Опис власного досвіду
Останнє редагування: 2013-10-14
Автор: Воскобойник Івета Ізеївна
ОПИС ВЛАСНОГО ДОСВІДУ ВОСКОБОЙНИК ІВЄТИ ІЗЄЄВНИ
Тема досвіду |
Розвиток творчих здібностей в процесі вокально-хорової роботи |
Автор |
Воскобойник Івета Ізєєвна – вчитель музичного мистецтва закладу “Фізико-математична гімназія №17 Вінницької міської ради” |
Сфера застосування |
Загально-освітні навчальні заклади, 1-8 класи, молоді вчителі, ВОІПОПП, курси вчителів музики, студенти музично-педагогічного профілю. |
Актуальність |
У контексті нових підходів до побудови національної системи освіти особливої актуальності набуває формування освіченої, творчої особистості, забезпечення духовно-творчого розвитку учнів. Викладання музичного мистецтва має ґрунтуватись на ідеях особистісного розвитку учня, збагачення його емоційно-естетичного досвіду, а також формування ціннісних орієнтацій, потреби в творчій самореалізації та духовно-естетичному самовдосконаленню. |
Наукові концепції та теорії |
В основу вивчення музичного мистецтва, яке враховує національно-педагогічні традиції та сучасні тенденції розвитку вокально-хорової культури України покладені принципи: 1) єдності національного та загально-людського аспектів змісту вокально-хорової музичної освіти, що забезпечує орієнтацію навчально-музичного матеріалу на цінності української національної вокально-хорової культури та світову вокально-хорову класику; 2) взаємодії компонентів соціального досвіду людини – емоційно-ціннісного ставлення, вокально-хорових знань, умінь, творчості; 3) неперервності і наступності завдань і змісту вокально-хорової освіти у школі; 4) варіативності – спрямованість програми на творчість учителя, здатність застосовувати музичний вокально-хоровий матеріал і в разі необхідності змінювати його; 5) поліхудожності, що реалізуються через встановлення існуючих зв’язків між музичним мистецтвом та іншими видами мистецтв. |
Основна ідея |
Формування культури почуттів, опанування вокально-хоровими вміннями та навичками, формування здатності сприймати та інтерпретувати вокально-хорові твори, висловлювати ставлення до них, виховання музичних інтересів, смаків, потреб, розвиток загально-музичних та вокально-хорових здібностей, творчого потенціалу особистості. |
Технологія реалізації |
“Розробка нестандартних уроків для 8 класу” |
Форми, методи, прийоми і засоби |
Особливості викладення музичного мистецтва в школі І та ІІ ступеня полягає у спрямуванні педагогічного процесу на розвиток творчих здібностей учнів та збереження і розвиток індивідуальності кожної творчої особистості. Цього можна досягти:
Для вчителя музичного мистецтва важливий принцип активності учня, його розумовий, духовний та естетичний розвиток, що повинен спиратися на власні зусилля. Тому необхідно уникати одноманітності, сірості, налагодивши дітей на творчу співпрацю. |
Результати застосування |
Багаторічна система роботи з проблеми. |
Критерії ефективності |
Критеріями мистецької освіти є:
|
|
Об’єктами перевірки та оцінювання у процесі вивчення музичного мистецтва учнями мають стати:
|
Наукові джерела |
|
Репетиція шкільного хору
Кращі учасники-випускники художньої самодіяльності
Урок музичного мистецтва у третьому класі
Виступ гімназійного хору (2012 р.)
Виступ хору на огляді художньої самодіяльності
Урок музичного мистецтва у 5 класі
Гімназійний хор хлопчиків (2003 р.)