Ви Гість.

Національно-патріотичне виховання гімназистів у системі позакласної роботи (з досвіду роботи)

Останнє редагування: 2015-02-06

Автор: Пономарьова Олена Вікторівна

 

Автор Пономарьова Олена Вікторівна, педагог-організатор закладу «Фізико-математична гімназія № 17 Вінницької міської ради»

Національно-патріотичне виховання гімназистів у системі позакласної роботи (з досвіду роботи)

 

Методичний посібник/ О.В.Пономарьова , - Вінниця, ММК, 2015

Рецензенти : Л.В.Гончарук, заступник директора з наукової та виховної роботи

                        закладу «Фізико-математична гімназія № 17 ВМР»

                        В.М.Корсун, заступник директора з виховної роботи закладу

                       «Фізико-математична гімназія № 17 ВМР»

 

    В даному посібнику описано досвід роботи з національно-патріотичного виховання гімназистів.

    За сучасних умов школа виступає важливим чинником відродження нації, виховання в молоді почуття національної свідомості та гідності. Система виховної роботи гімназії базується на ідеях національної педагогіки та сучасних дослідженнях українських науковців і педагогів - практиків .

   Діяльність усіх джерел організованого впливу на виховний процес у гімназії спрямований на формування в майбутніх громадян патріотичного мислення, патріотичної свідомості, активної громадянської позиції та можливості реалізації її в практичній діяльності.

   Посібник призначено для педагогів-організаторів, класних керівників.

 

 

  

 

Зміст

ВСТУП………………………………………………………………………………

4

Розділ I. Теоретичні аспекти патріотичного виховання…………………………

5

Розділ ІІ. Реалізація завдань патріотичного виховання  в системі позакласної роботи……………………………………………………………………………….


10

2.1. Особливості формування патріотичних почуттів у дітей молодшого шкільного віку……………………………………………………………………..


12

2.2. Формування правової культури молодших школярів засобами театралізації ……………


17

2.3. Виховання національної свідомості учнів шляхом використання  історичних прикладів часів козацької доби………………………………………………………………………………

 

20

2.4. Використання методу КТС та проектної технології в процесі виховання патріотичних почуттів гімназистів………………………………………………..………………………………


22

2.5. Використання методу діяльнісного підходу  в процесі виховання громадянина-патріота………………………………...............................................………………………………


25

ВИСНОВКИ ………………………………………………………………………..………………

30

Додаток 1…Сценарій традиційного свята «Посвята першокласників в гімназисти»……………………………………………………………………………………


32

 Додаток 2 Сценарій соціального відео ролика «Правова абетка» (диск додається)…………………………………………………………………………..


39

Додаток 3.Сценарій свята «Слава козацька не вмре, не загине»………………..

42

Додаток 4 Сценарій Лінійки, присвяченої Дню партизанської слави………….

49

Додаток 5Сценарій презентації учнів 8 класу «Імена визволителів у моїй родині»………………………………………………………………………………


55

Список використаних джерел……………………………………………………..

60

 


ВСТУП

Україна – молода держава, яка перебуває в стані радикальних політичних, економічних та соціальних перетворень. Шлях від тоталітарної ідеології до свободи й демократії виявився для нашого народу не простим: події Майдану, окупація Криму, інформаційна й військова агресія з боку сусідньої держави стали реаліями нашого життя. Зазнавши величезних  людських і матеріальних утрат, українське суспільство сьогодні, як ніколи, потребує духовного й морального відродження. Доктор філософії, колишній політв’язень Євген Сверстюк так окреслив цей шлях: «Дивовижна байдужість до громадянських і національних проблем робить людину тупою. Після століть рабства національну честь і гідність треба відстоювати на кожнім кроці». Революція Гідності стала уроком усьому світові: ніхто і ніколи не матиме права вето на нашу суверенну внутрішню й зовнішню політику, ніхто і ніколи не зможе розколоти нашу Батьківщину і знищити український народ.

Новітні процеси, що відбуваються у державі, актуалізували завдання  виховання громадянина, яке  реалізується через виховний простір навчального закладу. Громадянське суспільство потребує відтворення почуття істинного патріотизму як духовно-моральної цінності, формування в молоді активної, соціально значущої позиції, яку вона може проявити в усіх видах діяльності, перш за все, пов’язаних із захистом інтересів своєї родини, рідного краю, реалізацією особистого потенціалу на благо української держави.

Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави виявляється у таких якостях, як патріотизм, національна самосвідомість, правосвідомість, політична культура та культура міжетнічних стосунків. Питання патріотичного виховання підростаючого покоління, що покликане сприяти духовній цілісності українського народу й об’єднанню різних регіонів країни, стають у наш час актуальними, як ніколи.

 

 

Завантажити повний варіант роботи 

http://dorobok.edu.vn.ua/file/view/726

Активні користувачі за останні 15 хвилин: