Мистецький турнір
Останнє редагування: 2013-04-17
Автор: Юзвенко Людмила Василівна
(СЦЕНАРІЙ ПОЗАКЛАСНОГО ЗАХОДУ ДЛЯ УЧНІВ 7-Х КЛАСІВ)
Мета. Розвивати спостережливість, пам’ять та увагу, уяву та фантазію, образне мислення; перевірити, закріпити та продемонструвати свої знання з образотворчого мистецтва.
У грі беруть участь дві команди учнів 7-х класів.
Звучить музика.
Уболівальники команд сідають в окремі ряди. Ведучий представляє журі, оголошує, що всі конкурси оцінюються по п’ятибальній системі. Всі відповіді на запитання конкурсів подаються в журі.
Оголошується початок гри. Виходять команди. Відбувається їх знайомство і привітання.
Ведучий.
Щиро раді вас вітати у нас,
Де мистецтва об’єдналися.
Творчість юних – справжнє чудо із чудес, –
Нехай свято починається!
Тут художники всі
І дизайнери є, –
Тож змагаються хай між собою!
Хай дзвеніть дружний сміх,
Свято радує всіх
І збагачує душу красою.
Ведуча. Ось „Палітра” – це одна із команд. Друга „Барви” називається. Побажаємо творчих успіхів вам. Хай змагання починається!
Тож, змагаються хай між собою,
Хай дзвеніть дружній сміх...
Хай він радує всіх.
Хай збагачує всіх він красою.
1-й виступаючий.
Художнику!
Геть вилий чорну фарбу!
Хай вона не буде, наче траур,
Бо для мене потрібна інша – сонячна, ясна,
Як світ, рожева і, як світ, зелена.
2-й виступаючий.
Художнику!
Геть вилий чорну фарбу!
Хай любов живе в твоєму серці, а не горе.
Ти за картину, що залишив,
Знов візьмися, друже.
3-й виступаючий.
Гори, а чи море –
Що буде там, то знаєш тільки ти.
Не хочу вгадувать у цю хвилину,
Зумій на полотно перенести
Багатство фарб ясної Батьківщини.
4-й виступаючий.
Моє Поділля!
Твої хати, усміхнені, гостинні,
Твої серпанкові замріяні долини,
Діброви і озера диво-сині –
Якими фарбами намалювати?
5-й виступаючий.
Тут по садках шумлять вітри бузкові.
Конвалії видзвонюють в лісах.
І вишитий на рушниках чарівний птах
Віщує нам повернення любові.
6-й виступаючий.
Подільська зачарована й отруєна земля!
Грибні ліси і невисокі гори.
Ми на малюнках вилікуєм тебе.
А ти цілющі ліки нам знайдеш!
7-й виступаючий.
Художнику!
Ти покажи, як сонцем обігріті
Зернятка сходять...
Так, це зерна ті,
Що нам батьки посіяли у світі.
Вони тепер зростають золоті.
8-й виступаючий.
Художнику!
Дай більше сонця! Сонця! Як мечі
Хай промені карають супостата,
Що на розбій виходить уночі,
Що хоче світ в кайдани закувати.
9-й виступаючий.
Художнику!
Дай більше сонця! І зловісна тьма
Навіки зникне, і не буде ночі.
Твоя картина скаже все сама:
Війні, Чорнобилю – не бути!
Ми цього не хочем!
10-й виступаючий.
О промінь сонця, миру і добра!
Він не погас, серця він гріє.
І в радісну годину
Ти не забудь, художнику, про нас –
Про стражів злагоди, добра, краси і миру.
І покажи із літери великої Людину!
Вступне слово ведучого:
Дорогі друзі! Сьогодні проводимо „Мистецький турнір” для учнів сьомих класів. Мистецтво в широкому розумінні слова – це творче відображення дійсності в художніх образах. Мистецтво – одна з найголовніших складових частин життя будь-якого суспільства, неодмінна умова і запорука прогресу, розвитку цивілізації та інтелекту людини. Там, де немає творчості, фантазії, там немає руху вперед. Недаремно в народному прислів’ї сказано: „Життя без праці – злодійство, життя без мистецтва - варварство”. Це дуже мудрі слова! Справді, хіба може людина жити повноцінним життям, якщо в неї немає радості творчості? Позбавлені цього цінного дару природи, люди стали б подібними до роботів. А від споглядання красивого в нас піднімається настрій, з’являється бажання самим творити для радості й добра.
Як ви зрозуміли з привітальних слів, на сцені команда „Палітра” та її група підтримки в залі, а також команда „Барви” зі своєю групою підтримки. Це юні умільці: художники, графіки, прикладники – всі ті, хто закоханий в мистецтво.
1. Конкурс-розминка.
Як ведеться, перед великими змаганнями потрібно зробити розминку-експромт. Ми пропонуємо командам поставити одна одній по п’ять запитань. Час на розмірковування 30 секунд. За попереднім жеребкуванням починає команда „Барви”. Може підключатися група підтримки, але тоді за правильну відповідь зараховуються 3 бали (замість 5 балів).
Починаємо діалог. Якщо одна група не знає відповіді – відповідає інша. (Ведучий по черзі звертається до однієї та іншої команди).
Запитання до команди „Барви”:
1) Чи правильно чинить учень, коли починає малюнок з будь-якої деталі? Доведіть.
2) Назвіть типи орнаментів.
3) Назвіть види скульптури.
4) Назвіть по черзі (з другою командою) види декоративно-ужиткового мистецтва (хто останній – той і виграв).
5) Яка народна художниця України представлена у „Всесвітній енциклопедії мистецтва”, виданій у Белграді в 1984 році, як одна із зірок першої величини? Її твори фантастично-умовні. Жила вона в тихому поліському селі Болотне на Київщині. Її роботи експонувалися на виставках у Парижі, Варшаві, Монреалі, Празі (Марія Приймаченко).
Запитання до команди „Палітра”:
1) Чи можна передати обєм амфори (кулі) за допомогою штрихування, нанесеного на паралелепіпед? Доведіть.
2) Які види перспективи може застосовувати художник?
3) Назвіть види графіки.
4) Назвіть по черзі види декоративно-ужиткового мистецтва (хто останній – той і виграв).
5) Хто з народних художників України писав у листі, датованому 1954 роком: „Кажу: знаєто що, тату і мамо, дозвольте мені вчитися малювати”. А батько подивились на мене такими очима, наче я їм сказала, що думаю поставити драбину і полізти на Місяць чи на Марс, та й кажуть: „Ти що придумала!”. А я продовжую: „І так, щоб учитись, щоб і в будень, як буде коли можливість, то і кожного дня”. Батько: „А який же бісів батько буде тебе учити?” „Та сама, що ж діяти, як нема мені, де вчитись. А хоч сама буду вчитись, то, може, і буду художником”. Батько: „То чи бачила ти де, щоб було написано пером чи в казці сказано, що неосвічена людина, та ще й баба, та щоб сама навчилась та й стала художником?”. Я стою, плачу і кажу: „Ну, якщо ще не було такого у світі, то нехай побуде і таке, що і неосвічена селянка та й стала художником!” (Квіти, намальовані художницею, нагадують малюнки художників Сходу).
Хто ця художниця? (Катерина Білокур).
2. Конкурс художників.
Журі підведе підсумки розминки. Члени команд отримають завдання, розраховані на 20 хвилин для виконання. Для цього необхідні: по одному учню-художнику – для виконання сюжетної композиції „Місто майбутнього” і другий художник для виконання декоративної композиції „Український вазон”.
А зараз займіть свої робочі місця. У вас 20 хвилин на виконання завдань. Бажаємо успіху!
3. Конкурс мистецтвознавців.
Оголошується „Пошук зниклих картин із музею”. Від кожної команди потрібно представити по два гравця: доглядач музею і детектив. Доглядач музею з команди „Палітра” описує основні ознаки, особливі прикмети зниклої картини, а детектив-нишпорка з іншої команди має знайти цю картину в залі, показати її, назвати автора, дати назву картини і пояснити, чому він так думає. Отже, слово доглядачу від команди „Палітра”. Детектив із команди „Барви” уважно слухає. Після оголошень доглядачів детективи приступають до розслідування, а ми розпочинаємо діалог із групами підтримки.
4. Конкурс знавців сприйняття мистецтва.
Беруть участь по одному учню з кожної команди. Завдання – визначити жанр картин за представленими репродукціями:
- пейзаж;
- натюрморт;
- портрет;
- історичний жанр;
- побутовий жанр;
- аномалістичний жанр;
- міфологічний жанр;
- біблійний жанр.
На столі підготовлені репродукції картин різних жанрів, папір, ручки.
5. Конкурс капітанів команд.
Завдання: стрілками зв’язати назви відомих картин та імена художників-авторів.
Капітани обирають собі картки-завдання.
|
Варіант 1 |
Відповідь |
Варіант 2 |
1. |
„Альонушка” |
В.Васнєцов |
„Три богатирі” |
2. |
„Бузок” |
М.Врубель |
„Царівна-Лебідь” |
3. |
„Ранок в сосновому лісі” |
І.Шишкін |
„Жито” |
4. |
„Враження. Схід Сонця” |
К.Моне |
„Стіг сіна” |
5. |
„Дівчинка на кулі” |
П.Пікассо |
„Черніка” |
Картки-завдання за варіантами:
Варіант 1.
1. „Стіг сіна” П.Пікассо.
2. „Альонушка” К.Моне
3. „Дівчинка на кулі” В.Васнєцов
4. „Бузок” І.Шишкін
5. „Ранок в сосновому лісі” М.Врубель
Варіант 2.
1. „Три богатирі” П.Пікассо
2. „Царівна-Лебідь” К.Моне
3. „Жито” В.Васнєцов
4. „Враження. Схід Сонця” І.Шишкін
5. „Черніка” М.Врубель
6. Конкурс кросвордів.
Наступний наш конкурс – конкурс кросвордів. Кожна команда підготувала для суперників свій кросворд на 11 слів, який потрібно якомога швидше розгадати.
Кросворд №1.
- Зовнішній вигляд будинку на архітектурних кресленнях.
- Храм Афіни в Стародавній Греції.
- Один із різновидів мегалітів.
- Країна, де знаходиться монастир Мон-Сент-Мішель.
- Колона у вигляді жінки.
- Архітектор, автор храму Тернового вінця в місті Бразиліа.
- Поєднання різних стилів в одній споруді.
- Один з основних принципів архітектури.
- Буддійська меморіальна споруда в індійській архітектурі.
10. Архітектурний стиль Андріївської церкви в Києві.
11. Вежа, з якої муедзин скликає мусульман до молитви.
Кросворд №1 | Кросворд №2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Кросворд №2.
- Співвідношення лінійних розмірів відносно справжніх на архітектурних кресленнях.
- Місто, де знаходиться Ейфелева вежа.
- Стиль, в якому побудовано Центр мистецтв імені Помпіду в Парижі.
- Одне з чудес світу в Єгипті.
- Стиль, в якому побудовано Миколаївський костьол у Києві.
- Мусульманська культова споруда.
- Один з основних принципів архітектури.
- Чергування певних елементів в архітектурі.
- Замок романського стилю в Англії.
10. Певний порядок розташування елементів архітектурних споруд, який впровадили стародавні греки.
11. Верхня частина колони.
7. Демонстрація художніх творів.
Звучить народна музика. Тим часом журі підводить підсумки проведених конкурсів. Після цього відбувається нагородження членів команд, переможців конкурсів (медалями з шоколаду).
Усіх учасників турніру та гостей вітають піснею:
Ми ще раз сьогодні зустрілись
З мистецтвом народним, ясним.
Скорила усіх Катерина.
Відома в світах Білокур.
Дивує людей Приймаченко,
Династія славна сім’ї,
І Білас Михайло, Олексій Шовкуненко, –
Народні художники всі.
Приспів:
Хай веселкою таланти розцвітуть,
На полотнах нові барви оживуть,
Щоб пишалася уміннями земля
І прославилась Вкраїна молода.