Психічна складова здоров’я
Останнє редагування: 2014-01-26
Автор: Potapenko Nataliya Ivanovna
Урок з курсу
«Основи здоров’я»
Тема:
«Психічна складова здоров’я»
Розробила і провела
в 1-Б класі
вчитель-методист,
Юрченко А.І.
I. Вступ.
...Дерева, на відміну від людей, нікуди не поспішають, хіба що рости - лопотіти листям назустріч дощу, тягнутися кожною галузкою до сонця.
Все життя вони на одному місці, й тому, мабуть, так зірко спостерігають за мінливим світом навколо. І у свою чергу - навчають спостерігати нас...
ІІ. Енерджайзер
То ж уявіть кожен своє улюблене дерево і подумки перенесімось у ліс... (Звучить г/з «Ліс. Голоси і звуки природи) Ступіть на м'який килим моху...
Погладьте його рукою. Який він м'який і шовковистий!.. Потягніться до найвищої гілочки свого деревця, а тепер обніміть його. Нехай дерево передасть вам свою силу, міць.
III. Робота над темою уроку.
1) Сподіваюсь, що ця енергія допоможе нам сьогодні поговорити на дуже складну і цікаву тему: щастя.
Чи знайоме вам це слово? Як ви його розумієте?
2) Рольова гра.
Казка «Про калюжу й булочку з родзинками».
На тротуарі була невелика калюжа. Щойно пройшов дощ, і з блискучих листочків дерев скочувалися гарненькі краплини води. Всі, хто проходив повз калюжу, бачили в ній своє відображення і милувалися чистою прозорою водою і своєю вродою. Всім: і людям, і автомобілям, і птахам подобалося зазирати в калюжу.
- Оце так життя! - думала калюжа. Куди цікавіше, аніж хмарами плавати по небу. Та було б набагато краще, якби на мене не лише заглядалися, а щоб моєї водички ще й скуштували. На те ж і є калюжа, щоб її випили.
Саме в цей час повз калюжу проїжджав невеликий червоний фургон, заповнений булочками з родзинками. Одна булочка так розгойдалася, що не втрималася і плюхнулася прямісінько в калюжу.
- Ой - ой - ой! - голосно вигукнула булочка.- Я вся змокла, і тепер ніхто не захоче мене з'їсти. Бідна, я бідна!- і вона гірко залилася слізьми.
- Не плач, - сказала калюжа. - Ось побачиш, все буде добре.
- Спасибі тобі за добрі слова, - сказала булочка, а сама ще більше залилася слізьми і всю цукрову пудру з себе змила. Тут, звичайно, теж непогано, але все ж таки мокрувате, і я можу стати несмачною. А мене везли в «Макдональдс», щоб пригощати дітей.
- Не плач, - сказала калюжа. - Заспокойся. Більше не буду. Я така рада, що познайомилась з тобою. Та для мене найбільше щастя - щоб мною хтось поласував.
Звичайно - погодилась калюжа. - О, дивись-но!
Прямо до них через дорогу йшли мама качка з каченятами.
Міліціонер навіть рух транспорту зупинив, щоб родина каченят змогли спокійно перейти на другий бік вулиці.
- Куди прямуєте? - запитав міліціонер.
- Кряк! На озеро. А каченята відповіли: кря - кря - кря! - і побігли за мамою.
- Ой, як я втомилася:, сказала мама качка. - Та й дітям не зашкодило б відпочити і попоїсти. І раптом вона побачила калюжу, а в ній булочку з родзинками.
- Кряк - кряк! - вигукнула мама-качка - Дивіться, яка чудова булочка і яка симпатична калюжа.
Велика родина качок була задоволена. Маленькі каченята і мама-качка з великим апетитом з'їли булочку з родзинками і запили водою з калюжі. Повз них весело пробігали червоні автобуси, проходили люди, а коли сонце зайшло, знову пішов дощ, вода закапала з дерев та кущів і на тротуарі з'явилася нова калюжа.
Ситі каченята дрімали під маминим крилом і прислухалися до співу дощових краплин, шуму автомобілів, шелесту дерев. От і вся історія
3) Обговорення казки.
- Назвіть дійових осіб казки.
- Як почувалася булочка з родзинками і калюжа до приходу мами-качки з каченятами?
- Як ви гадаєте, в чому вони бачили щастя?
- Чи згодні ви з думкою, що бути кому-небудь потрібним – це вже щастя?
- Чи вдавалося вам почуватися щасливими від того, що робили
що-небудь для інших? Наведіть приклади.(Про себе розказати).
4) Ви, діти, ще зовсім маленькі люди на цій планеті і щодня зустрічаєтесь з чимось новим, відкриваєте таємниці природи, помічаєте те, до чого ми, дорослі, вже звикли і не помічаємо. Діти, це велике щастя - цінувати буденне.
Дуже гарно про такі дитячі переживання написала моя коле вчителька Луцької школи №11 Надія Григорівна Красоткіна.
Читання віршів:
Я ВІДКРИВАЮ СВІТ
Мені уже чимало літ, То щось новеньке бачу я,
Ходжу я в перший клас. Про дивне дізнаюсь.
Та відкриваю дивний світ Така цікава вся земля,
Ну, кожен день і час! Я з подивом дивлюсь
На сині-сині небеса,
На ліс і рідний гай.
Повсюди диво і краса —
Дивись і пізнавай!
ДИВИНА
Дивлюсь на світ і все мене дивує!
І неба синь, і вітерець живий,
Літак на небі стежечку малює,
Який же дивний світ і чарівний!
Роса як діаманти на травинці,
До сонця личка квіти підняли.
А у жучка є крапочки на спинці,
Ось дві мурашки хвою потягли.
На гілку сіла пташка й заспівала,
І сонце промінцями припекло.
У синім небі хмарка пропливала.
І гарно так у світі цім було!
КОЖНОМУ СВОЄ
Кожен у світі живе, як уміє:
Котик животик на сонечку гріє,
Песик голівку на лапки поклав,
Добре наївся і трішки поспав.
Пташечка сонечко стріла й співає,
Вітер легенький в гіллі повіває.
Ніжні пелюсточки квітка розкрила,
Жовтий метелик розкрив свої крила.
В небо безмежне злетіла пташина,
Світ відкриває для себе дитина.
КОТИК
А у мене котик є —
Справжнє щастячко моє!
Він завжди такий м'якенький,
Гарний, добрий і тепленький!
Дуже любить він погратись,
З іграшками забавлятись.
Любить молочко він пити
І в теплі помуркотіти.
Та на сонечку погрітись,
Лапкою своєю вмитись!
(У кого вдома є котик? Чи щасливі ви, що маєте котика?)
ПЕСИК
Як добре з песиком дружить!
Він вміє лапку подавати!
До мене з радістю біжить,
А вранці не дає проспати.
І любить тапочки носить,
Зі школи він мене чекає.
І завжди може захистить,
Як хтось на мене нападає.
Я свого песика люблю,
Він так уміє гарно гратись!
Я з ним гуляю, навіть сплю,
Щодня люблю з ним забавлятись
(У кого вдома собака? Чи любите ви її)
ХОМ'ЯЧОК
Ой, який же він гарненький, хом'ячок маленький!
В нього очки — намистинки та увесь м'якенький!
Він зробив собі кубельце і туди заліз
Хом'ячок на всіх дивився, сам насіння гриз.
(Чи доглядаєте ви своїх домашніх улюбленців? Чи щастя - мати домашню тварину?)
ЛЯЛЬКА
А у мене лялька зовсім невеличка,
Але дуже гарна, просто як жива.
Це не просто іграшка — це моя сестричка
Й розуміє лялечка всі мої слова.
Я пишу у зошит букви помаленьку,
А вона картинки дивиться в цей час.
Ми обидві з нею сидимо тихенько,
Йде робота різна дуже добре в нас.
Потім я для неї казку почитаю,
Спатки покладу я лялечку свою.
Солоденько з нею разом засинаю.
Лише заспіваю «Баєньки-баю...»
(-У кого є улюблена іграшка?
-Чи щасливі ви від того, що вам купують іграшки?
-Хто купує вам іграшки?
-Як ви думаєте, чому вам купують іграшки?
-Чи щасливі ви, що вас люблять рідні?)
ДЖМЕЛІ
Над квітами гули джмелі,
Один влетів у хату.
Такі комахи ті малі,
А шуму ж як багато!
Гудуть джмелі біля вікон,
А я ось так гадала:
Коли б той джмелик був, як слон,
То пісня б як звучала?
МУХА
На листку сиділа муха.
Мила крильця, щічки й вуха.
Начищалась, умивалась...
І куди вона збиралась?
Я до неї придивлявся
Й дуже-дуже дивувався.
Муха гарною була! Може десь на бал ішла?
ЗНАХІДКА.
Дуже я була щаслива
У неділю вранці!
Бачила таке я диво —
Як в чарівній казці!
На світанку в ліс пішла
Й на піску, під дубом
Раптом я гриба знайшла
З кучерявим чубом!
Він цікавий, запашний,
Ще й умовно-їстівний.
А ви бачили хіба
Кучерявого гриба?
А що є на зорях?
А що там на зірочках є?
Хто може мені розказати?
А може там казка снує,
Бо хочеться їй мандрувати?
А може там водяться сни,
А радість віночки сплітає
У пошуках раю й весни,
А може там мрія літає?
5) - Чи пов'язане здоров'я людини із щастям?
- Які є складові здоров'я?
- До якої з них можна віднести щастя?
IV . Робота в групах.
Кожна група малює і пише на великих аркушах «Щастя - це...»
V. Підсумок уроку.
- У кожної людини свої погляди на щастя. І це нормально. Треба тільки не проґавити своє щастя, бо можливо, воно зовсім поруч і до нього можна доторкнутися.