Ви Гість.

Ділення виду 90:30, 600:30, 800:200. Розв’язування простих і складених задач.

Останнє редагування: 2015-02-20

Автор: Головко Наталія Дмитрівна

Для перемикання слайдів  скористайтеся клавішею вперед на клавіатурі  →

3 клас


Урок математики

 

Тема. Ділення виду 90:30, 600:30, 800:200. Розв’язування простих і складених задач.

Мета: ознайомити учнів із діленням виду 80:20, 600:30, 800:400 різними способами. Удосконалювати обчислювальні навички і вміння учнів розв'язувати прості і складені задачі. Розвивати логічне мислення, математичне мовлення, пам'ять. Виховувати інтерес до уроків математики.

Обладнання. Мультимедійна презентація; роздаткові картки.

ХІД  УРОКУ

I. Організація  класу.

II.  Актуалізація опорних знань.

1.    Усний рахунок.

 

2.    Каліграфічна хвилинка.

-  Число 81 поділили послідовно на 9 і 3. На яке число поділили 81?

81 : 9 : 3 = 81: (9 ∙ 3)

Відповідь: 81 поділили на 27.

-  Запишіть це число каліграфічно у зошити.

3.    Гра «Пригадай».

-  Як поділити число на добуток?

24 : (3 • 2)

24 : (3 • 2) =24 : 6 = 4

(Щоб поділити число на добуток, можна спочатку обчислити цей добуток, і після того виконати ділення)

(24 : 3) : 2 = 8 : 2 = 4

(Спочатку ділимо число на один із множників, а потім результат поділити на інший  множник).

III.            Повідомлення теми і завдань уроку.

- Цей спосіб ділення називають способом послідовного ділення.

-  Його ми застосуємо  для обчислень такого виду 80:20, 600: 30,

600 : 300.

IV.            ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

1.      Ознайомлення зі способами обчислень (с. 124,завдання788)

—     Поясніть, як знайшли частку 80 : 20 способом послідовного ділення та способом випробовування.

—     Знайдемо частку чисел 80 і 20 способом послідовного ділення. Дільник 20 замінимо добутком чисел 10 і 2

Щоб поділити число 80 на добуток чисел 10 і 2, поділимо 80 на 10 та одержаний результат 8 поділимо на 2, буде 4. 80 : (10 • 2) = (80 : 10): 2 = 8 : 2 = 4 80 : 10 = 8, 8 : 2 = 4, отже, 80 : 20 = 4.

—     Але існує ще один спосіб обчислення таких часток.

Він називається способом випробовування (базується на табличних випадках множення і ділення). Розглянемо його. 80: 20

Випробовуємо числа, при множенні яких на число 20 одержимо 80. 20 -2 40 (число 2 не підходить); 20 • 3 = 60 (число 3 не підходить); 20 • 4 = 80 (число 4 підходить). Отже, 80: 20 = 4.

Таким чином, знайти частки чисел виду 80 : 20; 600 : ЗО; 800 : 200 можна двома способами:

1)      способом послідовного ділення (застосувавши правило ділення числа на добуток);

2)      способом випробовування (застосувавши знання табличних випадків множення і ділення).

2.      Первинне закріплення [с. 124,завдання789)

Один учень коментує, а вчитель записує на дошці.

600 : 30 = 600 : (10 • 3) = (600: 10) : 3 = 60 : 3 = 20

800 : 40 = 800 : (10 • 4) = (800 : 10) : 4 = 80 : 4 = 20     

1000 : 200 = 1000 : (100 • 2) = (1000 : 100) : 2 = 10 : 2 = 5

Фізкультхвилинка

V.     РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Коментоване розв'язування прикладів (с. 124,завдання790)

60 : 30 = 60 : (10 • 3) = (60 : 10) : 3 = 6 : 3 = 2

90 : 30 = 90 : (10 • 3) = (90 : 10) : 3 = 9 : 3 = 3  

100 : 20 = 100 : (10 • 2) = (100 : 10) : 2 = 10 : 2 = 5

80 : 40 = 80 : (10 • 4) = (80 : 10) : 4 = 8 : 4 = 2

60 : 20 = 60 : (10 • 2) = (60 : 10) : 2 = 6 : 2 = 3

100 : 50 = 100 : (10 • 5) = (100 : 10) : 5 = 10 : 5 = 2

800 : 400 = 800 : (100 • 4) = (800 : 100) : 4 = 8 : 4 = 2

800 : 40 = 800 : (10 • 4) = (800 : 10) : 4 = 80 : 4 = 20

2.      Усна робота над задачею (с. 124, завдання 791)

—     Що відомо у задачі? (900 яєць розклали в лотки, по 30 у кожний.)

—     Про що запитується у задачі? (Скільки потрібно було лотків?)

—     Чи можна відразу відповісти на запитання задачі? (Так.)

—     Якою дією це дізнаємося? (900 : 30 = 30 лотків)

3.      Робота над задачею (с. 124, завдання 792)

—     Що відомо в задачі? (Для приготування розсолу для соління помідорів взяли 60 кг води.)

—     Для приготування розсолу потрібна ще сіль. Чи відомо, скільки взяли солі? (Ні, невідомо.)

—     А що сказано в задачі про сіль? (Її взяли у 20 разів менше.)

—     Про що запитується у задачі? (На скільки кілограмів менше взяли солі, ніж води?)

—     Чи можна відразу відповісти на питання задачі? (Ні, не можна.)

—     Чому? (Не знаємо, скільки кілограмів солі взяли.)

—     Чи можна про це дізнатися? Якою дією?

—     Про що дізнаємося в другій дії? (Па скільки кілограмів менше взяли солі, ніж води.)

—     Яку дію треба виконати?

—     Складемо алгоритм і розв’яжемо  задачу, склавши вираз

60 – 60 : 20 = 57(кг)

Відповідь: взяли солі взяли на 57 кілограмів менше, ніж води.

4.      Пояснення розв'язання геометричної задачі (с. 124, завдання 793)

Розв'язання:

Трикутники: AOB, DOc, AOD, BOC, AOM, MOD, BOK, KOC, BAD, DCB, ABC, ADC.

Чотирикутники: ABKM, MKCD, ABCD, ABKO, OKCD, ABOM, MOCD

5.      Офтальмологічна пауза

 

6.      Розв'язування логічних завдань

Відповідь: 10 х 11 =110

-   Скільки піц з’їдять  2 дитини за 4год? (4)

-  А якщо дітей буде четверо, тобто у 2 рази більше?

-   То скільки піц з’їдять ці діти?(8)

VI.    ПІДСУМОК УРОКУ

—     Яким способом розв'язання прикладів на ділення ми користувалися сьогодні на уроці? (Способом послідовного ділення і способом підбору.)

—     Наведіть приклади.

VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

с. 125

 № 795- скласти та обчислити вирази

№ 796 - розв'язати задачу

Додаткова задача.

Для чотирьох курчат видали на добу 32 г проса. Скільки потрібно видати проса для двох курчат на 5 днів?

 

Активні користувачі за останні 15 хвилин: