Розпізнавання слів-назв предметів
Останнє редагування: 2013-03-25
Автор: Рибак Наталія Степанівна
Матеріал підготовлений вчителем початкових класів ФМГ№17 Рибак Н.С.
Тема: Розпізнавання слів - назв предметів за питаннями хто? що?
Мета: Вчити учнів спостерігати за лексичним значенням слова. Закріплювати вміння розпізнавати слова, які відповідають на питання хто? що?; розвивати словниковий запас; виховувати бережне ставлення до хліба.
Хід уроку:
I. Організація класу до уроку
Дзвенить дзвінок,
Починається урок.
Будем гарно працювати,
Щоб мову рідну добре знати.
II. Закріплення вивченого матеріалу
1.Каліграфічна хвилинка
С с слово слива слон
2. Відгадайте загадки і поставте питання до слів- відгадок
По полю бродить.
Зерно молотить,
жне, косить -
хліба не просить. (Комбайн)
Хто гнізда свого не має,
яйця іншим підкидає.
Та у лісі в холодку
Все кує: ‘’Ку-ку! Ку-ку!’’ (Зозуля)
Без крил летить, без губів свистить,
дерева нахиляє, звіром завиває. (Вітер)
У ночі гуляє, а в день спочиває,
Має круглі очі, бачить серед ночі. (Сова)
3. Тлумачний словниковий диктант
а) Селянин, який вирощує хліб. (Хлібороб)
б) Перший день тижня. (Понеділок)
в) Листяне дерево з білою корою. (Береза)
г) Мати батька або матері. (Бабуся)
д) Медоносна комаха, що збирає нектар з кліток. (Бджола)
е) Вічнозелене дерево. (Сосна або ялина)
4. Робота з підручником.
Вправа № 191.
а) Розгляд малюнків.
- назвіть кулінарні вироби.
- поставте до слів питання.
б) Вибіркове списування.
- випишіть назви виробів з борошна. (Пиріг , вареники, галушки, коржі, пампушки, локшина, млинці.)
- Які ще вироби з борошна виготовляють у ваших сім’ях?
- Які з названих виробів печуть, а які – варять?
III. Фізкультхвилинка
А ми зерно сіяли, сіяли
У земельку чорную, свіжую.
І з’явилися перші листочки,
І з них повні, тугі колосочки.
До сонечка потягнулись,
І сонечку усміхнулись.
IV.Закріплення вивченого матеріалу
1. Робота з підручником.
Вправа № 192
а) Бесіда за змістом тексту.
- Як ви розумієте заголовок тексту?
- Чому треба берегти хліб?
- Який шлях проходить хліб від поля до столу?
б) Письмове завдання.
- Спишіть заголовок. Яке це речення за метою висловлювання?
Вправа № 193
- Складіть речення за малюнками і запишіть їх.
2. Гра ”Метаграми”
а) На неї птах сідає,
вона його гойдає,
а Г на Б змінить –
звірятком стане вмить. (Гілка – білка.)
б) З В його у полі, в лісі
Юний друже, стережися.
З Ш він зовсім не страшний,
З нього що завгодно ший. (Вовк – шовк.)
- На які питання відповідають слова - відгадки?
- Що означають ці слова? (Назви предметів.)
V. Підсумок уроку.
- Чого ви навчилися на уроці?
- Чи вмієте ставити питання до слів – назв предметів?
VI. Домашнє завдання
Вправа № 195, правило, с. 91.