Урок 1
Останнє редагування: 2015-01-08
Автор: Шнайдер Олена Петрівна
Цикл нестандартних уроків з використанням ІКТ
Математика
1 клас
І семестр
Складання таблиць додавання та віднімання
Урок 1
ТЕМА: Складання таблиць додавання й віднімання числа 7. Розв'язування задач. Робота з геометричним матеріалом.
МЕТА: Продовжити формування навичок швидкого додавання й віднімання; скласти таблицю додавання й віднімання числа 7; закріпити, розширити математичні знання учнів; вправляти в розв’язуванні задач, побудові відрізків; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, кмітливість; виховувати інтерес до математики.
ОБЛАДНАННЯ: ІКТ, палички, лічильний матеріал.
ДЕВІЗ УРОКУ:
На уроці будь уважним,
Добре думай, не спіши!
Знай, що вчитись завжди важко,
Легше буде у житті!
Х І Д У Р О К У:
І. Організація класу.
Сядьте, діти, всі гарненько,
Руки покладіть рівненько,
Голову вище підніміть,
Свої плечі розведіть.
Мені, діти, усміхніть,
Веселіше подивіться.
ІІ. Повідомлення теми уроку і очікуваних навчальних результатів
1) Бесіда
Сьогодні у нас незвичайний урок,
У казку сьогодні ми зробимо крок,
Із казкою ми вже стрічались не раз,
І знову вона завітає до нас.
В казках є завжди перешкода, та знаю -
Для творчих дітей їх ніколи немає.
- Ви любите казки?
- А зараз я вам прочитаю загадку, а здогадайтесь, яка казка завітала до нас на урок? (Слайд1)
Круглий, свіжий і румяний,
Я тільки що з печі.
Втік від діда,
Втік від баби,
Втечу й від малечі.
- Правильно, Колобок. Яка з ним трапилась пригода?
- Діти, сьогодні на уроці ми з вами будемо складати таблиці додавання й віднімання числа 7. Розв'язувати задачі. Працювати з геометричним матеріалом. А допомагати нам буде в цьому Колобок. Він разом з іншими героями казки буде задавати вам різні завдання, а ви швидко і правильно відповідайте. (Слайд 2)
ІІІ. Контроль, корекція й закріплення знань.
- 1. Робота з геометричним натеріалом
-Пригадайте, а як починається казка? (Слайд 3)
Де вони жили?( В будинку)
-Будиночок ми побудуємо самі з геометричного матеріалу.
-Які фігури ми використали?
-У цьому будиночку живуть цифри і числа.
-Чому саме так розмістилися числа? (Парні і непарні)
2. Усний рахунок.
Допоможемо Колобку впоратись з усним рахунком (Слайд 4)
- Каліграфічна хвилинка (Слайд 5)
-Пригадайте, скільки дійових осіб в казці? (7)
Згадаємо, як правильно писати цифру 7 і напишемо один рядочок цієї цифри в зошиті. (Слайд 6)
Пояснення написання цифри 7.
IY. Опрацювання нового матеріалу.
1. Робота з лічильним матеріалом. (Слайд 8)
- Викладіть стільки паличок, скільки зайчиків , і стільки паличок скільки колобків. Порахуйте.
- Яке число отримали?
- Як отримати число 9, якщо у нас є 7 паличок?
2. Робота з таблицею «Додавання і віднімання числа 7.
- Діти, Колобок просить нас з вами, щоб ми допомогли йому скласти таблицю додавання і віднімання. Допоможемо? (Слайд9)
На основі малюнків учні пояснюють як складено таблицю додавання і віднімання числа 7. (Слайд10-11)
- Ми довго працювали тож прийшов час відпочити. Вовчик пропонує нам фізкультхвилинку. (Слайд 12-13)
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Y. Розвиток і закріплення математичних знань.
- Завдання від Зайчика.
Розв’яжи приклади (Слайд 14-15)
Робота в зошиті.
10 – 6 + 4 8 – 6 + 5
8 – 6 + 2 7 – 5 + 6
9 – 5 + 6 7 – 6 + 5
- Завдання від Ведмедика.
Розв’яжи задачу: (Слайд 16-17)
- Якою дією слід розв’язати задачу?
- Викладіть за допомогою паличок розв’язання задачі.
- Скільки олівців в другій коробці?
ФІЗКУЛЬТПАУЗА
У країні казочок
Жив веселий Колобок.
Разом з ним усі звірятка
Вишикувались на зарядку.
Похитали головою,
Раз - притупнули ногою,
Руки вгору піднесли
Трішки ними потрясли,
Нахилились вліво, вправо
Та цього іще замало.
Руки вгору, руки вниз
Раз - присіли, піднялись
Головою похитали
Й працювати знов почали.
- .Завдання від Лисички. (Слайд 18-19)
Додавання іменованих чисел
Робота з геометричним матеріалом. (Слайд 20)
Накреслить два відрізка. Один 10 см, а інший - 7 см. На скільки довжина другого відрізка менша від першого?
YІ. Підсумок уроку. (Слайд 21-22)
- Скажіть над якою темою ви сьогодні працювали?
- Що ми навчилися робити на уроці?
- Які ще таблиці вивчили?
- Чи справились з завданнями?
- Що вам сьогодні здалось найцікавішим?
- Що вам здалося найважчим?
- Що вам сподобалось на уроці?
- Колобкові теж дуже сподобалось у нас на уроці. Він вам щиро вдячний за вашу роботу.
Кожен урок — це ще одна сходинка, по якій ми піднімаємося все вище і вище до вершин Знань.
Ось і пролунав дзвінок – закінчився наш урок.
За роботу по заслузі щиро дякую вам, друзі!
Хай вам щастить. Урок закінчено. Дякую!