ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ З ЕКОЛОГІЇ
Останнє редагування: 2014-02-24
Автор: Баюрко Наталія Василівна
Технології тестового контролю займають важливу роль в навчальних досягненнях учнів. Навчальний посібник містить тестові завдання з екології для учнів 10-11 класів поліморфної структури: завдання з однією правильною відповіддю, завдання з кількома варіантами відповідей, завдання на визначення відповідності об’єктів, властивостей, явищ, а також завдання на визначення послідовності подій, структур тощо.
Всього підібрано 360 тестових запитань і завдань, з них: 200 – завдання групи «А», 100 – завдання групи «Б», 60 – завдання групи «В».
У тестових завданнях групи «А» передбачається лише одна правильна відповідь.
Запропоновані альтернативні тестові завдання, що передбачають наявність двох варіантів відповідей типу «так» – «ні», а також тестові завдання закритого типу з простим множинним вибором, які передбачають мінімум три можливі відповіді (але не більше п'яти), серед яких правильною є лише одна.
Цей формат тестових завдань дає змогу оцінити навчальні досягнення учнів на різних рівнях: знання, розуміння і застосування знань.
У тестових завданнях групи «Б» передбачається кілька правильних відповідей. У завданнях цього формату сформульоване твердження або запитання й запропоновано п'ять варіантів відповідей, серед яких потрібно вибрати деяку кількість (від 1 до 5) правильних.
Завдання групи «В» – це завдання на встановлення відповідності, а також на відтворення хронологічної чи логічної послідовності. Завдання на встановлення відповідності складаються з інструкції та колонок, у яких твердження і частини матеріалу позначено цифрами і буквами відповідно. Між ними потрібно встановити зв'язок (логічні пари); використовується тільки один тип співставлення – один до одного, тобто одному елементу твердження співставляється тільки один елемент частини матеріалу.
Щоб підготуватись до виконання завдань на встановлення відповідності, слід розвивати так звані асоціативні знання, тобто знання про взаємозв’язки визначень і термінів, авторів та їх витворів, явищ та їх характерних ознак тощо, а отже, намагатись не просто запам’ятати фактичний матеріал, а зрозуміти історичний процес і систематизувати отримувані відомості про минуле.
Сутність завдань на відтворення хронологічної чи логічної послідовності полягає в необхідності перекомбінування наведених даних або елементів: розташування в певному порядку назв екологічних структур, термінів, подій, процесів, явищ тощо.
Використання тестових завдань спонукатиме учнів до глибшого засвоєння екологічних термінів та понять, допоможе відновити, систематизувати і конкретизувати знання, успішно підготуватися до вступних випробувань.
Завантажити файл: http://dorobok.edu.vn.ua/file/view/496