Літературна вікторина для учнів 11 класів
Останнє редагування: 2013-04-26
Автор: Терентьєва Людмила Сергіївна
Заклад «Фізико-математична гімназія №17 Вінницької міської ради»
Літературна вікторина для учнів 11 класів
Вчитель світової літератури, вчитель-методист Терентьєва Л.С.
Мета:
- прищепити учням любов до літератури;
- розвивати творчі здібності;
- виховувати відчуття прекрасного;
- урізноманітнити навчальну діяльність учнів;
- реалізувати принципи розвивального та особистісно-орієнтованого навчання
- Які нові тенденції позначилися у розвитку літератури на початку XX ст.? (імпресіоністичні та неоромантичні)
- Назвіть новий вид мистецтва, що зародився на початку ХХ ст. (Кіно, «сінематограф».)
- Кого з російських письменників XX ст. назвали «пророком своєї епохи», «буревісником революції», «пролетарським письменником»? (Максима Горького)
- З ким Максим Горький двічі порівнює Буревісника у «Пісні про буревісника»? (З демоном.)
- Назвіть авторів філософських, наукових концепцій, що мали вплив на формування світобачення людини XX ст. (Ф. Ніцше, 3. Фройд, К. Маркс та інші.)
- Яка пора року для Івана Буніна стала улюбленою темою творчості? (Осінь.)
- Який твір Іван Бунін написав під враженням випадкового побаченого на могильному хресті портрета молодої дівчини з надзвичайно живими і радісними очима? («Легке дихання».)
- Яку назву отримав напрям, що у радянському літературознавстві вважався вершинним досягненням «передового» літературного розвитку і був зорієнтований на «партійність», «класовість», «народність»? (Соцреалізм (соціалістичний реалізм)).
- Назвіть відомі вам твори Олександра Івановича Купріна. («Олеся», «Суламіф», «Поєдинок» та інші)
- Що лягло в основу створення оповідання О.Купріна «Гранатовий браслет»? (Життєвий факт із сімейної хроніки сім’ї Любимових)
- Який рядок, що нагадує молитву, повторював Желтков у своєму передсмертному листі до княгині Віри Шеїної? («Хай святиться ім'я твоє».)
- Що символізує зелений камінчик у гранатовому браслеті в однойменному творі О.Купріна? (Рідкісне кохання, що приходить раз у тисячу років.)
- 3 ким із відомих російських поетів листувався Р.М.Рільке в останні роки свого життя? (З.Б.Пастернаком, М. Цвєтаєвою.)
- 3а якої умови Грегор Замза міг би знову перетворитися зі страхітливої комахи в людину? (Коли б йому намагалися допомогти, підтримали б його.)
- Чим, окрім поезії, серйозно захоплювався Борис Пастернак? {Музикою і філософією.)
- Назвіть відомі вам твори Бориса Пастернака. (Роман «Доктор Живаго», поеми «Дев'ятсот п'ятий рік», «Лейтенант Шмідт», «цей лютий...», «Нобелівська премія».)
- Яку мету переслідує штукар Чіполла, спрямовуючи свій виступ у глядацький зал? (Підкорити, здолати, панувати над усіма.)
- Яке місто Михайло Булгаков у багатьох своїх творах визнавав улюбленим, вартим найвищих почуттів? (Київ.)
- Яку фразу, що стала крилатою, говорить Воланд, рятуючи, «воскресаючи» роман майстра про Понтія Пі лата? («Рукописи не горять».)
- Як матінка Кураж ставиться до війни? (Прагматично, як до способу збагачення.)
- Який образ п'єси Бертольда Брехта «Матінка Кураж та її діти» є пророчою метафорою, символом занепаду Німеччини? Як сприймалася п'єса в Європі в 1941 році? (Образ матінки Кураж; як п'єса-передчуття, як п'єса-пересторога.)