Письмове додавання
Останнє редагування: 2015-02-20
Автор: Головко Наталія Дмитрівна
3 клас
Урок математики
Тема. Письмове додавання трицифрових чисел з переходом через десяток. Складання і розв’язування задач за поданим виразом та коротким записом. Периметр прямокутника
Мета: ознайомити учнів з прийомом додавання трицифрових чисел з переходом через десяток; опрацювати складання задачі за поданим виразом та коротким записом; закріпити вміння знаходити периметр прямокутника; формувати навички письмового додавання і віднімання трицифрових чисел; розвивати увагу, логічне мислення; виховувати інтерес до предмета.
Обладнання: картки для усних обчислень, мультимедійна презентація.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань учнів
1. Каліграфічна хвилинка
2. Усні обчислення.
1) Гра «Познач маршрут».
— Діти вирушили у подорож літаком. Позначте стрілками маршрут подорожі, якщо літак прямував відповідно до збільшення значень відповідей.
2) Математичний диктант
— Запишіть вирази, знайдіть їх значення.
- На скільки сума чисел 600 і 100 більше різниці цих самих чисел?
- Від суми чисел 500 і 400 відніміть 700.
- До числа 150 додайте різницю чисел 250 і 50.
- Від різниці чисел 770 і 70 відніміть 200.
- Від числа 1000 відніміть суму чисел 600 і 400.
- Від числа 500 відніміть суму чисел 140 і 60. Відповіді:
(600 + 100) - (600 - 100) = 200 (500 + 400) - 700 = 200 150 + (250 - 50) = 350 (770 - 70) - 200 = 500 1000 - (600 + 400) = 0 500 - (140 + 60) = 300 |
3) Завдання для опитування.
• Пояснити, як письмово відняти числа 609 і 262.
• Сума двох чисел 520. Перше число 330. Порівняйте перше і друге числа.
• Перше число 8, друге на 2 менше від нього, а третє у 6 разів більше від другого. Знайдіть третє число.
III. Вивчення нового матеріалу
1. Підготовча робота.
- Завдання 658.(Усно.)
7 + 8 = 15 70 + 80 = 150 |
6 + 7 = 13 60 + 70 = 130 |
12 – 5 = 7 120 – 50 = 70 |
14 – 8 = 6 140 – 80 = 60 |
- Розв’язати приклад з поясненням:
2. Робота за вправою № 659.
Учитель пояснює, як робити обчислення.
3. Коментоване розв’язування прикладів № 660
+325 +428 +254 +112
413 344 247 429
738 772 501 541
- Складіть задачі різних видів за виразом 325 + 413.
1) У пекарні було 325 кг борошна. Привезли 413 кг. Скільки всього кілограмів борошна у пекарні тепер?
Розв’язання:
+325
413
738
2) Якщо від невідомого числа відняти 325, буде 413. Знайди невідоме число.
3) На першій ділянці парку посадили 325 лип, а на другій — 413 лип. Скільки посадили лип на двох ділянках разом?
4) У магазині першого дня продали 325 кг картоплі, а другого – на 413 кг більше. Скільки картоплі продали другого дня.
IV. Закріплення вивченого матеріалу
1. Складання та розв’язування задачі № 661 за коротким записом.
1) 320 + 245 = 565 (шт.) - завезли олівців;
2) 565 – 300 = 265 (шт.) - завезли гумок.
(320 + 245) – 300 = 265 (г.)
Відповідь : 565 штук олівців, 265 штук гумок.
2. Фізкультхвилинка.
3. Розв’язування задачі № 662 за кресленням.
Розв’язання:
1) 246 – 20 = 226 (км) - пройшов другий поїзд до зустрічі;
2) 246 + 226 = 472 (км) - відстань між містами.
246 + (246 – 20) = 472 (км)
Відповідь : 472 кілометри.
4. Робота з геометричним матеріалом.
Знайти периметр кожного прямокутника (завдання № 663).
Розв’язання:
- Якщо довжини сторін прямокутника дорівнюють 3 см та 4 см, тоді
(3 + 4) • 2 = 14 (см) - периметр першого прямокутника.
- У другого прямокутника (квадрата) довжина сторони дорівнює
3 см, тоді
3 • 4 = 12 (см) - периметр другого прямокутника (квадрата).
- Якщо довжини сторін прямокутника дорівнюють 1 см та 4 см, тоді
(1 + 4) • 2 = 10 (см) - периметр третього прямокутника.
Відповідь : 24 см, 12 см, 10 см.
5. Завдання з логічним навантаженням.
Розв’язання:
36 : 9 = 4 (к. ) - книг він може купити.
З п’яти книг чотири книги Михайлик може купити
5 • (5 – 4) = 5 способами.
ШФУСК
ШФУС ШУСК ШФСК ШФУК ФУСК
Відповідь: 5 способами.
V. Підсумок уроку
— Поясніть прийом письмового додавання за прикладами:
429 + 135, 572 + 283.
VI. Домашнє завдання № 665, 666.