Ви Гість.

ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ ТА ІНФОРМАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ НА УРОКАХ ГРОМАДЯНСЬКОЇ ОСВІТИ

Останнє редагування: 2020-02-06

Автор: Пилипенко Тамара Миколаївна

 

Метою освіти є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації компетентностей, виховання відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству.[10]

Реформа освіти поставила перед школою завдання сформувати в учнів під час навчального процесу десять ключових компетентностей:

-  спілкування державною (і рідною в разі відмінності) мовами;

-  спілкування іноземними мовами;

-  математична компетентність;

-  компетентності у природничих науках і технологіях;

-  інформаційно-цифрова компетентність;

-  уміння вчитися впродовж життя;

-  ініціативність і підприємливість;

-  екологічна грамотність і здорове життя;

-  обізнаність та самовираження у сфері культури;

-  соціальна та громадянська компетентність.

Усі перелічені компетентності однаково важливі й взаємопов’язані. Кожну з них діти набувають під час вивчення різних предметів на всіх етапах освіти. Спільними для всіх компетентностей є такі вміння:

-         уміння читати і розуміти прочитане;

-         уміння висловлювати думку усно і письмово;

-         уміння критично мислити;

-         здатність логічно  обгрунтовувати позицію;

-         уміння виявляти ініціативу, творити;

-         уміння вирішувати проблеми, оцінювати ризики та приймати рішення;

-         уміння конструктивно керувати емоціями, здатність співпрацювати в команді.

Ключові компетентності й наскрізні вміння створюють «канву», яка є основою для успішної самореалізації учня  як особистості, громадянина і фахівця. [18, с. 10-13]

Курс «Громадянська освіта» саме і спрямований на те, щоб допомогти молодим людям вирішити важливе для свого життя питання – самореалізації, що неможливо без вміння мати власну ціль, точку зору і вміння її захищати; протистояти труднощам і дуже добре орієнтуватися у загально-соціальних запитах.

Актуальність обраної теми полягає в потребі вибору таких форм і прийомів освітньої діяльності, які допомогли б вчителю максимально реалізувати програмні вимоги щодо очікуваних результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів.


Робота повністю

Активні користувачі за останні 15 хвилин: