Утворення і назви чисел від 40 до 89. Лічба в межах 89. Розвязування задач.
Останнє редагування: 2013-03-25
Автор: Голуб Марія Михайлівна
Матеріали підготувала вчитель початкових класів ФМГ№17 м. Вінниці Голуб М. М.
Тема. Утворення і назви чисел від 40 до 89. Лічба в межах 89.
Розв’язування задач.
Мета. Ознайомити учнів зі способом утворення й назвами чисел від 40 до 89. Формувати обчислювальні навички й уміння розв'язувати складені задачі. Розвивати логічне мислення, математичну мову.
Обладнання. Лічильний матеріал, демонстраційний матеріал, презентація.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Слайд №2-3.
II.Актуалізація опорних знань.
1.Математична розминка.
- 5 музик у дудки дули.
Вони дули 5 годин.
Поміркуйте, як там було,
Скільки в дудку дув один?
- Три коти у холодочку
Сірих мишей їли.
Проти кожного кота
Два коти сиділи.
Це задача, а не сміх
Підрахуйте їх усіх.
- Чотири індики
Пішли на музики.
Танцювали, гупали,
Скільки лапок тупало?
- Гриць два чоботи латав.
В кожний 9 цвяхів вгнав
До підборів і підків.
Скільки ж він загнав гвіздків?
2. Рахівничок.
Слайд №4.
Черв’ячок у яблуці з відповіддю 15.
Усний рахунок.
-Назвіть число, яке містить 2 дес. 7 од.,3 дес. 4 од.
-Назвіть сусідів числа 30, 39.
-Назвіть число, у якому кількість одиниць і десятків однакова.
Робота в парах.
Один учень називає число в межах 89, а інший – називає число на 1 більше (менше).
3. Графічний диктант: «Перетворимо клітинку на тваринку».
Слайд №5, 6.
III. Вивчення нового матеріалу.
1.Пояснення нового матеріалу.
Сьогодні на уроці ви будете утворювати нові числа, вчитися їх називати.
2. Робота з підручником (с. 109 №9, с. 110 №11, 13, 15, 16).
Слайди №7-10
3. Робота в зошиті.
а) Каліграфічна хвилинка (17).
Ґелґотять край річки гуси,
їх пасе мала Ганнуся.
7 десь ходить біля броду,
Десять увійшли у воду.
Ми попросимо дітей
Полічити всіх гусей.
Запишіть відповідь у зошит.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Слайд №11
б) Складання задачі за малюнком і запис розв’язання у зошиті.
Слайд №12.
- Які ще запитання можна поставити до задачі?
- Який це тип задачі?
-
IV. Закріплення вивченого матеріалу.
- 1. Попрацюймо колективно,
і уважно і активно!
Слайд №13
Слайд №14
а) Хто в якій сорочці?
Є в матусі три синочки.
В кожного своя сорочка:
У Миколи — не зелена,
Не червона у Петра.
У найстаршого, Антона,
Теж сорочка не червона.
Наймолодшому синочку
Мама жовтеньку вдягла.
Напиши, як звать синочків
В розмальованих сорочках.
б) Прослідкуй за рухом миші і знайди зашифроване слово. Одна з літер залита чорнилом.
Слайд №15, 16.
Бараба́нщик — музикант, який грає на ударних музичних інструментах, зокрема, на барабані. У професійному лексиконі барабанщиками найчастіше називають музикантів, що грають на ударній установці.
Слайд №17, 18.
Архітектор (із грецької мови «arkhitektōn»: apxi +tektōn-будівник) — це творча людина, яка створює навколишній світ - він придумує і проектує будівлі, формує міський простір та земельну територію. Архітектор придумує будівлі і споруди. Він надає будівлям художнього зовнішнього вигляду, робить будівлі практичними і безпечними, зручними для житла і роботи людей.
Основне завдання архітектора — створити максимально зручне середовище для життєдіяльності людини.
Слайд №19, 20.
в) Хай радіє дітвора на уроці буде гра!
«День – ніч».
Запам’ятайте тварин.
,, Ніч” – заплющте оченята.
,, День” – розплющте оченята.
Яка тваринка зникла ?
Слайд №21.
Гра «Склади візерунок».
У дітей – 3 круги – зелений, жовтий, червоний і 2 квадрати – синій, оранжевий. Робота виконується під диктовку.
- Покладіть кружечки так, щоб угорі був червоний круг,
- жовтий - між червоним і зеленим.
- праворуч від жовтого круга покладіть синій квадрат, ліворуч – оранжевий квадрат.
Слайд №22.
V. Підсумки уроку.
-Чого ти навчився?
-Як ти оцінюєш свою роботу?
Слайд № 23
Дякую за старанність.