Панель інструментів. Опис функцій
Останнє редагування: 2013-04-17
Автор: Порхун Алла Олексіївна
Панель інструментів дублює розділ "Инструменты" головного меню та необхідна для більш швидкого доступу до основних інструментів побудови у програмі.
За допомогою панелі інструментів більшу частину обрахунків та побудов можна провести за допомогою миші, що робить можливим використання програми разом з інтерактивною дошкою.
Переміщення
1. Перемещать Виберіть цей інструмент та будь-який об’єкт на полі. Затиснувши об’єкт лівою кнопкою миші, Ви зможете перетягувати його по полотну. |
|
2. Вращение относительно точки Вибравши цей інструмент, Вам потрібно буде вказати точку і обрати ще одну, котра буде повертатися навколо заданої по радіусу. |
|
3. Запись в таблицу Цей інструмент дозволяє вносити зміни координат у таблицю. Виберіть будь-яку точку на полотні і переміщуйте її. Всі координати будуть вноситись у таблицю. |
Точки
1. Точка Даний елемент дозволяє поставити точку в будь-якому місці. При цьому, якщо Ви ставите точку на об’єкт, то вона автоматично прив’язується до нього. Якщо Ви поставите точку на сторону багатокутника, то вона буде автоматично прив’язана тільки до даної сторони. |
|
2. Точка на объекте Цим елементом можна поставити точку у будь-кому місці внутрішньої області об’єкта. Крім того, якщо Ви поставите точку на сторону багатокутника, то вона буде прив’язана до всіх його сторін. |
|
3. Прикрепить / Снять точку Цей інструмент дозволяє зняти точку з об’єкту або закріпити вільну точку. |
|
4. Пересечение двух объектов Цей інструмент дозволяє відмітити всі точки перетину двох об’єктів. Якщо Ви хочете відмітити точку перетину, потрібно клацнути в місці їх перетину. |
|
5. Середина или центр Відмічає середину відрізка, центр кола чи коники. |
|
6. Комплексное число Додає комплексну точку в якості координат. |
Прямі лінії
1. Прямая по двум точкам Даний елемент дозволяє побудувати пряму, що проходить через дві точки. В якості точок можуть бути використані вже існуючі або нові, вказані після вибору цього інструменту. |
|
2. Отрезок по двум точкам Інструмент аналогічний попередньому, тільки будує відрізок з кінцями у двох точках. |
|
3. Отрезок заданной длины Будує відрізок вказаної довжини, що починається у відміченій точці. Відрізок буде розташований горизонтально. |
|
4. Луч по двум точкам Будує промінь, що починається в першій обраній точці і проходить через другу. |
|
5. Ломаная Будує ламану, що проходить через декілька точок. Точки можна побудувати самим інструментом чи вибрати вже побудовані. |
|
6. Вектор по двум точкам Будує вектор, що починається у першій точці і закінчується у другій. |
|
7. Отложить вектор Дозволяє відкласти вектор від точки. Для цього мають бути побудовані довільні точка і вектор. |
Спеціальні лінії
1. Перпендикулярная прямая Інструмент, який будує пряму, перпендикулярну до заданої. Для побудови потрібно вибрати точку, через яку цей перпендикуляр буде проходити. |
|
2. Параллельная прямая Даний інструмент дозволяє через точку, котра не лежить на даній прямій, побудувати пряму, паралельну даній. |
|
3. Срединный перпендикуляр Встановлює середній перпендикуляр до відрізку. |
|
4. Биссектриса угла Будує бісектрису заданого кута. |
|
5. Касательная Будує усі можливі дотичні до кривих. Для цього потрібно вибрати точку, через яку буде проходити дотична. |
|
6. Поляра и диаметр Якщо вибрати точку та коло, то даний інструмент побудує поляру. Якщо вибрати пряму та коло, то даний інструмент побудує сполучений діаметр. |
|
7. Аппроксимация Апроксимація - наближене вираження одних математичних об'єктів іншими, простішими, наприклад, криві лінії - ламаними, ірраціональні числа - раціональними, неперервні функції - многочленами. Побудова прямих ліній через набір точок. Для виділення точок можна затиснути ліву кнопку миші і виділити діапазон чи затиснути Ctrl та вибирати по 1 точці. |
|
8. Локус Якщо у Вас на кресленні є дві залежні точки, такі, що при зміні однієї інша буде змінюватись, то локус може відобразити лінії, якими рухаються залежні об’єкти. Для використання цього інструменту виберіть залежну точку, виберіть шукану точку. |
Багатокутник
1. Многоугольник Побудова фігури, вершинами якої є певні точки. Останню точку фігури необхідно сполучити з першою. |
|
Правильный многоугольник Даний інструмент будує правильний багатокутник за двома точками. Ці точки задають положення та довжину сторони. Далі вводиться кількість сторін. |
|
Жёсткий многоугольник Побудова аналогічна побудові багатокутника. Але даний багатокутник можна тільки переміщувати чи повертати, не можна міняти одну з його вершин окремо від інших. |
|
Векторный многоугольник У векторному багатокутнику перша точка задається довільно, інші точки визначаються у відповідності до цієї точки. |
Кола та дуги
1. Окружность по центру и точке Даний інструмент дозволяє побудувати коло за двома точками. Необхідно вибрати першу точку, вона буде центром, та точку на колі. |
|
2. Окружность по центру и радиусу Цей інструмент будує коло за центром та радіусом. Для цього необхідно вказати точку і ввести радіус з клавіатури. |
|
3. Циркуль При виборі цього інструменту Вам необхідно буде вказати відрізок (чи 2 точки), який буде радіусом кола, та вибрати центр. |
|
4. Окружность по трём точкам Вкажіть три точки на полотні, через які має проходити коло. |
|
5. Полуокружность по двум точкам Необхідно вказати дві точки, які будуть кінцями діаметра півкола. |
|
6. Дуга по центру и двум точкам Будує дугу кола. Спочатку потрібно вказати центр кола, а потім початок та кінець дуги. |
|
7. Дуга по трём точкам Необхідно вказати три точки кола. При цьому перша має вказувати початок, а третя кінець дуги. |
|
8. Сектор по центру и двум точкам Інструмент, аналогічний інструменту "Дуга по центру и двум точкам", тільки будує сектор. |
|
9. Сектор по трём точкам Інструмент, аналогічний інструменту " Дуга по трём точкам ", тільки будує сектор. |
Конічні перетини
1. Эллипс Даний інструмент будує еліпс. Вкажіть дві точки, які будуть фокусами еліпса, і точку на самій лінії. |
|
2. Гипербола Гіпербола будується аналогічно еліпсу. Спочатку вказуються фокуси, а потім точки на самій гіперболі. |
|
3. Парабола Необхідно вказати точку і директрису параболи. |
|
4. Коника по пяти точкам П’ять точок однозначно визначають криву другого порядку. Можна вказати 5 точок лінії і програма сама побудує автоматично параболу, гіперболу чи еліпс. |
Вимірювання
1. Угол Кут будується на трьох точках. Він по замовчуванню задається проти годинникової стрілки. |
|
2. Угол заданной величины Задавши дві точки кута, Вам буде запропоновано ввести його величину. |
|
3. Расстояние или длина Виводить на екран довжину лінії. |
|
4. Площадь Виводить на екран площу фігури. |
|
5. Наклон прямой Виводить на екран нахил прямої у точці. |
|
6. Создать список Створює список з виділених об’єктів. |
Перетворення
1. Отражения относительно прямой Виберіть на кресленні об’єкт і пряму. Ви отримаєте образ Вашого об’єкта при симетрії відносно прямої. Змінювати образ не можна, але, змінюючи прообраз, він буде змінювати автоматично. |
|
2. Отражения относительно точки Потрібно вибрати на кресленні об’єкт і точку. |
|
3. Отражение относительно окружности Необхідно вибрати на кресленні об’єкт і коло. |
|
4. Поворот вокруг точки на угол Вибравши об’єкт, його можна повернути на введений з клавіатури кут відносно деякої точки. |
|
5. Параллельный перенос по вектору Виберіть об’єкт і вектор, на який буде здійснено перенесення. |
|
6. Гомотетия относительно точки Необхідно вибрати об’єкт, точку, яка буде центром гомотетії, і ввести з клавіатури коефіцієнт гомотетії. |
Спеціальні об’єкти
1. Надпись Виведення тексту на полотні. |
|
2. Вставить изображение Додає графічне зображення. Необхідно вказати ліву нижню точку зображення і вибрати потрібний файл. Підтримує формати: bmp, jpg, png, gif и tif. |
|
3. Карандаш Малює на полотні. Просто затискаєте ліву кнопку миші та переміщаєте її. Не варто зафарбовувати пропуски вручну, після того, як Ви відпустите ліву кнопку миші, вони автоматично зникнуть. |
|
4. Отношения объектов Виводить у спливаючому вікні інформацію про відношення двох фігур: їх ідентичність та приналежність. |
|
5. Калькулятор вероятностей Відкриває додаткове вікно для обчислення ймовірностей. |
|
6. Исследователь функций Виводить у додатковому вікні інформацію про функції: точки максимуму та мінімуму, корінь тощо. |
Дії над об’єктами
1. Ползунок Додає на полотно повзунок - точка на горизонтальному відрізку, яка може змінювати своє значення. |
|
2. Флажок отображения/скрытия объектов Додає на полотно прапорець, який відповідає за видимість об’єктів на полотні. |
|
3. Кнопка Додає на полотно програмовану кнопку. |
|
4. Окно ввода Додання на полотно вікна введення числового значення. |
Загальні
1. Переместить чертёж Даний інструмент дозволяє змінити видиму частину полотна за рахунок зміщення оглядової області за допомогою курсора миші. |
|
2. Увеличить |
|
3. Уменьшить Ці два інструменти змінюють масштаб полотна. Крім цього, масштаб можна змінювати колесом миші. |
|
3. Показать/скрыть объект Дозволяє змінювати видимість вибраного об’єкта. Необхідно вибрати об’єкти, які треба приховати. Після завершення необхідно змінити інструмент на будь-який інший – поки діє цей об’єкти, будуть зникати. |
|
4. Показать/скрыть обозначения Дозволяє змінити видимість позначення вибраного об’єкта. |
|
5. Копировать стиль Дозволяє застосувати стиль відображення об’єкта (колір, товщину тощо) на інші об’єкти. Необхідно вибрати спочатку об’єкт, стиль якого Ви будете копіювати, а потім об’єкти, на які будете копіювати цей стиль. Для відміни стилю, натисніть на перший об’єкт вдруге. |
|
6. Удалить объект Видаляє об’єкти при натисненні на них лівої кнопки миші. |