ПЛАН-КОНСПЕКТИ З ОСНОВ ЗДОРОВ’Я У 1 КЛАСІ " Піклування про здоров'я у сім'ї"
Останнє редагування: 2014-03-12
Автор: Дякова Альона Сергіївна
ПЛАН-КОНСПЕКТИ З ОСНОВ ЗДОРОВ’Я У 1 КЛАСІ
Тема. Піклування про здоров’я в сім’ї
Мета. Ознайомити учнів з поняттям «сім’я» , розширити уявлення про сім’ю, розповісти учням, як члени родини піклуються про здоров’я; розвивати вміння піклуватися про здоров’я родини, розвивати мислення; мовлення, увагу, пам’ять, спостережливість; виховувати повагу до старших членів сім’ї .
Обладнання: мультимедійна дошка , проектор , прислів’я , міні-проекти «Родинне дерево», фішки зеленого та червоного кольору, казкові герої до казки «Колобок», ребуси, загадка, презентація, іграшки, зошит з основ здоров’я.
Тип уроку. Вивчення нового матеріалу .
Хід уроку
І. Організація класу.
1. Привітання
- Раз, два, три, чотири, п’ять –
Прошу всіх рівненько встать.
Пролунав уже дзвінок –
Починається урок.
2. Психологічна хвилинка
- Діти , який у вас настрій на початку уроку, позначте на фішках.
- Чому такий настрій ?
На дошці закріпіть свої смайлики .
ІІ. Актуалізація опорних знань .
1. Розгадування ребуса
– Як ви думаєте, яке слово заховалося?
БОК ( Колобок )
- Що ви знаєте про Колобка ?
- А чи знаєте, ви цю казку ?
Отже, сьогодні у нас буде урок незвичайний, а казковий. Ми помандруємо разом із Колобком по країні, а якій ви дізнаєтеся, коли відгадаєте загадку
2. Відгадування загадки
У кожного воно є.
В одних міцніше
В інших – слабкіше,
Але для всіх воно найдорожчий скарб,
Його не купиш за гроші.
- Що це, діти ? ( Здоров’я )
Отже, ми будемо мандрувати країною Здоров’я. Разом з нами і Колобок. Ви будете сьогодні не тільки школярами, а й – казкарями.
3. Словникова робота
- Хто такий казкар ?
Під час уроку будемо складати власну казку про Колобка.
4. Складання казки
Жили-були дід та баба. Жив з ними Колобок.
- Одного разу він вирішив відправитися у подорож до Країни Здоров’я.
- Яким був Колобок ? ( Сильний, веселий, гарний мав настрій, спритний, рум’яненький, без шкідливих звичок ).
Йшов, йшов і зустрів його Зайчик.
- Колобок, я тебе з’їм ! – Не їж мене, я тобі у пригоді стану. Щоб я тебе не їв виконай завдання.
5. Гра « Розклади фішки »
- Якого кольору фішки ? Я буду читати вам правила, якщо так – кладіть зелену фішку, якщо – ні, то – червону.
- Пішов до школи не поснідавши.
- Зробив ранкову гімнастику.
- Одразу після обіду побіг грати у футбол.
- Купив яблука й зібрався їсти їх, не помивши.
- На обід з’їв бутерброд і запив газованою водою.
- Після школи відпочивав на дивані та дивився телевізор.
- У вільний час грав із друзями в рухливі ігри.
- Порахуйте, скільки зелених і червоних фішок ? Якщо більше червоних, то ви намагаєтеся ести здоровий спосіб життя.
- І покотився Колобок далі. Котиться, а на зустріч йому Вовк. Питає у Колобка, а що треба робити, щоб здоровим бути ? Колобок не знає. просить нас допомогти.
6. Вправа « Мікрофон »
- Що треба робити, щоб бути здоровими ?
v Робити зарядку ;
v Дотримуватися режиму дня ;
v Виконувати правила особистої гігієни;
v Правильно харчуватися ;
v Берегти зір ;
v Одягатися відповідно погоді;
v Чергувати працю та відпочинок ;
v Загартовуватися
v Піклуватися про своє здоров’я щодня.
- А ви дотримуєтеся цих правил ?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
- 1. Слово вчителя
- Хто піклується у школі про ваше здоров’я ?
Вчитель ( проводимо зарядку, фізкультхвилинки під час уроків, граємо в рухливі ігри, провітрює класну кімнату ) ;
Прибиральниця ( витирає пил, робить вологе прибирання під час перерв ) ;
Двірник (прибере навколо школи ) ;
Повар (приготує смачний обід ).
- А хто ще піклується про ваше здоров’я ?
Послухав Колобок про те, як піклуються про вас у школі та й покотився. Коли це назустріч – Ведмідь. Я тебе з’їм. Не їж мене, я в пригоді тобі буду.
2. Розгадування ребуса
7 ‘ я
- Яке слово заховалося? ( Сім’я ). Так, хто ще піклується про ваше здоров’я?
- Як ви думаєте, що воно означає?
ІV. Повідомлення теми і мети уроку
А що воно означає дізнаєтеся, коли познайомитися з темою нашого уроку Піклування про здоров ‘я у сім’ї. Мета нашого уроку дізнатися, що означає слово сім’я, як в родинах піклуються про здоров’я, розвивати мовлення, мислення, увагу, спостереження, виховувати повагу до старших, виконувати різні завдання.
V. Вивчення нового матеріалу
Котиться Колобок чує у лісі хтось розповідає вірш.
1. Робота над віршем Лариси Савчук « Наша сім’я »
- Про кого розповідається ?
- Що означає слово сім’я ? ( Сім’я – бабусі,дідусі, тато, мама, сестрички, братики ).
2. Творча робота « Родинне дерево»
- Ви вдома виготовили міні-проекти «Родинне дерево». Колобок не знає, що воно означає. Допоможіть. (Діти захищають власні проекти)
- Якщо роздивитися ваші роботи, то ви бачити, що кількість людей різна в кожній родині. Чия сім’я найбільша ?Хто хоче розповісти про свою родину?
VІ. Закріплення вивченого матеріалу
Вірш – іспит
Щоб усі вас поважали,
Щоб любили і пишались,
Не багато і не мало –
Треба знати 10 правил.
1. Як прокинувся – вставай, ліні волі не.... (давай).
2. Квіточку роса умила, а тебе умиє... (мило).
3. Але ти поспішай, подивитись спочатку, чи нічого не забув, чи в портфелі все в (порядку).
4. І дивись, не барись,
В школу швидко – швидко (мчись).
5. В школі, в класі не брудни, сміття бачиш – (підніми).
6. Не носи в кишені жуйки,
крейду, яблука і булки,
кнопки, цвяхи, сірники,
а носи (носовички).
7. Будь охайним завжди сам, уникай дірок і... (плям).
8. Вдома близьким не груби,
Менших захищай (завжди).
9. Скільки в небі світить ясних зірок, стільки потрібно мати (оцінок).
10. Щоб тобою пишались,
перехожі озирались,
так роби, щоб люди звикли –
ти у всьому завжди (приклад).
V. Підсумок уроку.
- Що таке здоров’я?
- Що таке сім’я?
- Як турбуються про ваше здоров’я у родині?
- Що ви робите для того, щоб члени родини були здоровими?