Останнє редагування: 2015-02-24
Автор: Дячук Олена Володимирівна
Тести .Просте речення
1. Серед поданих речень знайдіть прості.
-Весна іде, красу несе, і тій красі радіє все.
-Вечоріє.
-Не змовляючись, дівчина та хлопець стали під старою березою, спершись на неї плечима.
-Купаюсь у травах пахучих, збиваю ранкову росу.
-На жовтих стернях сизі гуси, від картоплищ снується дим, самотня груша, мов бабуся, тремтить над шляхом віковим.
2. Серед поданих речень знайдіть питальні.
А Люблю народ свій палкою любов'ю.
Б О слово рідне, хто без тебе я?
В Гуркочи у долю мою, світе, хвилями прадавнього Дніпра.
Г Про що, про що скрипить твоя сосна?
Д Бийте на сполох, дзвони!
3. Серед поданих речень знайдіть неокличні.
А Стояла я та слухала весну.
Б Ой, яка чудова українська мова!
В Київ лежав за крутими тисячолітніми горами у своїй красі і таємничості.
Г Внесіте прапор вільної держави!
Д Дай працювать, працювать, працювати, в праці сконати!
-Прокотились колеса історії і у травах спинилися десь.
4. Двоскладними реченнями називаються речення:
А у яких наявні обидва головні члени — підмет і присудок — із залежними від них словами чи без них;
Б у яких головний член означає дію, що стосується певної особи;
В з одним головним членом;
Г у яких дійова особа мислиться неозначено.
5. У кожному з речень визначте граматичну основу. Укажіть присудки прості й складені.
А Лине наді мною небо України. (В. Сосюра)
Б Небо в сутінь буває сірим… (В. Симоненко)
В А життя — це поле несходиме. (Д. Білоус)
Г Мелодія була тендітна. (Р. Лубківський)
6. Просте речення — це:
А речення з кількома граматичними основами;
Б речення, у якому кілька граматичних основ поєднуються сурядними сполучниками;
В граматично організована одиниця мови, яка має одну граматичну основу;
Г речення, у якому кілька граматичних основ поєднуються підрядним зв’язком.
7. Порядок слів у реченні може бути:
А прямим і зворотним;
Б головним і другорядним;
В слабким і сильним;
Г закінченим і незакінченим.
8. Складений підмет вжито в реченні:
A Хто топиться, той за соломину вхопиться (Народна творчість).
Б Народилися мої дід та баба ще кріпаками, побралися уже вільними (М. Стельмах).
B Маланка з Гафійкою теж заробляли (М. Коцюбинський).
Г І захлиналась наша переправа шаленим шквалом полум’я й води (Л. Костенко).
9. Складений присудок вжито в реченні:
A А вже на відпочилім небокраї прекрасний розгоряється пожар (М. Стельмах).
Б Семена викликали до князя в палац і наказали зачекати в челядницькій (П.Панч).
B Ні, любий тату, я буду слухатись (Леся Українка).
Г Тече вода в синє море, та й не витікає (Т. Шевченко).
10. Яке з речень є непоширеним?
А Сніжок припорошив землю.
Б Біліє сніг.
В Усюди засніжило.
Г Падає лапатий сніг.
11. Вкажіть рядок з односкладним реченням:
А Літо дбає, зима споживає.
Б Люблю печальну осінь в ріднім краї.
В Хто не жалує тварини, не пожалує й людини.
Г Випав сніг – бережи ніг.
12. Серед поданих речень знайдіть поширені речення.
А О весно, ти моя!
Б Буду я навчатись мови золотої.
В Ранок починався тихий та лагідний.
Г Кожен кулик своє болото хвалить.
Д День довгий, безконечний, тривожний.
Ж Жити - Батьківщині служити!
13. Серед поданих речень знайдіть повні.
А Куди ти поспішаєш?
Б Додому.
В Петрусь, Павлусь і Ганнуся до лісу ходили.
Г Посідали спочивати.
Д У руку взяв зерно важке і повне.
Ж Ми величаємо тебе хлібом-Паном.
14. Серед поданих речень знайдіть неускладнені.
А Повітря неначе прозорий граніт.
Б Ми садили ліс у полі: і дубочки, і тополі, і осику, і ліщину, і червону горобину.
В З самого ранку, виплутавшись із тендітних тенет туману, вигулькувало сонце.
Г По-українськи хата на святки сіяла вишитими рушниками.
Д На землю опустилася тихенько темноволоса ніч.
15. Серед поданих речень знайдіть узагальнено-особові.
А Від добра добра не шукають.
Б Намалюю квіти, сад, в синім небі гуси.
В Не родись красивим, а родись вродливим.
Г Не бійтесь заглядати у словник.
Д В газеті пишуть про ці дивовижні ліки.
16. Серед поданих речень знайдіть прості речення з однорідними підметами.
А І хліб, і першу радість, і сльозу по-братському ми порівну ділили.
Б Луки, гори, пишні сади - все земне й принишкле.
В Їхав, їхав козаченько лугом, долиною, та лісочком, та садочком до своєї милої.
Г Жайвір високий і перші уроки - дитинство моє.
17. Двоскладними реченнями називаються речення:
А у яких наявні обидва головні члени — підмет і присудок — із залежними від них словами чи без них;
Б у яких головний член означає дію, що стосується певної особи;
В з одним головним членом;
18.Укажіть речення, у якому підмет виражений словосполученням.
А Трактором орати — хліба вдосталь мати. (Нар. творч.)
Б Сто зозуль кувало щовесни. (І. Нехода)
В Машина спускалася в байрак. (О. Гончар)
Г Мені осіння ніч короткою здається. (Леся Українка)
19. Простим є речення
А. Молодий серпень, підперезаний світлим перевеслом, ішов гордою, спокійною ходою (М. Сиротюк).
Б. Нащо менi когось лякати, коли сам у революцiю був ляканий (М. Стельмах).
В. Самотність — як обірвана струна, вона ніколи не буває в парі.
Г. Весна, коли сонце тече по деревах, по будинках, по рамах вікон.
20. До якого виду належить речення Чесне діло роби сміливо (Народна творчість)?
А Неозначено-особове речення.
Б Узагальнено-особове речення.
В Безособове речення.
Г Означено-особове речення.
21. До якого виду належить речення Вік живи — вік учись (Народна творчість)?
A Означено-особове речення.
Б Називне речення.
В Двоскладне речення.
Г Узагальнено-особове речення.
22. Укажіть речення, у якому неправильно розставлено розділові знаки.
A Мене все життя ваблять, і хвилюють зорі, місяць, ніч…
Б Жайворонок з’явився до тепла, а зяблик — до холоду.
В У темному гаю, в зеленій діброві, на припоні коні отаву скубуть, осідлані коні, вороні, готові (Т. Шевченко).
Г Весь час чарівний, барвистий світ мінився.
23. Укажіть речення, що мають складений дієслівний присудок.
A За рідний край віддать готові вони свою гарячу кров (В. Сосюра).
Б Я був без імені, без роду й племені (М. Коцюбинський).
В Зобов’язаний допомогти старому.
Г Я міг щось забути.
24. Тире між підметом і присудком не ставиться в реченні:
A Рідний батько це найвища святиня у світі (Панас Мирний).
БТи пісня моя лебедина (Л. Костенко).
B Бути чабаном це не прогулюватись з ґирлиґою по степу та їсти кашу чабанську (О. Гончар).
Г Гармонійне злиття ідеї з художньою формою ось формула ідеального твору мистецтва (В. Дрозд).
25.Поширеним є речення:
А Скрізь не прибрано.
Б Діти будуть гратися.
В Не будемо кривити душею.
Г Він вийшов сухим із води.
26. Спонукальним е речення:
А Які прекрасні ці квіти!
Б Хто допоміг тобі підготуватися до контрольної?
В Нехай здійсняться ваті мрії!
Г Що за краса навкруги!
27. Продовжіть речення: „У простому реченні однорідні члени поєднуються між собою...”:
А підрядним зв’язком;
Б сурядним зв’язком;
В складнопідрядним зв’язком;
Г складносурядним зв’язком.
28. Укажіть просте односкладне речення, яке має головний член у формі присудка
A За одним разом дуба не зрубаєш (Народна творчість).
Б Ось і випускний вечір!
B Хрестоносці заздрісно дивились на місто (А. Варшавський).
Г Творчість завжди мрійпа і тривожна (В. Симоненко)
29. Установіть відповідність між односкладним простим реченням і його видом
Виходжу на засніжене подвір’я (М. Рильський).
A. Узагальнено-особове;
Б. неозначено-особове;
B. безособове;
Г. означено-особово.
30. Установіть відповідність між односкладним простим реченням і його видом (завдання підсумкових робіт 8 клас).
Інеєм окутало скрізь дерева (С. Васильченко).
A. Узагальнено-особове;
Б. неозначено-особове;
B. безособове;
Г. означено-особово.