Речення.Зв'язок слів у реченні
Останнє редагування: 2013-03-25
Автор: Рибак Наталія Степанівна
Матеріали підготувала вчитель початкових класів ФМГ№17 Рибак Н.С.
Тема: Речення. Зв'язок слів у реченні за допомогою питань.
Поширення речень.
Мета: узагальнювати знання учнів про головні слова в реченні, удосконалювати вміння визначати їх у реченні; вчити встановлювати зв'язок між членами речення за допомогою питань; розвивати мовне чуття, виховувати любов до тварин.
Хід уроку:
I. Організаційний момент
Дзвоник всім нам дав наказ -
До роботи швидше в клас.
Попрацюєм всі старанно,
Щоб пройшов урок не марно.
II. Каліграфічна хвилинка
Д д диктант
III. Словниковий диктант
Ведмідь, вересень, диктант, диван, дятел, завдання, медаль, метро, предмет, читання, черевики, шофер.
-Звірте написані вами слова зі словами на екрані.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Повідомлення теми уроку
Оскільки кожне речення – це окрема родина, мала чи велика, то , як і в кожній родині, слова в реченні взаємозв’язані. Як це відбувається ви зрозумієте, коли навчитеся ставити запитання до кожного зі слів речення, тобто встановлювати зв'язок слів у реченні.
2. Гра ”Нескінченне речення ”.
- Складіть речення, додаючи по одному слову до слова хмарка:
Хмарка пливе.
Хмарка пливе у небі.
Хмарка пливе високо у небі.
Біла хмарка пливе високо у небі.
3. Складіть і запишіть речення , використовуючи малюнки.
Дятел прилетів до старого дуба.
Їжак спить під старою сосною.
Сова ховається у темному лісі.
- Підкресліть головні слова у кожному реченні.
4. Попрацюємо разом, встановимо зв'язок слів у реченні за допомогою питань (усно).
Старші школярі обкопували дерева.
Школярі (які?) старші;
обкопували (що?) дерева.
V. Фізкультхвилинка
Клас принишк, настала тиша.
Вже ніхто ніщо не пише.
Треба паузу зробити,
Щоб здоров’ячко зміцнити.
Стали, сіли, сіли, стали
Поробили різні вправи.
На сусіда подивились,
Усміхнулись, звеселились.
Та ще й книги поскладали
Й до роботи знову взялись.
VI. Закріплення вивченого матеріалу
1. Встановіть зв'язок слів у реченні:
На струнких ялинках стрибали білки.
Стрибали (на чому?) на ялинках;
на ялинках (яких?) струнких.
- Звірте свої записи з записами на екрані.
-
2. Попрацюємо усно (завдання для повторення)
- Утворіть питальні і спонукальні речення
Хлопчик врятував пташеня.
Діти повісили на деревах годівнички.
Андрійко прочитав цікаву книжку.
VII. Підсумок уроку
- Закінчи речення:
Речення виражає …
Слова в реченні пишуться …
Перше слово в реченні треба писати …
У кінці речення можуть ставитися …
Як зв’язуються слова в реченні?
VIII. Домашнє завдання