Національно-патріотичне виховання гімназистів у системі позакласної роботи (з досвіду роботи)
Останнє редагування: 2015-02-06
Автор: Пономарьова Олена Вікторівна
Автор Пономарьова Олена Вікторівна, педагог-організатор закладу «Фізико-математична гімназія № 17 Вінницької міської ради»
Національно-патріотичне виховання гімназистів у системі позакласної роботи (з досвіду роботи)
Методичний посібник/ О.В.Пономарьова , - Вінниця, ММК, 2015
Рецензенти : Л.В.Гончарук, заступник директора з наукової та виховної роботи
закладу «Фізико-математична гімназія № 17 ВМР»
В.М.Корсун, заступник директора з виховної роботи закладу
«Фізико-математична гімназія № 17 ВМР»
В даному посібнику описано досвід роботи з національно-патріотичного виховання гімназистів.
За сучасних умов школа виступає важливим чинником відродження нації, виховання в молоді почуття національної свідомості та гідності. Система виховної роботи гімназії базується на ідеях національної педагогіки та сучасних дослідженнях українських науковців і педагогів - практиків .
Діяльність усіх джерел організованого впливу на виховний процес у гімназії спрямований на формування в майбутніх громадян патріотичного мислення, патріотичної свідомості, активної громадянської позиції та можливості реалізації її в практичній діяльності.
Посібник призначено для педагогів-організаторів, класних керівників.
Зміст
ВСТУП……………………………………………………………………………… |
4 |
Розділ I. Теоретичні аспекти патріотичного виховання………………………… |
5 |
Розділ ІІ. Реалізація завдань патріотичного виховання в системі позакласної роботи………………………………………………………………………………. |
|
2.1. Особливості формування патріотичних почуттів у дітей молодшого шкільного віку…………………………………………………………………….. |
|
2.2. Формування правової культури молодших школярів засобами театралізації …………… |
|
2.3. Виховання національної свідомості учнів шляхом використання історичних прикладів часів козацької доби……………………………………………………………………………… |
20 |
2.4. Використання методу КТС та проектної технології в процесі виховання патріотичних почуттів гімназистів………………………………………………..……………………………… |
|
2.5. Використання методу діяльнісного підходу в процесі виховання громадянина-патріота………………………………...............................................……………………………… |
|
ВИСНОВКИ ………………………………………………………………………..……………… |
30 |
Додаток 1…Сценарій традиційного свята «Посвята першокласників в гімназисти»…………………………………………………………………………………… |
|
Додаток 2 Сценарій соціального відео ролика «Правова абетка» (диск додається)………………………………………………………………………….. |
|
Додаток 3.Сценарій свята «Слава козацька не вмре, не загине»……………….. |
42 |
Додаток 4 Сценарій Лінійки, присвяченої Дню партизанської слави…………. |
49 |
Додаток 5Сценарій презентації учнів 8 класу «Імена визволителів у моїй родині»……………………………………………………………………………… |
|
Список використаних джерел…………………………………………………….. |
60 |
ВСТУП
Україна – молода держава, яка перебуває в стані радикальних політичних, економічних та соціальних перетворень. Шлях від тоталітарної ідеології до свободи й демократії виявився для нашого народу не простим: події Майдану, окупація Криму, інформаційна й військова агресія з боку сусідньої держави стали реаліями нашого життя. Зазнавши величезних людських і матеріальних утрат, українське суспільство сьогодні, як ніколи, потребує духовного й морального відродження. Доктор філософії, колишній політв’язень Євген Сверстюк так окреслив цей шлях: «Дивовижна байдужість до громадянських і національних проблем робить людину тупою. Після століть рабства національну честь і гідність треба відстоювати на кожнім кроці». Революція Гідності стала уроком усьому світові: ніхто і ніколи не матиме права вето на нашу суверенну внутрішню й зовнішню політику, ніхто і ніколи не зможе розколоти нашу Батьківщину і знищити український народ.
Новітні процеси, що відбуваються у державі, актуалізували завдання виховання громадянина, яке реалізується через виховний простір навчального закладу. Громадянське суспільство потребує відтворення почуття істинного патріотизму як духовно-моральної цінності, формування в молоді активної, соціально значущої позиції, яку вона може проявити в усіх видах діяльності, перш за все, пов’язаних із захистом інтересів своєї родини, рідного краю, реалізацією особистого потенціалу на благо української держави.
Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави виявляється у таких якостях, як патріотизм, національна самосвідомість, правосвідомість, політична культура та культура міжетнічних стосунків. Питання патріотичного виховання підростаючого покоління, що покликане сприяти духовній цілісності українського народу й об’єднанню різних регіонів країни, стають у наш час актуальними, як ніколи.