Ви Гість.

Закріплення додавання та віднімання в межах 10. Розв’язування задач на знаходження суми. Порівняння виразів

Останнє редагування: 2015-02-23

Автор: Іванович Світлана Леонідівна

 

Математика

Вчитель: Іванович С.Л.                                                                              1–І клас

 

Тема уроку: Закріплення додавання та віднімання в межах 10. Розв’язування задач на знаходження суми. Порівняння виразів.

 

Метауроку:закріпитинавичкидодаванняівідніманнявмежах 10; удосконалюватиобчислювальніумінняучнівдодаватинаосновізнаньпроскладчиселтавідніматинаосновізвязкуміждіямидодаванняівіднімання, формувативміннязастосовуватипереставнувластивістьдодаваннянапрактиці; закріплюватиранішевивченийматеріалшляхомрозвязаннязадачіприкладів, порівняннямвиразів, роботоюнадгеометричнимматеріалом; розвиватитворчемисленняучнів; виховуватиінтересдозанятьматематикою, дочитанняказок; виховуватилюбовдоматематики.

Обладнання:

картки з цифрою 7, предметні та сюжетні малюнки до казки «Білосніжка і семеро гномів», магнітофон (запис музичного супроводу для фізкультхвилинки, пісеньки «Веселі гноми»), таблиця «Геометрична галявина».

Тип уроку: урок закріплення та систематизації раніше набутих знань.

Форма проведення: урок-казка «Квітка для Білосніжки»

 

Хід уроку

1. Створення психологічного настрою класу

Учні стають у коло, беруться за руки та хором промовляють:

 Сьогодні у нас незвичний урок –

У світ математики зробимо крок.

Знання здобувати у школі вже час –

 Цікаві завдання чекають на нас!

Вчитель:

Пролунав для нас дзвінок - математики урок !

Прошу, діточки, сідайте і лічбу ви пригадайте.

(Учні сідають за парти)

 Скільки сонечок на небі? (1)

Скільки пальців рук у тебе? (10)

 Скільки лапок у жука? (6)

Скільки їх у павука? (6)

Скільки вікон має клас? (3)

Скільки парт стоїть у нас? (15 )

Скільки в класі школярів? (24)

А маленьких пустунів? (?)

Міркуємо – швидко,

Відповідаємо правильно,

Лічимо – точно,

Пишемо – гарно

2. Каліграфічна хвилинка

Цифра 7.

Зараз ми з вами повторимо написання цифри 7. Погляньте всі уважно на дошку - бачимо друковану цифру, а записуємо писану. (Демонстрація цифри). Цифра сім складається з трьох елементів: хвилястої лінії, великої і маленької палички. Починаємо писати хвилясту лінію трішки нижче середини верхньої сторони клітинки, доводимо її до верхнього правого кутка клітинки, звідки, не відриваючи руки, проводимо основну, похилу «паличку» до середини нижньої сторони клітинки. Маленька паличка повинна перетнути основну приблизно посередині. Вона повинна бути горизонтальною.

А зараз напишемо цю цифру в повітрі. Починаємо писати в своїх зошитах, бачимо друковану цифру, а записуємо писану.

Письмо цифри 7

Я пропоную вам уважно розглянути малюнки на екрані та відгадати, яке число їх об’єднує? Цифра, що позначає це число, стане сьогодні нашою каліграфічною хвилинкою, і це неспроста!

Цифра 7 для нас сьогодні магічна. Вона допоможе нам потрапити в казку, що також пов’язана з цією цифрою. Пригадайте, у якій казці головних героїв також семеро.

 (Ілюстрація до казки)

3. Оголошення теми і завдань уроку

Ось ми потрапляємо до казкового лісу, де живуть маленькі гноми.

БІЛОСНІЖКА І СЕМЕРО ГНОМІВ

Білосніжка ввечері прочитала гномикам казку про квітку - семицвітку і наголосила, що це її улюблена казка. Вранці гномики вирішили підготувати Дівчинці сюрприз - виготовити з паперу квітку - семицвітку. Кожен з них вирізав з кольорового паперу одну пелюстку, але склеїти їх не вміють. Вони просять нашої допомоги. Чи допоможемо маленьким гномикам?

Нам необхідно отримати від кожного гномика пелюстку. Але ,щоб її отримати, потрібно виконати завдання гномиків.

4. Повторення раніше вивченого матеріалу

 а) Усний рахунок на повторення табличного додавання та віднімання в межах 10.

Завдання виконуються ланцюжком по рядах.

За виконане завдання учні отримують кольорову пелюстку 1.

 б) Робота над геометричним матеріалом.

Щоб отримати наступну пелюстку, ми відправимося з гномиком крутою стежиною на Галявину геометрії, обчисливши завдання, яке підготував нам.

Якщо уважно поглянути на стежину, можемо сказати, якою геометричною фігурою вона утворена. (Ламана лінія) Ось ми і на Галявині геометрії.

Яку геометричну фігуру зображено рожевим кольором? Жовтим? Синім?

Яка фігура найбільша? Яка найменша ?

Як утворено відрізок ? Чим відрізняються відрізок і пряма лінія?

Зі скількох відрізків складено ламану лінію?

Скільки чотирикутників на малюнку? Як вони називаються?

За правильні відповіді учні отримують пелюстку 2

в) Вправа на закріплення знань про компоненти дії додавання.

Гномик пропонує нам пригадати, як ми називаємо числа при додаванні.

Доданок 7 6 4 6 6 5 3

Доданок 2 4 2 5 4

Сума 9 10 8 9 8 9 7

А зараз потрібно заповнити цю таблицю.

За виконане завдання – пелюстка 3

г) Робота над задачею на знаходження суми

Гноми доглядають за квітами біля свого дому. Увага на екран - слухаємо задачу.

Гноми старанно доглядають квітник біля хати. І сьогодні вранці троє гномів вирішили полити свої квіточки.

Перший гном набрав 5 літрів води у відерце. Другий – 1 літр у пляшку. А третій гномик налив 2 літри води у глечик. Скільки літрів води використали гноми для поливання квітів?

Скільки гномів вийшли поливати квіти?

Якими посудинами скористались вони?

Скільки літрів води набрав перший гном? другий? третій?

Яке запитання в задачі?

Якою дією ми зможемо дізнатись результат?

Після запису задачі учні отримують чергову пелюстку

д) вправа на закріплення переставної властивості додавання.

Для виконання наступного завдання повторимо правило, вивчене на минулому уроці.

(Застосування правила переставної властивості додавання)

Завдання: скласти рівності, використовуючи одинакові числа.

4+5=5+4

2+7=7+2

6+3= 3+6

Чергова пелюстка 5

 е) Порівняння виразів.

На екрані зображені знаки «більше» , «менше» , «дорівнює».

Розкажіть гномику, що означають і для чого потрібні ці знаки? Допоможемо виконати завдання.

5. Фізкультхвилинка

Танцювальні вправи, що імітують рухи гномиків під музичний супровід.

6. Розв’язування задач і цікавих завдань

Пелюстка 6

 

 До обіду - 2 кг

 Після обіду - 7 кг

Скільки всього кілограм дорогоцінних камінців видобули гноми?

На малюнку ми бачимо, що гноми добувають дорогоцінні камінці.

Робота за умовою задачі. Самостійне розв’язання задачі.

2+7=9 (кг)

Відповідь: 9 кілограм камінців.

 Гноми побудували залізницю від гори до свого дому, цим потягом вони перевозять камінці до своєї комори.

Подивимося на малюнок потяга.

У ньому приховане завдання.

Учні самостійно записують кількість геометричних фігур, з яких складено потяг.

(Кругів - 6, трикутників - 2, прямокутників - 4)

Привезені додому дорогоцінні камінці гномики ретельно зважують на терезах. Поглянемо на дошку:

Допоможемо провести зважування (вправа на склад числа).

Математичні терези

За виконані завдання отримуємо останню пелюстку 7

7. Підсумок уроку

 Наша квіточка розквітла кольорами веселки.

Це завдяки тому,що ми були уважні, старанні, активні на уроці.

Можемо віддати квіточку веселим гномам, щоб вони змогли порадувати Білосніжку.

Активні користувачі за останні 15 хвилин: