Інформаційна картка Дяка Сергія Валерійовича
Останнє редагування: 2018-11-09
Автор: Дяк Сергій Валерійович
Інформаційна картка *
учасника всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2019»
у номінації «Захист Вітчизни»
Прізвище, ім’я, по батькові |
Дяк Сергій Валерійович |
Посада |
Вчитель фізичної культури, «Захист Вітчизни» |
Місце роботи (найменування закладу освіти відповідно до статуту) |
Комунальний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №9 Вінницької міської ради |
Освіта (найменування закладу вищої освіти, рік закінчення навчання) |
ВДПУ ім.М.Коцюбинського, 2005 р. |
Самоосвіта (за останні 3 роки) |
«Формування здорового способу життя школярів засобами фізичної культури». |
Загальний стаж роботи |
13років |
Педагогічний стаж |
13років |
Стаж роботи у даному закладі освіти |
13років |
Кваліфікаційна категорія |
Вища |
Педагогічне звання (за наявності) |
Старший вчитель |
Педагогічне кредо |
«Учень – це не посудина, яку потрібно заповнити, учень – факел, який треба запалити». |
Педагогічний портрет
Серед найболючіших питань нашої держави - здоров'я дітей. Адже тільки здорова дитина досягає успіхів у навчанні, займає гідне становище у класному колективі , добре розвивається фізично, має врівноважений психічний стан.Тим часом, здоров'я маленьких громадян України різко погіршало в останні роки. Крім об'єктивних причин цього явища, існують і суб'єктивні — неувага до власного здоров'я, невміння його зберегти, не-сформованість здорового способу життя.
Єдність фізичного і психічного розвитку людини зумовлена цілісністю людського організму, спільністю впливів природних особливостей і об'єктивних умов, розумової і фізичної діяльності за провідної ролі соціальних факторів. Головною умовою впливу фізичних вправ на зміцнення здоров'я підлітка і розвиток його психічної сфери є позитивне ставлення до них самого підлітка. Воно формується насамперед під впливом способу життя сім'ї, організації побуту, праці і відпочинку, відношенням дорослих до фізичної культури і спорту. Погляди батьків на значення фізичних вправ, які виявляються в їхніх розмовах і конкретних діях щодо включення в свій розпорядок дня занять фізичними вправами, сприймається як частина життя дорослих, якою належить підліткам оволодівати. Якою мірою цей аспект життя підлітки будуть використовувати як приклад для себе, залежить від загальної духовної культури сім'ї, яка виявляється у взаємній повазі, чуйності, зацікавленості справами один одного. Від змісту порад, зауважень, бесід батьків з дітьми залежить їхнє ставлення до фізичної культури і вміння включити її в свій режим дня – все це є актуальними питаннями в наш час . Стійка звичка до занять фізичною культурою з'явиться лише в тому випадку, якщо підліток бачить зразок подібних дій в сім'ї. Внаслідок недостатнього життєвого досвіду діти схильні до наслідування. Засвоюючи досвід старших, дитина копіює спосіб дій і поведінки людини, яку вона поважає. Якщо молодші школярі схильні до наслідування в усьому, то підлітки наслідують вибірково. Так, захопившись спортом, підліток бере за зразок улюбленого спортсмена, а батьків наслідує в організації занять фізичною культурою, ставленні до фізичної праці і це являє собою велике практичне значення. У своїй роботі з дітьми я допомагаю їм знайти зразок для наслідування в здоровому способі життя, застерігаю їх від сліпого копіювання, привертаю увагу до мотивів занять фізичною культурою і спортом, форм самостійної роботи, які потребують виявлення індивідуальних особливостей психічного і фізичного розвитку, здобувати знання про вплив рухів на функції організму і розумно використовувати їх. Гідним зразком для наслідування може бути людина, яка займається фізкультурою свідомо, ставить перед собою певні завдання (зміцнити здоров'я підвищити працездатність шляхом самостійного підбору вправ, які відповідали б індивідуальним особливостям фізичного розвитку). Я постійно поповнюю знання про анатомічну будову і фізіологічні функції організму, їх індивідуальні виявлення на певному віковому етапі, розвиваю вміння керуватися цими знаннями, організовуючи свої заняття фізкультурою з дітьми не тільки заради особистої, а й соціальне значущої мети. Одночасно вказую на зміст і значення рухів. Набуття навіть мінімального рухового досвіду є базою для виконання простих, а потім і складніших рухів за описом. Керівництво виконанням рухів за допомогою слова активізує всі психічні процеси, орієнтує на осмислення рухів. З віком подібний досвід слід розширювати і поглиблювати. Розвитку уваги сприяє збільшення кількості вимог до виконання вправ. Не слід щоденно нагадувати про деталі техніки рухів. Знаючи їх, підліток повинен відновити їх в пам'яті і відтворити. В цьому йому слід допомогти, нагадавши про особливості техніки руху, запропонувати самостійно виразити свої поняття про інші деталі техніки в словах і рухах. Підлітки використовують набутий руховий досвід для диференціації рухів і виділення цікавих і нецікавих, корисних і безглуздих, на їхню думку, вправ, їхні судження часто бувають помилковими, тому допомога батьків в організації підлітками свого дозвілля з включенням фізкультури і спорту може бути направлена на вибір фізичних вправ і пошук засобів найефективнішого їх використання. Найважливішим завданням у своїй роботі вважаю зміцнення здоров'я кожного учня, формування в нього необхідних рухових якостей, уміння самостійно займатися фізичними вправами. Я досяг головного - учні полюбили уроки фізичної культури, залюбки їх відвідують, підготовлені до активних самостійних занять як у школі, так і в домашніх умовах.
|