Ви Гість.

ВИСНОВКИ

Останнє редагування: 2015-02-12

Автор: Щорс Вадим Володимирович

 

ВИСНОВКИ

В умовах загальноосвітнього закладу соціальний педагог має можливість виконувати соціально-педагогічний супровід дитей з особливими освітніми потребами, що забезпечує підвищення їхньої соціальної активності, сприяє розвитку інтелектуальних процесів, формує ціннісні настанови відповідно до психічних і фізичних можливостей дитини.

Кожний освітній заклад інклюзивної орієнтації має створити власні умови для організації соціально-педагогічної роботи. До основних аспектів цієї діяльності належать: формування цілей і завдань соціально-педагогічної роботи в школі; дослідження факторів позитивного і негативного впливу соціуму мікрорайону, сім’ї, вулиці на соціалізацію учнів з особливими потребами та планування складу суб’єктів соціально-педагогічної роботи в загальноосвітній школі; розробка та обґрунтування соціально-педагогічної концепції закладу освіти, оформлення соціальних паспортів класів; здійснення соціально-педагогічної підтримки учнів з особливими потребами з надання їм допомоги в адаптації до нових для них умов навчання; налагодження партнерських стосунків із батьками та громадськістю класу; здійснення соціально-педагогічної діяльності, що спрямована на подолання негативних впливів життя класного колективу на соціалізацію учнів з особливими потребами; створення умов для їхнього навчання, а також організація корисного дозвілля; проведення реабілітаційної, соціально-профілактичної, просвітницької, організаційно-масової роботи, що спрямована на посилення соціалізуючого впливу загальноосвітньої школи засобом використання діагностичних методів вивчення ступеня задоволення учнів з особливими потребами умовами шкільного середовища; здійснення соціально-профілактичної та соціально-педагогічної роботи з батьками учнів з особливими потребами шляхом координації соціально-педагогічного впливу школи, місцевих органів влади, громадських організацій,   служб у справах сім’ї; створення умов для культурного розвитку учнів з особливими потребами шляхом вивчення можливостей використання виховного простору школи; залучення дітей з особливими потребами до активної участі в соціально-педагогічній діяльності; планування та проведення індивідуальної та групової роботи з учнями з особливими потребами, а також здійснення профорієнтаційної роботи з ними; підготовка до вступу у ВНЗ чи працевлаштування випускників з особливими потребами на основі ознайомлення їх із специфікою навчання в обраних навчальних закладах й місцях працевлаштування; пропаганда здорового способу життя серед учнів з особливими потребами тощо.

Таким чином, специфіка діяльності фахівців соціально-педагогічної сфери в загальноосвітніх закладах інклюзивної орієнтації потребує від них  безперервного самовдосконалення, широкої поінформованості, обізнаності, ерудиції, глибоких спеціальних знань і практичних умінь. Робота соціального педагога повинна сприяти педагогізації навчально-виховного середовища, активізації соціально-культурних та соціально-педагогічних функцій суспільства, сім’ї, шкільних спеціалістів, кожної конкретної особистості з особливими потребами. Організація роботи соціального педагога з учнями з особливими потребами на означених аспектах його діяльності і діяльності спеціалістів освітніх закладів інклюзивної орієнтації є базовою умовою успішної інтеграції цієї категорії учнівської молоді не лише в освітнє середовище, але й у суспільство в цілому.

Активні користувачі за останні 15 хвилин: