Ви Гість.

Урок-подорож

Останнє редагування: 2015-02-27

Автор: Головко Наталія Дмитрівна

 

 

Відкритий  урок  математики

 3 клас

 

ТЕМА. Узагальнення вивченого матеріалу. Закріплення  усних  прийомів  додавання  і  віднімання трицифрових  чисел   в  процесі  розв’язування   прикладів  і  задач.  Дії з іменованими числами.

МЕТА :  Закріплювати  і  удосконалювати обчислювальні навички   усного додавання  і  віднімання    трицифрових  чисел в  процесі  розв’язування прикладів і  задач; формувати вміння аналізувати задачі та потребу розв’язувати поставлені завдання швидко і правильно, навички роботи в парі;  розвивати  просторові уявлення, логічне мислення, математичне мовлення учнів; виховувати навчальну активність.

ОБЛАДНАННЯ: мультимедійна презентація; роздаткові картки із завданнями. 

ХІД  УРОКУ

I.Організація  класу.

1.    Привітання гостей.

Любі друзі! До нас в клас

 Завітали гості щирі

 Привітайте в добрий час

 Гостей посмішкою й миром.

 А тепер зручно сідаємо

 Наш урок розпочинаємо.

- Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день.

Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.


2.    Декодування інформації.

-  Сьогодні, діти, на форум нашого класу прийшов закодований лист. Спробуйте декодувати слова і прочитати інформацію.

Запрошуємо     до подорожі   Інтернетом.


3.    Вірш.

Інформацію корисну

Із усіх куточків світу

І новини про усе,

Друзів зможеш тут знайти,

Фільми, книги, мапи, фото

Спілкуватись, грати в ігри

Інтернет нам донесе.

І писати їм листи.

   II.            Актуалізація опорних знань.

-  Для того щоб нам потрапити  в Інтернет, необхідно увімкнути

комп’ютер і ввести пароль, який  є трицифровим числом.


1.    Гра «Введи пароль»

Число-пароль зменшили на 200, поділили на 7, збільшили у 9 разів, помножили на найменше двоцифрове число, відняли 50 і одержали 400.

Учні працюють на картках.

  

(З’являється Компюшко)

-  О, дивіться, до нас завітав наш друг  Комп’юшко! Він, мабудь, хоче

стати нашим путівником і просить вас записати це число каліграфічно у зошити.


2.    Каліграфічна хвилинка.

 3.    Інформаційна довідка.

 

-  Діти, погляньте, куди нас привів Комп’юшко? До всесвітньої мережі.

Інформаційна довідка

World Widе Web (скорочено WWW,  в пе­рекладі з англ. «всесвітнє павутиння») — надає можливість доступу до величезної кількості різноманітних документів, що представлені в мережі Інтернет. Кожний з таких документів має свою власну адре­су в мережі. Такі документи називають веб-сторінками (web-сторінками).

Декілька сторінок, пов'язаних між собою, утворюють веб-сайт (web-сайт, або просто сайт).

III.            Повідомлення теми і мети уроку.

Під час подорожі ми будемо закріплювати знання з теми «Усне додавання і віднімання трицифрових чисел», розв’язувати приклади і задачі і дізнаємося, які можливості  Інтернету стануть нам корисними під час навчання.


IV.            Контроль, корекція і закріплення знань.

1.    Сторінка для кмітливих «Бліц-турнір».

-  Наш Комп’юшко, приготував вам завдання, щоб перевірити, які ви кмітливі.

 

 

-  Молодці! Ви швидко впоралися з «Бліц-турніром». Наш герой дякує вам за кмітливість і запрошує рухатися далі.

-  Але що це? Виникли непередбачувані обставини. На нашу сторінку проник Вірус. Він зробив шкоду, частково знищив інформацію. Давайте допоможемо Комп’юшку його знищити


2.    Завдання з іменованими числами.

5м – 20см = 4м 8см

1кг – 300г = 70 г

1грн 80к. + 20к. = 1грн 60к.

240см + 6дм = 300дм

9грн + 100к. = 109к.

200г – 50г = 250г

Відповідь:

5м – 20см = 4м 80см

1кг – 300г = 700 г

1грн 80к. + 20к. = 200к.= 2грн

240см + 6дм = 30дм= 300см

9грн + 100к. = 10грн

200г – 50г = 150г

 3.    Сторінка «Ігрова».

-  Я знаю, що найбільше ви любите грати в ігри.

-  Комп’юшко пропонує відвідати ігрову сторінку.

- Чи впізнали ви  того, хто хоче з нами погратися?

-    А що необхідно знати, щоб пограти гру? ( Правила гри) .

-  Як правильно скласти правила, щоб виконати всі команди послідовно?( За алгоритмом).

- Давайте допоможемо герою програми  Скретч Рудому коту. Дібрати правильний алгоритм до задачі.


4.    Робота над задачею.

На комп’ютерному носії міститься 980МБ  вільної пам’яті. Першого дня з Інтернет ресурсів було завантажено 110 МБ  інформації, другого –  на 60 МБ  менше. Скільки вільної пам’яті залишилося на комп’ютерному носії?

-  Розгленемо короткий запис задачі і проаналізуємо данні і запитання.

 

 

 

 

Міститься

 

Завантажено

 

 

 

Залишилося

І дня

 

980 МБ

110 МБ

? МБ, на 60 МБ менше

 

? МБ

ІІ дня

 

-   За яким алгоритмом будемо розв’язувати задачу?

-  Запишіть у зошити короткий запис, складіть і розв’яжіть  вираз,  запишіть відповідь.

* Замініть одне слово в умові, щоб задача розв’язувалася за іншим  алгоритмом.

(На комп’ютерному носії міститься 980МБ  вільної пам’яті. Першого дня з Інтернет ресурсів було завантажено 110 МБ  інформації, другого –  на 60 МБ  більше. Скільки вільної пам’яті залишилося на комп’ютерному носії?

4.    «Логічна сторінка».

-  Рудий Кіт дякує нам за допомогу. А ми відправляємося з

Комп’юшком  до ваших друзів, про яких ви любите читати і дивитися мультфільми. Подивимося чим сьогодні вони займаються.

-   А вони майструють кораблики.

Незнайко, Знайко, Ґвинтик і Шпунтик змайстрували кораблики: зелений, синій, червоний і жовтий. Кожен робив кораблики тільки одного кольору. Незнайко і Знайко не червоні, Ґвинтик і Незнайко не захотіли майструвати сині, а Знайко не робив ні сині, ні жовті. Хто зробив які кораблики?

 

 

 5.    Геометрична сторінка.

-   Компюшко нас запрошує на «Геометричну сторінку».

Він пропонує нам закінчити :

1 фігуру, щоб вийшов трикутник;

  2 фігуру, щоб вийшов п'ятикутник;

  3 фігуру, щоб вийшло 2 чотирикутники.

 

-  Яка фігура має всі прямі кути?

-  Чи кожен квадрат є прямокутником?

-   А чи кожен прямокутник є квадратом?

-  Як знайти периметр і площу прямокутника?

-  В яких одиницях вимірюють  площу?

 

  V.            Підсумок уроку.

-  На жаль, наша подорож  веб-сторінками Інтернету завершується.

 Але наш Комп’юшко з нами не прощається, а каже «До зустрічі». Він  нас супроводжуватиме і надалі на уроках інформатики.

-  Діти мені  та нашим гостям   хотілося б  почути  ваші враження

від подорожі. Я пропоную вам вправу «Продовж речення» .

На уроці:

я дізнався …  .

я навчився … .

мені було цікаво … .

мені було важко… .

-  І я хочу приєднатися до вас  і продовжити речення :

На уроці мені було цікаво з вами працювати. Хочу відзначити,

що найактивнішими учнями на уроці були …. .

 

Активні користувачі за останні 15 хвилин: