У дітей
старшого дошкільного віку відбувається «накопичення» інформації.
У 5-6 років дитина сміливо «перетинає простір і час», йому все цікаво, його все манить і приваблює. Він з однаковим завзяттям намагається освоїти як те, що піддається осмисленню на даному віковому етапі, так і те, що поки не в змозі глибоко і правильно усвідомити.
У дітей 5-6 років спостерігається:
- Прагнення розширити свій кругозір;
- Бажання виявити і вникнути в існуючі в нашому світі зв'язки і відносини;
- Потреба утвердитися у своєму ставленні до навколишнього світу;
Дорослі повинні допомогти спрямувати процес пізнання дітей 6-7 років на:
- Встановлення причинно-наслідкових взаємозв'язків нашого світу;
- Змістовне упорядкування інформації.
Розуміння причинно-наслідкових зв'язків, уміння їх виділяти в потоці подій, явищ, спроби маніпулювання або в уявному плані дозволяють розвиватися дитині в декількох напрямках.
- Збагачення і становлення пізнавальної сфери.
- Розумовий розвиток - оволодіння поняттями "причина-наслідок" не можливо без уміння аналізувати явища, події, зіставляти їх, узагальнювати, розмірковувати, робити елементарні умовиводи; уміння планувати свої і чужі дії.
- Розвиток психічних навичок - пам'яті, уваги, уяви, різних форм мислення.
Загальнопізнавальний розвиток включає в себе такі напрямки: