Ви Гість.

Опис власного досвіду

Останнє редагування: 2013-10-14

Автор: Воскобойник Івета Ізеївна

ОПИС ВЛАСНОГО ДОСВІДУ ВОСКОБОЙНИК ІВЄТИ ІЗЄЄВНИ

 

Тема досвіду

Розвиток творчих здібностей в процесі вокально-хорової роботи

Автор

Воскобойник Івета Ізєєвна – вчитель музичного мистецтва закладу “Фізико-математична гімназія №17 Вінницької міської ради”

Сфера застосування

Загально-освітні навчальні заклади, 1-8 класи, молоді вчителі, ВОІПОПП, курси вчителів музики, студенти музично-педагогічного профілю.

Актуальність

У контексті нових підходів до побудови національної системи освіти особливої актуальності набуває формування освіченої, творчої особистості, забезпечення духовно-творчого розвитку учнів. Викладання музичного мистецтва має ґрунтуватись на ідеях особистісного розвитку учня, збагачення його емоційно-естетичного досвіду, а також формування ціннісних орієнтацій, потреби в творчій самореалізації та духовно-естетичному самовдосконаленню.

Наукові концепції та теорії

В основу вивчення музичного мистецтва, яке враховує національно-педагогічні традиції та сучасні тенденції розвитку вокально-хорової культури України покладені принципи:

1) єдності національного та загально-людського аспектів змісту вокально-хорової музичної освіти, що забезпечує орієнтацію навчально-музичного матеріалу на цінності української національної вокально-хорової культури та світову вокально-хорову класику;

2) взаємодії компонентів соціального досвіду людини – емоційно-ціннісного ставлення, вокально-хорових знань, умінь, творчості;

3) неперервності і наступності завдань і змісту вокально-хорової освіти у школі;

4) варіативності – спрямованість програми на творчість учителя, здатність застосовувати музичний вокально-хоровий матеріал і в разі необхідності змінювати його;

5) поліхудожності, що реалізуються через встановлення існуючих зв’язків між музичним мистецтвом та іншими видами мистецтв.

Основна ідея

Формування культури почуттів, опанування вокально-хоровими вміннями та навичками, формування здатності сприймати та інтерпретувати вокально-хорові твори, висловлювати ставлення до них, виховання музичних інтересів, смаків, потреб, розвиток загально-музичних та вокально-хорових здібностей, творчого потенціалу особистості.

Технологія реалізації

“Розробка нестандартних уроків для 8 класу”

Форми, методи, прийоми і засоби

Особливості викладення музичного мистецтва в школі І та ІІ ступеня полягає у спрямуванні педагогічного процесу на розвиток творчих здібностей учнів та збереження і розвиток індивідуальності кожної творчої особистості. Цього можна досягти:

  • використанням сучасних інноваційних технологій інтерактивного навчання;
  • уроки музичного мистецтва покликані збагачувати емоційно-естетичний досвід учнів, формувати культуру почуттів;
  • художньо-естетичним сприйманням музики у широкому діапазоні її видів, жанрів і форм та інтерпретації інтонаційно-образного змісту прослуханих творів у процесі колективних дискусій і обговорень;
  • набуттям вокально-хорових навичок у процесі виконання пісень;
  • елементами імпровізації, застосуванням музики як засобу комунікації та творчого самовираження;
  • усвідомленням особливостей музичної мови, специфікою вираження художньої інформації в музиці;
  • важливістю не набуттям різноманітних знань, а вміння набути знання застосовувати у подальшому житті.

Для вчителя музичного мистецтва важливий принцип активності учня, його розумовий, духовний та естетичний розвиток, що повинен спиратися на власні зусилля.

Тому необхідно уникати одноманітності, сірості, налагодивши дітей на творчу співпрацю.

Результати застосування

Багаторічна система роботи з проблеми.

Критерії ефективності

Критеріями мистецької освіти є:

  • формування емоційно-естетичного ставлення до дійсності, особистісно-ціннісного ставлення до музичного мистецтва;
  • розвиток емоцій, почуттів, асоціативно-образного мислення;
  • формування знань та уявлень, розуміння специфіки музичної мови, здібності до сприймання і розуміння музичних творів;
  • розширення естетичного досвіду, вмінь і навичок у слуханні музики,виконанні пісень і вмінні реалізувати свої знання з музичної грамоти.

 

Об’єктами перевірки та оцінювання у процесі вивчення музичного мистецтва учнями мають стати:

  • здатність сприймати і відтворювати, розуміти твори музичного мистецтва, висловлювати власне ставлення;
  • вміння і навички з практичної виконавської діяльності, досвід самостійної та творчої діяльності, застосування набутих знань і вмінь у проблемно-пошукових ситуаціях;
  • обізнаність у сфері музичного мистецтва – знання та уявлення про його основні жанри, розуміння понять та вміння користуватись термінологією, уявлення про творчі стилі українських та зарубіжних композиторів;
  • переконливе переконання важливості сприймання української народної та авторської написаної в народному і розуміння вислову М. І. Глінки “Музику створює народ, а ми, композитори, її тільки аранжуємо”;
  • естетична компетентність, художньо-образне мислення учнів як інтегрований результат навчання, виховання творчого розвитку.

Наукові джерела

  1. В. Белікова “Оптимізм високого мистецтва”
  2. І. Бех “Особистісно зорієнтоване виховання”
  3. Н. Ветлугіна “Музичний розвиток дитини”
  4. С. Горбенко “Дитяче хорове виконання в Україні”
  5. З.Жовчак “З досвіду викладання музики в загальноосвітній школі”
  6. З.Жовчак “Виховання школярів засобами мистецтва”
  7. О.Полєвіков “Інтеграція мистецтв як засобів розв’язання виховних завдань становлення особистості ХХІ століття”
  8. В. Семиченко “Психологія емоцій”
  9. Т. Биковська “Шляхи формування творчої особистості засобами мистецтва”
  10. В.Сухомлинський “Вибрані твори”
  11. В. Курлянд “Особистість вчителя сучасної школи”
  12. Б. Неменский “Воспитание искусством”
  13. Е.Помиткін “Духовний розвиток учнів у системі шкільної освіти”
  14. О. Ростовський “Педагогіка музичного сприймання”
  15. М. Гордійчук “Історія української музики”
  16. Д. Кабалевський “Дело всей жизни”
  17. Л. Масол “Школа культури виховує людину, яка мислить і прагне творити”
  18. О. Рудницька “Педагогіка: загальна і мистецька”
  19. Г. Падалка “Учитель, музика, діти”
  20. Д. Кабалевський “Воспитание ума и сердца”
  21. Л. Хлєбнікова “Методика хоровогу співу”

 

Репетиція шкільного хору

 

 

 

Кращі учасники-випускники художньої самодіяльності

 

 

 

Урок музичного мистецтва у третьому класі

 

 

 

Виступ гімназійного хору (2012 р.)

 

 

 

 Виступ хору на огляді художньої самодіяльності

 

 

 

Урок музичного мистецтва у 5 класі

 

 

 

Гімназійний хор хлопчиків (2003 р.)

 

 

Активні користувачі за останні 15 хвилин: