мілена  пропонує дітям уявити себе перукарями - стилістами і створити чудові зачіски. Для цього дітям роздають панно з штучним волоссям. Щоб створити зачіску можна використовувати різну біжутерію. 

Ускладнення: дітям пропонується створити зачіски за призначенням             (в садочок, для занять спортом, на свято та ін..).

 

    

                         

«Створи імідж»

Мета: розширити та закріпити знання  дітей про різні предмети одягу та їх призначення; формувати вміння добирати одяг до виду діяльності; навчити дітей підбирати кольори,  використовуючи спектр їх природного поєднання; розвивати уяву, естетичну компетентність, вміння фантазувати; виховувати у дітей  почуття стилю.

Матеріал: площинні ляльки; різного виду предмети одягу, картки для створення іміджу (розмальовки).

Хід гри:

Лялька Мілена дає дітям різні завдання: одягнути ляльку на свято; на виставу; для заняття спортом та ін..

Ускладнення: дітям пропонується картинки-розмальовки для створення іміджу ляльки.

 

 

 

 

 

 

 

«Краса українського національного костюма»

Мета: розширити та закріпити знання дітей про народний національний український  одяг; збагачувати словник дітей словами – назвами одягу: крайка, корсетка, плахта, жупан, шаровари; розвивати зв’язне мовлення, вміння утворювати зменшувально – пестливі слова; стимулювати до вживання прислів’їв; сприяти духовно – моральному розвитку дітей; прищеплювати любов до культури українського народу; виховувати  інтерес до народних традицій.

Матеріал: лялька,  народний традиційний одяг для ляльки.

Хід гри.

Лялька Мілена приїжджає в  Україну і зустрічається з подружкою Оксанкою.  Лялька Оксана пропонує дітям познайомити Мілену з традиційним одягом  України. Діти одягають ляльку, називаючи предмети одягу.

Ускладнення: діти одягаючи ляльку, розповідають про український національний костюм, його особливості та призначення.

 

 

                  

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Базовий компонент дошкільної освіти/ наук.кер. А.М. Богуш, дійсний член НАПН України, проф.. д-р пед..наук; авт..кол.: Богуш А.М., Бєлєнька Г.В., Богніч О.Л. та ін.. – К.,2012. – 26с.
  2. Освітня програма «Дитина» для дітей від 2 до 7 років/ наук.кер. В.О. Огнев’юк,  ректор Київського університету ім..Б. Грінченка, авт..кол. Г.В. Бєлєнька,  Богніч О.Л. та ін.. – К.,2016. – 304с.
  3. Методичні рекомендації до програми «Дитина» для дітей від 2 до 7 років/ наук.кер. В.О. Огнев’юк,  ректор Київського університету ім..Б. Грінченка, авт..кол. Г.В. Бєлєнька,  Богніч О.Л. та ін.. – К.,2016. – 304с.
  4. Т.Г. Левченко/ Тематичні тижні в ДНЗ. – Х. : Видавнича група «Основа», 2010. – 158 с.
  5.  Вихователь – методист журнал, № 1, 2018; ст.. 46 – 53.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКИ

 

Активні користувачі за останні 15 хвилин: