Контрольна робота «Повторення, узагальнення та поглиблення вивченого» варіант 2
Останнє редагування: 2015-02-24
Автор: Коломієць Тетяна Анатоліївна
Тематична атестація № 1
Тема: «Повторення, узагальнення та поглиблення вивченого»
2 варіант
У завданнях 1-2 обведіть кружечком слово «так» або «ні».
1. Складним є речення 4 б.
На призьбі грається сонце, лащиться до діда тінями од гілля. |
Так |
Ні |
Згорає на гіллі зелений снопик літа, і біло плаче тихий молочай. |
Так |
Ні |
Може, часом з людського серця моя пісня до мене озветься. |
Так |
Ні |
Будемо радіти ми з тобою, щоб не в'янув щастя первоцвіт. |
Так |
Ні |
.
2. Узагальнювальне слово стоїть перед однорідними членами речення (розділові знаки знято)
4 б.
Усе вражало тут кучерявий дуб дуплиста верба кошлатий глід. |
Так |
Ні |
От і маю куточок раю ліс та річка та зелений луг. |
Так |
Ні |
На вулицях, круг стадіону, обабіч дороги всюди росли осокори. |
Так |
Ні |
Усе попереду і день і мла і ніч і паморозь туманна. |
Так |
Ні |
Завдання 3-10 мають три-чотири варіанти відповідей, із яких лише ОДНА ПРАВИЛЬНА. Обведіть кружечком букву, яка позначає правильну відповідь.
3. У словосполученні головне слово стоїть на першому місці в рядку 1 б.
А посадити дерево
Б вирощений урожай
В відомий художник
Г широка магістраль
4. Між однорідними членами речення не потрібно ставити коми в реченні (розділові знаки знято)
1 б.
А Чують люди і гори і ліс прощальну пісню журавлину.
Б Зупинюсь у вечоровій тиші прислухаюсь до подиху землі.
В Місяць пливе оглядати темне небо яскраві зорі сонну землю.
Г Схилився вересень до горобин і груші трусить у садку додолу.
5. Звертання використано в реченні 1 б.
А Чайки сідають на воду, креслять блакить ластівки.
Б Енергія волі й краси незнищенна, я знаю.
В Поезіє, свойого дай блакиту і дай мені своєї висоти.
Г Тільки обрій бринить, як струна, днина гожа, висока, ясна.
6. Вставне слово вжито в реченні 1 б.
А Друже мій, курличуть журавлі, вогнище на кручі догорає.
Б Знову я в краю свого дитинства, певне, так у кожного буває.
В І сумно, й ніжно яблуні цвітуть, на серці спокій і ясна тривога.
Г Защемить, засвітиться у серці осіння тиша і печаль землі.
7. Виділене слово в реченні: Де грамотні люби, там біди не буде виступає 1 б.
А означенням
Б обставиною
В додатком
Г присудком
Прочитайте текст. Виконайте подані після нього завдання 8-10.
(1) Вишиванням споконвіку займалися жінки, які з покоління в покоління передавали найяскравіші зразки орнаменту, кольору, вишивальну техніку.
(2) Кожна вишивка має свій орнамент, відрізняється технікою виконання й гамою барв.
(3) За мотивами орнаменти вишивок поділяються на три груші: геометричні, рослинні й тваринні.
(4) Вони відтворюють елементи символіки стародавніх вірувань.
(5) Різноманітні кружальця, трикутники, ромби, лінії, хрести символічно відображають уявлення наших предків про світобудову.
(6) У традиційній українській вишивці часто використовувалися нитки чорного, червоного, помаранчевого кольорів.
8. Текст належить до стилю мовлення 1 б.
А художнього
Б наукового
В офіційно-ділового
Г розмовного
9. Текст належить до типу мовлення 1 б.
А розповіді
Б опису
В роздуму
10. Однорідні означення є в реченнях 1 б.
А першому та другому
Б другому та третьому
В першому та п'ятому
Г третьому та шостому
У відведеному місці зошита запишіть відповіді на завдання 11-14.
11. Складіть і запишіть два словосполучення. У кожному з них визначте головне й залежне слова, від головного до залежного поставте запитання. 2 б.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
12. Складіть і запишіть речення зі звертанням, поставте розділові знаки. 2 б.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
13. У реченні: Знання робить життя красним підкресліть головні та другорядні члени.
2 б.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
14. Складіть і запишіть складне речення, підкресліть у ньому граматичні основи. 2 б.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________